PDA

Vis full versjon : Haster!!

Anelska
14-12-2002, 03:28
Heisann!!

Skulle reise meg fra bordet og oppdager plutselig at den ene leggen er KJEMPEHOVEN i forhold til den andre!! Er 26 uker på vei og har ikke hatt noe øden tidligere, så dette har kommet i løpet av kun få timer...... Bør jeg ringe sykehuset, eller er dette helt vanlig? Har heller ikke hatt høyt blodtrykk eller eggehvite....

*ble litt bekymra nå*

Som sagt, bare den ene leggen er kjempestor og hard...Noen som vet?

cormatic
14-12-2002, 03:35
Det tryggeste er vel å ringe sykehuset/legevakta, så forteller de deg hva de mener. Om de synes du skal komme dit nå, eller om du skal vente å se... Det ville i allefall jeg ha gjort!

Cazandra
14-12-2002, 11:38
Oisann...er foten vond??
Er den en annen farge?
Rød/blå???
Huff...har ikke hørt om noe slikt før!
Tenkte medengang på om det er en åre som har blitt tettet til :eek:

Men håper du har ringt og vært hos lege :stakar:

Tidligere Bruker
14-12-2002, 16:18
Jeg anbefaler også å tilkalle lege, i tilfelle det er blodpropp. Trenger jo ikke være det, men det er alltid viktig å kontakte lege ved sånne tilfeller.

Lykke til. :klem:

Ramgad
14-12-2002, 17:04
Jeg leste dette i dag (fordi jeg er 36 uker selv) og tenkte med en gang på innlegget ditt. Best å sjekke, tror jeg!

Uke 36:

Fosteret er nå ca. 45 cm. lang og 2500 gram. Han/hun tisser ca. 30 ml. urin pr.time. Det betyr at fostervannet tilsettes ca. ½ l. urin hver dag. Dette renses gjennom morkaken, som nå veier ca. 500 g., er ca 20 cm, i diameter og ca. 2,5 cm, tykk.

Noen får økt tendens til svangerskapsforgiftning mot slutten av svangerskapet. Vær oppmerksom på hovne ankler, stor vektøkning, hodepine og magesmerter. Er du bekymret? Ta kontakt med jordmor eller lege.
På svangerskapskontrollen vil lege/jordmor gjøre rutinemessige undersøkelser som viser om du evt. har svangerskapsforgiftning.
Førstegangsfødende har større risiko for svangerskapsforgiftning.