PDA

Vis full versjon : Hvordan er det med dere? -Oppdatering!!

Tidl. bruker
22-08-2002, 19:31
Heisann!

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering. Mange legger jo inn rapporter etter kontroller (og andre hver dag... :)), men det hadde vært fint å se en samlet status for septemberdamene!!

Meg:

Uker: 35 uker i dag!!! Synes dette går fryktelig sakte nå...:(
Formen: Så som så, sliter litt med bekkenløsningen, men det blir i alle fall ikke værre. Har hatt litt høyt bt. og eggehvite i urinen, men helle ikke det har blitt værre, så vi satser på at det holder seg sånn.
Tanker om fødselen: Jeg er skikkelig utålmodig og synes det er lenge til fødselen. Gruer meg mer og mer, men har bestemt meg for å ta det hele som det kommer. Vet jo ikke hva jeg går til, og prøver å se positivt på det. Dette MÅ jeg jo bare gjennom!
Kjønn: Vet ikke... Magefølelsen min sier jente.
Navn: Jette eller Heine.
Utstyr: Nå er alt på plass -det vil si; jeg har glemt å kjøpe våtservietter :eek: Må stadig minne meg selv på at jeg jo skal ut av huset også etter fødselen, at alt utstyret vi trenger det første halve året ikke MÅ være på plass før 26.09.02...

Mormona
22-08-2002, 19:58
Dette var en god ide, Havfruen :klapp:

Slik har i alle fall jeg det nå ;)

Uker: 10 dager igjen til den store termindatoen i dag :D

Formen: Bekkenløsning som jeg har sånn noenlunde kontroll på. Har gode dager når jeg er flink jente og tar det med ro, men kunne sikkert vært flinkere til det da :blush: Sliter litt med at jeg er fryktelig trett og sliten nå for tiden, noe som sikkert kommer av at jeg har lav Hb som nekter å stige....lå på 9,7 nå sist kontroll :( Ellers så er vel formen grei nok....er jo blitt tung og stor da ;)

Tanker rundt fødsel: Jeg er så klar som jeg kan få bli....kjenner at jeg er utålmodig, men prøver å ikke være det. Men det er sannelig ikke lett når du vet at det er en fiks ferdig baby i magen altså :uff: Gleder meg til det starter på ordentlig :klapp:

Kjønn: Har fått beskjed gjentatte ganger at det er ei lita jente som gjemmer seg der inne :)

Navn: Vesle tulla skal hete Nora Marie etter min manns oldemor :)

Utstyr: Her er vel det meste i hus nå. Seng, vugge og vogn er ferdig redd opp, stellesaker er på plass. Mangler bleier, men det venter jeg med å kjøpe før jeg vet hvilken størrelse jeg må ha. Hentesett er heller ikke i hus, for det skal pappa og storesøster handle mens mamma og baby er på sykehuset :)

Summa sumarum er vel at vi her hjemme er veldig klare for familieforøkelsen og håper at den ikke lar vente på seg så veldig mye lenger ;)

klem fra Mormona T-10

Robyn
22-08-2002, 21:26
Her er status for meg...

Uke: 36+4 (T-26)

Form: Så som så... En del kynnere som begynner å bli vonde, stikkinger osv. Oppkast. Vond rygg/bekken.

Tanker om fødsel: Gleder meg!!! Selvfølgelig spent på hvordan det starter osv.

Kjønn: Vet ikke.

Navn: Lukas eller Sofie

Utstyr: Her er alt klart bortsett fra at jeg plutselig fant ut at jeg manglet vaskekluter!

Gleder meg skikkelig til den lille skal komme, og er vel så klar som jeg får blitt. Syns plutselig 4 uker er en hel evighet til!

Klem fra Robyn

Hanneh
22-08-2002, 21:44
Moro! Her er min status::D

Uker: 35 + 5 (T-30 i dag!) :klapp:

Form: Ikke noe å klage over her i gården, bortsett fra oppkast og diare den siste tiden:eek: Men det går jo over, verre for dere andre med smerter her og der:stakar: Har bare en arbeidsdag igjen. og det skal bli så utroli deilig:D

Tanker rundt fødselen: Eh... Synes det er litt skummelt jeg:leiseg: Usikker på hvordan jeg kommer til å takle smerten, har aldri hatt noe særlig av det jeg... Men har noen uker igjen, og håper jeg da er så dødslei og helt klar for å :birth: :)

Kjønn og navn: Gutt i følge UL, skal hete Magnus:baby: :hjerter:
Hvis det blir jente: kanskje Mari/ Marie? Tro det blir gutt vi :p

Utstyr: Seng, vugge og meste av klær er i hus. Vogna er forsinket, men kommer innen 2 uker.:sint: Er litt irritert pga det. Stellebord har vi ikke ordnet enn, men skal på shopping i nærmeste fremtid:D

:findag:

Klem Hanneh T-30

Polyanna
22-08-2002, 21:58
Hei! Flott tiltak!

