Vis full versjon : Litt blod.... sukk....
Nå har jeg begynnt å blø.... eller det begynnte så smått på torsdag. Er 6 uker på vei i morgen. Mista i April da jeg var kommet like langt på vei. Er så redd for at jeg skal miste en gang til. Finnes det noen her inne som har blødd, og som har født en frisk beby for det?
Huff, det hørtes ikke så bra ut... Har ikke erfaringer med blødninger hverken i mitt forrige svangerskap, eller hittil i dette (bank i bordet). Men jeg har jo lest en del, og har fått forståelse for at småblødninger,spotting, ikke trenger å være farlig. Blør du mye, er det vel ikke så bra... Hvordan er det i forhold til sist gang da, da du mistet? Jeg ville tatt kontakt med legen uansett.
Håper bekymringene dine er uten grunn, jeg ønsker deg masse lykke til. :klem:
Har vært hos legen, og har blitt sykemeldt, så jeg går her og venter i håpet. Han har bestillt time til ultralyd til meg, så vi får se hvordan det ligger ann inni der....Sist gang jeg var gravid så trodde jeg at jeg skulle få mensen, men den satte aldri skikkelig i gang. Gikk og småblødde i to uker. Så økte det på med rødt friskt blod, men det var ikke vondere enn å ha mensen. Nå er det litt anderledes. Jeg blødde litte grann før jeg egentlig skulle ha mensen. Så stoppa det opp ( og jeg var kjempeglad!). Men nå har det satt i gang igjen. Litte grann, brunt, skifter kanskje truseinnlegg en gang om dagen. Men jeg blir så redd pga at jeg aborterte sist.... sukk.... Derfor jeg lurer på om det finnes noen som har blødd, og som det har gått bra med.... Man leser jo mye her inne om de som blør og mister.... Skikkelig frustrerende dette her....
Klem!
tvillingmammax
12-07-2005, 14:43
Ja det er skikkelig frustrerende !!! vil bare si at jeg blødde først bittelitt, og så kjempe masse, og så bittelitt mot slutten av svangerskapet...blødninger er vist normalt , men det kjennes slett ikke normalt ut spør du meg. Jeg var skikkelig bekymra hele svangerskapet ! Men det gikk altså fint ,selv om tvillingene mine kom 2 mnd før termin. Lykke til, dette går bra!:heia:
Jeg hadde vel det man kaller spotting rundt uke 6... Det var ikke mye blod (nå som jeg ser tilbake på det....!) men akkurat der og da så følte jeg at det var masse :dåne:
Var veldig redd men fikk beskjed om og vente å se hvordan det gikk. Det kunne gå "begge veier" fikk jeg beskjed om. Men at det mest sannsynlig ikke var noe farlig.
Hadde heller ALDRI vondt noen steder!
Fikk beskjed om at det kunne være så mye forskjellig. At det var etterdøninger fra gammel menstrasjon. At det var blodkarl som var sprukket i forbindelse med "do-besøk". Etc...
Men alt står hvertfall bra til med både meg og gutten!
Men skjønner absolut hvordan du har det. Spesielt siden du har mistet tidligere. Jeg håper at alt går som det skal!!
Lykke til på UL! Dette skal gå bra! :blomst:
Tusen takk! Det letter hjertet litt at det finnes noen som har blødd litt, og som det går bra med. Nå venter jeg i spenning på at et brev med time for ultralyd skal dumpe ned i postkassa mi. Er veldig spennt på hvordan det går på ul på sykehuset.
Tusen takk begge to! Hvis det finnes flere som har opplevd noe lignende, så vil jeg gjerne lese...:klem:
Stor klem!
Tidl. bruker
12-07-2005, 22:36
I mitt forrige svangerskap startet jeg og blø når jeg var litt over 5 uker på vei, og blødde hver dag til jeg var litt over 7 uker på vei. Ikke friskt blod, mer som brun utflod, og ikke mye, men nok til at jeg måtte skifte noen truseinnlegg pr dag. Likevel fødte jeg altså lille Turbo 1 uke før termin, frisk og velskapt!:) Hadde heller ingen fler blødninger etter dette, uten om en bitteliten etter GU i uke 10.
Lykke til, det er mer sannsynlig at det går bra enn at det ikke gjør det:klem:
Jeg har blødd i de tre siste svangerskapene rundt uke 6/7. Lillegutt kom til verden i uke 42, gangen etter endte det i en MA i uke 14, og denne gangen er babyen fortsatt i magen, til tross for blødninger siden uke 18. Så ta det med ro, og vent på UL-timen. Godt du blir tatt på alvor!
Jeg har blødd 2 ganger dette svangerskapet, har vært på ul etter dette å sett at alt er bra med den lille i magen. Blødde 1 kraftig blødning når jeg ventet dattera mi sist og hun er en frisk, snart skole jente.
Jeg blødde i de første mnd da jeg gikk med Silje.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.