Vis full versjon : Alba
Tidligere bruker
22-08-2002, 17:59
Synes det navnet er litt søtt jeg. Men blir det for sært?
Fikk ideen fra åndens hus.
LeiaOrgana
22-08-2002, 18:17
Jeg synes det hørtes litt rart ut... Jentenavn?
Synes det hørtes rart ut..
Emm....for å være helt ærlig så syntes jeg ikke det var noe særlig fint jeg... Er det gutt- eller jentenavn??
Tidl. bruker
22-08-2002, 22:14
Synes kanskje navnet var litt merkelig ?? :???:
Men alt man ikke har hørt før er jo uvant, så kanskje man blir vant til det ??
Lillemei
22-08-2002, 23:33
Enig med de andre, falt ikke helt i smak hos meg..
Lillemei & tassen 10+0
broren min har en hund som heter Alba. Når folk hører navnet blir det til Albatross med en gang. Det er ikke sikkert det samme vil skje med et barn, men ordet høres jo litt uferdig ut...
Snodig.... men navnet skjemmer som sagt ingen :)
Klem Vimsen T-11
Alba falt ikke helt i smak hos meg heller, men jeg liker godt Alma eller Alva! :)
Jeg kjørte tog for noen uker siden med et svensk par med to små jenter, den eldste et Alba, og den yngste het Blanca! Da har man jo overdrevet Åndenes-hus-inspirasjonen, men jeg husker jeg ikke reagerte da jeg bare hørte Alba - regnet med at de hadde lest boka, men syntes det var ganske fint! :) Men - altså ikke hvis flere barn får tilsvarende navn.... ;)
Polyanna
24-08-2002, 01:39
Jeg syns det er pent, men det er fordi jeg kjenner ei lita jente som heter det.:)
Det er ikke "søtt" i mine ører, men sterkt og kraftig (noe jeg liker i et navn).
Struttemagen
24-08-2002, 02:53
Bare så du er klar over det! :)
Pent, men kanskje litt vel spes?!
Klem, Struttemagen, 26+2
Likte Alba, jeg. Alle vil venne seg til det om du velger å kalle :baby: for det. Det er kun i begynnelsen folk reagerer på navn.
T 0
Nydelig navn!
ALBA f Italian, Spanish
"dawn" (Italian or Spanish)
spesielt, ja - men jeg liker det godt. Også kjenner en liten Oslo-pike ved det navn, jeg - og hun er veldig søt! (Hmmm Polyanna - kan det være den samme jenta? ;) - min lille "venninne" ble født i vinter... )
Forstår for øvrig ikke helt at det kan oppfattes som guttenavn, da!
:???:
lotus
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.