Uke: Hva blir det da? 37+4? T-19, tror jeg ihvertfall.... :gal2:

Kjønn: Gutt, sier UL og magefølelse

Tanker om fødsel: Tenker vel mer og mer på det, er mer spent enn skrekkslagen, tror jeg, men aller mest nysgjerrig

Utstyr: Det meste er i hus. Jeg skal fremdeles sy stelleunderlaget som skal festes på stellebordet svigerfar har snekret. Og et sånt dekke til kurven. Tenker det blir sying med lillesøster på søndag

Plager: Bittelitt halsbrann i dann og vann, men en håndfull mandler er alt som skal til, mye nattetissing, og litt stiv i bekkenet innimellom. Litt tungt å gå opp 5 etasjer hver dag..... That's it. Tror jeg kan takke svømming og yoga (og flaks....) for mye!

Form: Kopierer fra svaret mitt til Mormona, jeg:
Irriterende for dere som sliter, men jeg kan med hånden på hjertet si at Jeg elsker å være gravid!! Jeg har jo plager av ymse sort, og noen dager er jeg lei, men stort sett så elsker jeg
- følelsen av "fulfillment" - av at kroppen min gjør noe den er skapt for - en enorm stolthet av hva jeg og min kropp kan få til!! :klapp:
- Den utrolig positive responsen man får overalt! Smil og hyggelige kommentarer nesten daglig, fra fremmede i Frognerbadet, butikkbetjening eller kolleger :)
- Den nydelige magen min, som strutter rett ut og er brun og stram og fin. Har aldri følt meg så flott som jeg gjør nå! :D Og den er ikke SÅ innmari mye i veien, heller
- Å stryke babyen over rumpa og kjenne at han responderer på mine bevegelser *sukk*
- At det er sommer og sol og jeg har fri og kan gå og svømme når jeg vil, daffe når jeg vil, lese alt jeg vil og generelt koooooze meg!! :):)

Det er klart, jeg ville nok ikke valgt å ha det sånn for evig og alltid, men om det varer en 3-4 uker til, så er det helt greit.

Glade og gale,
Polyanna, T-19

Månestråle
22-08-2002, 22:24
Henger meg på...

UKE: 37+2 eller T-20.

FORMEN: Grei nok hvis jeg tar det med ro. Litt bekkenløsning, men som er i ferd med å stabilisere seg litt. (Iallefall på høyre side). Litt sliten og trøtt, litt halsbrann, men som sagt er formen egentlig helt ok! (Noe må man jo regne med).

KJØNN: :???: Vet ikke. Vi ville gjerne vite det, men h*n har vært veldig hemmelighetsfull på ultralydene.

NAVN: Nå får jeg litt hetta her:gal2: Ser jo at alle har kommet frem til navn. Vi er litt usikre ennå, men det blir nok et slektsnavn. Kanskje Sina Elên etter oldemor eller Aune Johan etter bestefar? Vi får se..

FØDSELEN: Bare gleder mmeg nå. Er sikkert litt naiv, men jeg vet jo ikke hva jeg går til, så jeg tar ikke sorgene på forskudd.

Klem Månestråle :findag:

Paula
22-08-2002, 23:01
Slenger meg med....

UKE: 34+4

FORM: Laber....ødemer, bekkenløsning, sliten. Hodet har festet allerede.

KJØNN: aner ikke, men legen tippet gutt forrige gang.

NAVN: Ingri/Oda eller Jonas/Magnus

FØDSELEN: Gledegruer meg. Håper den ikke blir veldig lang så klart.

