Vis full versjon : for tidlig med halsbrann?
Jeg lurte på en ting..Er det for tidlig å få halsbrann og sure oppstøt når man er i ca uke tolv? Jeg har hatt det en ukes tid nå, og venninna mi syntes det var rart at jeg hadde fått det så tidlig i svangerskapet:vetikke: Føler meg liksom som en hypokonder når jeg får høre sånt..jeg lyver jo ikke, er faktisk skikkelig plagsomt:kvalm: Og så lurer jeg på om noen har noe forslag til hva man kan spise og hva man absolutt ikke skal spise,vil nødig gjøre det værre enn det er!
Jeg var å kjøpte gaviscon på apoteketkoster ca 40 kr, det er tyggetabbeletter. Det funker fint det.
Tidl. bruker
05-07-2005, 10:45
Love Hearts hjelpe åsså ;)
Hermine83
05-07-2005, 10:46
Her har flytende novaluzid blitt redningen... Link, gaviscon og love hearts knekker det ikke på meg.... Halsbrann er noe forferdelige greier :urk:
Jeg fikk også dette tidlig, ca. uke 12. Er nå i uke 18. Plagsomt. Men det er ofte en beisk smak på oppstøtet, ekkelt. Holder på å spy av og til. Nytter å ta noe i munnen, spise noe.
Jeg liker å tro at jeg har et symptomfritt svangerskap, men det er jo ikke helt riktig da. Ett av de første tegnende jeg hadde på graviditet (før test) var faktisk halsbrann! Har fortsatt lett for å få det, særlig etter måltider og om kvelder. Spise lite og ofte og ikke for mye sterk mat og kaffe hjelper litt. Før jeg ble gravid er det flere år siden sist jeg hadde halsbrann. Jeg er i uke 10 nå.
Novaluzid tyggetabletter er min løsning.
Håper du ikke blir for mye plaget!
:klemme:
Jeg fikk også halsbrann tidlig. Husker ikke helt når. Men fikk råd av jordmor å bytte tabletter innimellom. Man blir "immun" etterhvert. Så jeg tar Aflurax og Gaviscon litt annenhver gang.
Så tidlig i svangerskapet er halsbrann hormonellt betinget, jeg hadde halsbrann tidlig, så forsvant den helt, men er tilbake for fullt nå¨(uke 39)... jeg klarte å dempe den i starten med å drikke melk og unngå sjokolade og sure ting.Jeg ble bare verre av "love hearts". Nå mot slutten får jeg halsbrann uansett hva jeg spiser - og ingen tabletter hjelper. Barnet strekker seg og presser i begge ender... har store puter under hodet om natten og sover nesten sittende...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.