PDA

Vis full versjon : Hvordan teller dere?

skofus
13-12-2002, 17:50
Teller dere til 40+2 eller 40+0?
Mener å huske at jeg telte til 40+2 forrige gang. Da får man jo to ekstra dager liksom ;)

Teller foreløpig til 40+0, og er da 7+0 i dag. *jippi*

Gynekologen i går sa at de uansett telte fra siste mens fram til den obligatoriske UL'en, og da ville jeg vært 7+4, men siden jeg VET at det er feil gider jeg ikke det.

Så 7+0 i dag, og termin 1.august 2003 :)

Tidl. bruker
13-12-2002, 19:31
Jeg teller første dag i siste mens som 0+0 og så videre.
Gjør det frem til ultralyden :)

Skofus: når hadde du første dag i siste mens?. Jeg hadde 23. oktober.

Tidl. bruker
13-12-2002, 22:03
Jeg teller 40+0 jeg. Det høres litt kortere ut :bonk: Hmmm det er jo ikke snakk om mer enn 2 dager, men det høres så mye ut nå...:blush:
Dermed er jeg 4+1 i dag både på babyverden.no (40+0) og barnimagen (40+2), selv om termindagene blir med to dagers mellomrom :uff:

Tidl. bruker
14-12-2002, 00:14
Jeg har også termin 1. august. Hadde første dag i siste mens den 24. oktober, men siden jeg har hatt syklus på 26-27 dager, så jeg er litt mer usikker på når terminen da blir. Tror imidlertid at jeg hadde eggløsning på tirsdag eller onsdag, og da stemmer det med termin 1. august. Er på 7+2 i dag om jeg skal regne ut fra onsdag. Men nå var jo jeg på UL på onsdag, og da målte fosteret 10 mm, noe som tilsvarer 7+1, og det vil si at jeg kanskje hadde el på en tirsdag.... Så satser på 7+3 i dag jeg, siden det høres mer ut, og jeg fortere kommer meg til uke 12 på det viset!!! ;)

Ellers er vel disse termindatoene ganske så usikre uansett. Jeg ser for meg to laaaange uker med venting i august før noe popper ut!!!

skofus
15-12-2002, 14:18
zip:
Jeg hadde første dag i siste mens 21.okt. Har hatt litt variabel syklus etter MA, og regnet med 31-32 dager. Hadde også funnet ut at jeg har en lutalfase på 13 dager, og kom dermed fram til termin ca. 1.august.
Og nå stemmer den ganske bra med siste ul :)

Så i dag er jeg altså 7+6 etter menstelling eller 7+2 etter UL :)

Solveham:
Når jeg teller for deg så får jeg termin 29-30 juli jeg... Du får jo termin litt tidligere siden du har kortere menssyklus enn "standard". Du skal vel være ca 7+5 i dag (stemmer jo med din telling ikkesant?) Hvorfor mener du at du har termin 1.aug?

Balumba
16-12-2002, 09:46
Jeg teller etter 40+0 foreløpig. Regner med at legen regner 40+2, så får vi se om han flytter terminen 2 dager.

Vi vil jo uansett være like langt på vei selv om vi regner etter 40+0 eller 40+2. Det er termindatoen som vil forflytte seg 2 dager i så fall.

Hadde første dag i siste mens 29. oktober og er 6+6 i dag. Bytter uke på tirsdager og termindagen er en tirsdag. Regner jeg 40+2 etterhvert bytter jeg fortsatt uke på tirsdager, men termindagen blir på en torsdag.

Tidl. bruker
16-12-2002, 22:09
Terminen min...

Du har helt rett i at jeg kanskje har termin 30-31.juli Skofus. Jeg har nemlig bare benyttet beregningen på Barnimagen.com, og der har jeg termin 1. august med 24.oktober som siste dag i forrige mens, og en syklus på 27 dager.

Det kan jo hende at jeg har hatt 26 dager, men uansett vet jeg ikke hvor mange dager jeg har før/etter eggløsning. Imidlertid ser jeg at de andre kalkulatorene (doktoronline.no, svanger.no, kvinneguiden.no) gir meg termin 30. juli.... Hadde vært bare fint det! Men, nå kommer jeg til å være utrolig utålmodig allikevel, så slik vil det nok lønne seg å tenke termindatoen fra starten på august. Dessuten vil jeg jo ikke forlate dere i august-klubben!!! ;)

Så jeg holder på 1.august jeg, til jeg har vært på UL. Sånn sett har jeg jo allerede vært på UL, og om den var skikkelig til å stole på ser jeg at jeg vil ha gått 40 uker 29.juli, og 40+2 den 31... Så, vi får se!

kos og klem