Vis full versjon : Leger
Hei!
Var hos lege mandag. Hun sa at det er helt normalt at mensen kan bli borte i 2-3 mnd.
(Har tatt 4 graviditetstester, siste 2 uker etter forventet mens. Alle neg)
Har aldri hørt at dette er normalt, så jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med det.
Har noen av dere hørt at det er normalt?
Skal jeg gå til en annen lege?
Heisann!
Hvis du nettop har sluttet med piller kan mensen gjerne være borte i noen måneder, ja, men ellers er det vel ikke normalt, så vidt jeg vet. Kan du ikke be om en blodprøve for sikkerhets skyld? Evt. gå til en annen lege eller privat lege.
Lykke til!
Klem fra I am
Sluttet på P-piller for 5 mnd siden og har vært regelmessig før denne mnd.
Det samme har jeg også hørt skjønner du så derfor ble jeg litt nervøs. Dette var hos en privat klinikk.
Tidl. bruker
22-08-2002, 21:39
.
Det er ikke normalt, men fullt mulig å ikke være gravid av den grunn!
Så lange sykluser, skyldes hormonforstyrrelser, og du bør komme deg til en gynekolog å få tatt en ultralyd av eggstokkene dine og blodprøver.
stillnot
22-08-2002, 23:31
Jeg mistet mensen i 4 måneder etter å ha brukt P-piller. Trodde jo selvsagt at jeg var gravid, men utallige tester og et endelig legebesøk med blodprøver viste senere at det bare var hormonforstyrrelser etter p-pillebruken. Det min lege sa til meg, var at dette ikke var uvanlig hos unge kvinner.
Tidl. bruker
22-08-2002, 23:38
Jeg mistet mensen en gang i 5 mnd trodde eg var gravid. Mermed utebled den+ at jeg var så sliten.
Takk for svar,m en mistet dere mensen med engang etter P-pille bruk, eller hadde dere den noen mnd før den forsvant?
Tidl. bruker
23-08-2002, 12:39
.
Det er faktisk ikke uvanlig at det tar 1 år før hormonforstyrrelser er ute av kroppen etter p-pille bruk. Innen 1 år bør du ha normal syklus igjen. Vet at det kan virke som en evighet, men prøv å finne andre ting å konsentrer deg om immelomtiden.
Litago 12+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.