Vis full versjon : Gravid og vegetarianer
Er det noen som har linker til stoff om det å være gravid og vegetarianer?
Hva man må passe på, om man må ta kosttilskudd, o.s.v.
Mulig de vet noe her (http://www.ap-norge.com/forum/index.php?) ?
Der er det en egen vegetarianer diskusjonsgruppe.
Men, kanskje du allerede er medlem der.. :sparke:
Tidl. bruker
15-07-2005, 13:04
Jeg spiser i perioder lite eller ikke noe kjøtt. Sånn var det i forrige svangerskap, og jeg måtte ta B-12 sprøyter hver uke. Er ikke helt sikker på hva jeg manglet jeg, eller hva jeg burde ha spist for å kompensere...lot de bare stikke meg...
Hei,
Jeg har vært vegetarianer siden jeg var barn og det har ikke medført noen problemer i mitt svangerskap ( nå er jeg jo ikke ferdig enda, så bank i bordet). Men i begynnelsen måtte jeg spise ekstra b-vitamin, som legen skrev ut ( ikke bare vitaminer fra helsekosten som jeg pleiet ta ) og så må jeg spise jern ( men det har jeg og alltid måttet spise litt ekstra av ).
Pass på å få i deg proteiner ( soya er det beste ) og kalcium, så går det nok bare fint! Nå vet jeg ikke hvor mye du kan om kosthold og om det å være vegetarianer gjenerellt, men du må gjerne spørre meg om tips om du vil.
Hei,
Jeg har vært vegetarianer siden jeg var barn og det har ikke medført noen problemer i mitt svangerskap ( nå er jeg jo ikke ferdig enda, så bank i bordet). Men i begynnelsen måtte jeg spise ekstra b-vitamin, som legen skrev ut ( ikke bare vitaminer fra helsekosten som jeg pleiet ta ) og så må jeg spise jern ( men det har jeg og alltid måttet spise litt ekstra av ).
Pass på å få i deg proteiner ( soya er det beste ) og kalcium, så går det nok bare fint! Nå vet jeg ikke hvor mye du kan om kosthold og om det å være vegetarianer gjenerellt, men du må gjerne spørre meg om tips om du vil.Jeg er ikke vegetarianer, men jeg skal bli tante... ;)
Her finnes mye info om vegetarkost og svangerskap!
http://www.andrews.edu/NUFS/Vegetarian%20Diets%20During%20Pregnancy.html
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.