UTSTYR: alt er på plass!:D

lotus
23-08-2002, 00:07
Uke 34+1 (men keisersnitt seinest 15. september - skulle vel bli noe sånt som T-23?):

Form:
Veldig variabel! Noen dager er jeg full av energi - den neste orker jeg bare å ligge på sofaen - nesten... Ellers litt halsbrann om natten, ødemer i anklene og fingrene om kvelden. Stivhet i rygg og bekken, men absolutt til å leve med! Koser meg som gravid, og godt er det siden det er første og siste gangen! Synes faktisk ikke det er så ille å gå høygravid på sommeren, jeg - til tross for denne enorme varmen! :cool:

Kjønn:
En gutt og en jente iflg tre UL!:D

Navn:
Ikke bestemt!

Fødselen:
- rykker stadig nærmere, og siden jeg skal ha keisersnitt, er jeg mest spent på barseltiden med to babyer og et operasjonssår...:(

Utstyr:
"Less is more" - er det ikke noe som heter det??? Har holdt meg til et minimum på innkjøpssiden - foreløpig, men vi har det vi trenger til de første ukene! Ikke bleier ennå....

Det var meg!

lotus, 34+1 (holder meg til gamle tellemetoder til jeg vet dato for snitt, tror jeg!)

Kristin77
23-08-2002, 00:31
Hei jenter!
Har ikke vært her inne på et par uker, så da jeg så at det var formsjekk så slang jeg meg på! Må jo lære å bruke disse nye sidene også.

Uker: 34+6

Formen: Er i kjempefin form bortsett fra bekkenløsning. Er nå 100 % sykemeldt frem til termin, og syns det hjelper veldig når jeg slipper å sitte rett opp og ned på en kontorstol hele dagen. Kjekt å kunne holde seg i aktivitet, og velge passende hvilestilling når bekkenet "klager".

Tanker om fødselen: Gruer meg foreløpig ikke, men så pleier jeg ikke å grue meg til ting heller da. Blir litt bekymret for jeg syns det er så uendelig lenge til:uff:, og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forberede meg.

Kjønn: Vet ikke, har veldig følelse av at det blir gutt, men vet ikke hvorfor. Skal til UL om en uke, blir kanskje klokere da!

Navn: Jammen er det vanskelig å finne navn :gal2:

Utstyr: Har det meste på plass, og barnerommet er blitt såååå koselig. Vasker arvet og innkjøpt tøy så det står etter om dagen! Mangler et par sett med klær babyen kan ha når den er helt nyfødt, finner ingenting som er fint nok for min bebis :D

Driver og vasker ned huset om dagen, mannen min sier "åja, du bygger rede, det gjør alle gravide". (Akkurat som om han er den eksperten....)

Snoopygirl
23-08-2002, 01:17
Ja dette var jo en flott idé;)

Uker: 18 dager igjenn til termindato;) eller 37+3 om dere heller foretrekker det da:p

Formen: Er ganske sliten om dagen.
mye trøtt. men sånn alt i alt så har jeg det veldig fint:)

Tanker rundt fødsel: Jeg er så klar som jeg kan få bli.
gleder meg utrolig til fødsel. gruer ikke i det heletatt faktisk.
veeeldig utålmodig*s*

Kjønn: Ultralyd,mageform og andre tegn sier jente alle sammen så:o

Navn: Vesla skal hete Natalie Malén

Utstyr: ALT er på plass her;)

Snoopy:)
T-18

Tuneland
23-08-2002, 01:56
Hiver meg på her jeg også, selv om jeg la ut rapport fra kontroll tidligere i dag.

Uke: 35+2

Form: Er sliten. Bekkenløsninga har kommet tilbake for fullt (ja ikke at smertene har vært borte altså, bare ikke fullt så intense...) men årsaken er nok at jeg ikke har hatt fysioterapi disse ukene jeg har vært på ferie. Ellers sliter jeg med pusten min, noe jeg misliker sterkt... Mye vann i kroppen som igjen gjør at leddene verker, og det er vondt under føttene når jeg går... Halsbrann. Var det mere da? Kynnerene er blitt ganske kraftige i det siste, men det tar jeg som et positivt tegn...;)

Tanker rundt fødsel: Jeg har valgt den feige versjonen her. Jeg tenker ikke på selve fødselen, bare på det som kommer etter...

Kjønn: Ultralyd sier gutt

Navn: Her har vi vel ikke helt bestemt oss enda, lurer litt på David Sebastian

Utstyr: Det meste er vel i havn nå. Senga er bestilt, så den kommer når som helst. Mangler noe småtteri, men det handler vi vel på tirsdag da vi skal på sykehuset på ny ul-kontroll. Ellers går vaskemaskina nå med klærne til lillegull.

