Vis full versjon : bare mas med meg......... Sopp?!?!?
Hei!
Jeg er nygravid og ny her inne. Er vel ca 5+5 gravid etter 3 icsi forsøk.
Nå har jeg fått sopp, men det som skremmer meg nå er jo at innimellom så er utfloden også gul - snørrgul. Ellers er den osteaktig og hvit. Hva kommer dette av - er det noen av dere som har opplevd dette! Må vel legge til at jeg bruker stikkpillere - progestan. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
klem
Progestan har jeg ikke brukt så om den endrer fargen på utfloden vet jeg ikke. Sopp kan endre fargen på utfloden.
Behandler du din sopp?
Kanskje du er klar over følgende men skriver det uansett:
- Unngå sukker
- Gå i luftige klær
- Sov uten truser
- Tiss etter sex
- Bruk melkesyrebakterie som stikk-piller forebyggende
- Vask deg ikke med såpe
Det var det jeg kom på i farten.
Klem Pelen
Hei Amanda!
De første 2 ukene av dette svangerskapet, brukte jeg progestankapslene. Da hadde jeg ganske gul og lysbrun utflod. Jeg synes disse kulene var forferdelig klissete og ekle, og har gått over til progesteronsprøyter, som jeg setter intravenøst i låret hver dag (fram tom uke 15) Nå har utfloden blitt hvit igjen, så jeg regner med at progestanen er en liten "syndebukk" hva fargen på utfloden angår;)
Tidl. bruker
22-08-2002, 23:49
Hvis ikke utfloden lukter skal det ikke være noe gale. Men soppen må du få behaldlet. Jeg fikk katar i vargina tidlig i svangerskapet med førstemann, men fikk behaldnig. Ikke hatt det etter det.
Viktig å passe på når en går gravid. Lett for å få sopp, betennelse eller infiskjon nedentil.:D
hei
Jeg har fått anbefalt å spise olivenbladekstrakt-piller for å forebygge sopp. Disse har en langtidseffekt og tar ikke knekken på sopp dersom du allerede har fått det. Disse pillene er forebyggende mot sopp og andre unaturlige bakterier.
Du får kjøpt dem på helsekostbutikken
mon 6+6
Disse hørte jeg om også helt i begynnelsen av svangerskapet. De sa på helsekostbutikken at det IKKE VAR NOEN GARANTI for om det kunne skade fosteret??!
Så tror ikke jeg hadde turt å bruke det under svangerskapet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.