Klem, Tuneland 35+2

Imotep
23-08-2002, 17:03
Jeg vil også være med! Har vært stille fra meg en stund, men det betyr ikke at jeg ikke er inne å leser innlegg hver dag. :)

Uke 38+1 :D (T-13)
Form: Overraskende bra til å være så diger! Har vært plaget med bekkenløsning de siste månedene. Andre plager har vært kynnere, hemmoroider og halsbrann + varmen i Oslo den siste tiden. Bortsett fra det er formen brillefin.
:cool:

Tanker rundt fødselen: Gru-gleder meg. Vet at det kommer til å bli j*** vondt, men gleder meg no' helt vanvittig til å se resultatet av 9 måneders ruging.

Kjønn: 99% sikker på at det blir en jente:hjerter: og hun skal hete Idun (evt. Idun Marie, har ikke bestemt oss mht. mellomnavnet ennå).

Utstyr: Det meste er på plass. Seng og kurv er redd opp og alt babytøyet er vasket og lagt klart. Det eneste vi mangler er bilsete, vippestol og lekegrind, men det tar vi etterhvert.

Jeg gleder meg, jeg!!

Klem fra Imotep og lille I :baby: (T-13)

kokkemor
23-08-2002, 17:16
Lur ide !

form - grei nok ,men litt småsliten og litt lei her i varmen

utstyr- er i orden , da jeg har en man som her om dagen gikk berserk på baby shop:D

Fødsel - det blir ei jente ifølge UL ,som skal hete Mathea.
gleder meg veldig til å bli kjent med henne.

termin - 10 sept. tror selv at det skjer noe før.....men vi får se.

det var vel alt +at jeg vil si at de ord som mormona kom med var flotte og svært beskrivende:klapp:

Minnie
23-08-2002, 17:34
Heisann!

Fakta om meg:

UKE: 37+3 (tror jeg)

FORMEN: Bekkenløsning som merkes meget godt nå. Høyt blodtrykk som gjør at jeg må ta det litt rolig, ellers er formen bra, og blir nok mye bedre dersom værgudene kunne skrudd temperaturen noen hakk ned:(

TANKER RUNDT FØDSEL: Gruer meg aldeles ikke, vet jo ikke hva jeg går til. Gleder meg bare masse til å se:baby:

KJØNN: ? Magefølelsen sier gutt.

NAVN: Ikke bestemt, men mye tyder på Tobias/ Marius eller Ingrid/Sara

UTSTYR: Det aller meste er klart :)

Minnie 37+3

Tidl. bruker
23-08-2002, 17:59
Uke: 14 dager til termin
Kjønn: Gutt
Form: så som så, veeeldig lei og plaget av vonde kynnere som aldri gir seg. Bekkenløsningen er så og si borte, holdt den i sjakk med magebelte og har nå sluttet med det, og er i knallform.
Tanker rundt fødsel: GLEDER MEG!!!!! Seriøst, jeg er så lei, at jeg gleder meg rett og slett til å oppleve fødselen, og det å bli mor for første gang:D
Navn på lillegutt: aner ikke, innom flere forslag.. Trym, (Kåre Leander.. da evt oppkalt etter bestefedre), magnus, Mathias, Adrian... aner ikke..

Utstyr: Alt klart...! seng og vugge oppredd, stellebord satt opp og klær lagt i, vogn montert og satt klar med dyne og oppredd..

Lila og Lillegutt

Anne M
23-08-2002, 20:52
Uker: 35 uker i dag!!! Er kjempeglad for dèt!!!!
Formen: Fin,litt hobbitt,men ellers bra!
Tanker om fødselen: Gleder meg,vet jo litt om hva jeg kan vente meg,har to fra før...Men er samtidig spent på hvordan fødselen blir??!!??
Kjønn: Gutt:hjerter:
Navn: Trolig Markus :baby:
Utstyr: er vel i rute tenker jeg, stresser ikke så mye med det...
Alt er nyinnkjøpt,men jeg tenker jeg har god tid ennå...
Tror derimot ikke at jeg mangler noe? :???:

Vi gleder oss masse begge to, var på fødselsforberedende kurs denne uken, det var givende!!! :klapp:
Føles enda nærmere etter det :D

Klem Anne M + lillegutt 35+0