PDA

Vis full versjon : U2-konsert

Ostepop
13-07-2005, 21:51
Legger ut dette spørsmålet her jeg, for å høre hva dere vordende fedre synes om saken......Jeg og mannen og noen venner skal på U2-konserten på Valle Hovin 27.juli. Dette har vi gledet oss til helt siden i fjor sommer, da det ble bestemt at U2 skulle komme til Norge! Nå er jeg 6mnd på vei, og kan jo ikke akkurat presse meg helt foran scenen. Har likevel lyst til å gå på konserten, men problemet er at da må jeg stå alene litt lenger bak, for mannen er ikke interessert i å holde meg med selskap.
Må nevnes at han har vært på to U2-konserter før......Har også hørt at det er områder på stadion hvor man både ser og hører godt uten at det er for mye trengsel. Så til saken da; synes dere det er veldig frekt av meg å be ham om å stå sammen med meg istedet for å presse seg lengst mulig frem????? Har spurt ham hva han ville gjort hvis han var meg, og da svarer han: enten la være å gå på konserten eller stå alene bakerst (fordi han ikke hadde villet ødelegge for meg.....).
Men vi er da jammen meg to om denne graviditeten?????
Noen synspunkter?:vetikke:

Jumpy
13-07-2005, 23:06
Sniker meg inn, uten å være snartpappa da. Håper det er OK? :vetikke:

Jeg er i nøyaktig samme situasjon.:dåne: Samboer er stor U2 fan, og vi skal sammen med en gjeng. Jeg har bestemt meg for å stå alene bakerst, eller la være å gå for å ikke ødelegge kvelden for sambo. Jeg var på U2 sist de var her, og det er så sinnsykt stort. Nå har det seg slik at jeg ikke for alt i verden vil gå glipp av konserten, så kanskje vi kan stå sammen bak, Ostepop? J

Jeg har bare så lyst til å høre Vertigo live. (Er blitt veldig glad i hele plata, men Vertigo som åpningsnummer må jo bare bli helt vanvittig)

Nova
13-07-2005, 23:37
:kvalm: *er helt grønn av misunnelse...*:kvalm:

tante grønn
14-07-2005, 11:14
Jeg ga selv bort Iron MAiden billetten min for et par uker siden fordi jeg er gravid. Det var en konsert jeg hadde gledet meg lenge til og mannen min enda mer, selv om han har sett de før (i en annen tidsalder...) Grunnen til at jeg ikke ville dra, er fordi jeg blir uvel av å stå så lenge og det ikke er så lett å komme seg på do når man vil, og selvfølgelig litt knuffing noen steder. men det kunne ikke falle meg inn å spoile konserten for min M av disse grunner. Hallo! En konsert skal være en opplevelse, og hadde jeg vært deg ville jeg unne ham den gleden nå når han skal bli far! Han kommer til å være helt salig etterpå! Dessuten har jeg veldig dårlig erfaring med konserter på Valle Hovin, det er utrolig slitsomt! Uten at jeg kjenner deg, vil faktisk min anbefaling være å bli hjemme, for det skal godt gjøres å få fullt utbytte av en slik konsert når du er gravid (jeg hadde ikke orket det i alle fall) Det er så varmt, man står i kø og går i kø, folk knuffer og dytter og det er i det hele tatt ofte dårlig organisert på så store konserter i Norge. Vel det er min erfaring, du må gjøre som du vil, men ikke vær kjip mot mannen din. Han kan ofre seg på en million andre måter!

Ostepop
14-07-2005, 16:26
Jøss, tenk at det var flere her med akkurat samme "problem" (luksusproblem kan man kanskje kalle det?!!:glis: ). Har du bestemt deg for om du skal gå eller ikke Jumpy??? Hadde vært kjempefint å ha noen å stå sammen med! Men nå heller det faktisk mer og mer mot at jeg ikke skal gå.......Er helt gåen i beina og ryggen av å stå i en halvtime, så VET jo at det beste er å bare la vær. Men herregud, U2 da!!!!!! Nå var jeg riktignok på konserten i Stockholm for 4 år siden, og det var en så fantastisk opplevelse (sto nemlig inne hjertet:kry: )!! Og har nesten ikke lyst til å oppleve en "nedtur" ved å stå bakerst heller.....Snufs, griner nesten når jeg tenker på at jeg ikke skal gå, det er derfor jeg har utsatt å bestemme meg så lenge. Og tenker slemme tanker om at mannen skal holde seg sammen med meg......HuMor sitt innlegg fikk meg til å skjønne hvor slemt det er:rødme: , og det vil jeg jo ikke være!!!!!:trist: Og det hørtes ikke så fristende ut heller, etter beskrivelsen av Valle Hovin......

Vrææææl, hva skal en stakkars U2-fan gjøre da????? :stønn: Nei, får vel bare gjøre som jeg sa til mannen for en stund siden, selge billetten og kjøpe godteri for alle penga:knegg: :mumse:
Oslo-tur blir det uansett, så det kan jeg jo i det minste glede meg til......

Men Jumpy, kan du ikke si ifra hva du bestemmer deg for da, bare sånn I TILFELLE jeg ikke greier å holde meg borte.......

Takk for tips og råd!

:leiseg: With or without you, Bono! :bælje:

gurgle
14-07-2005, 17:31
Kan dere ikke få "viljen" deres begge to da? At han står litt sammen med deg, og kanskje går lengre frem etter en stund. Samboeren min hadde helt sikkert vært litt sammen med meg, men litt fremme ved scenen, hvis vi var så heldige at vi skulle dit da.... prøvde å få billetter... :(

Tror du kan ta med deg en liten stol som du kan sitte litt på (så flere som hadde med seg stol på REM). Det blir nok slitsomt å stå så lenge, men bakerst er det plenty med plass til å sitte, ja til og med ligge litt hvis du vil! ;)

lise77
15-07-2005, 12:54
Jeg var nettopp på U2-konsert i Dublin, og det var en fantastisk opplevelse!!! Jeg var litt bekymret på forhånd for om jeg skulle klare å stå så lenge, og siden jeg må på do ca hvert kvarter (...), så tenkte jeg jo litt på det også da... Men jeg angrer ikke for noe i verden på at jeg gikk på konserten! Og nå er jeg så heldig at jeg ikke engang behøvde å diskutere med min mann om han skulle stå sammen med meg eller med søsteren (som var HEEELT foran under hele konserten), for for han var det en selvfølge at han skulle være sammen med meg. Jeg hadde vel følt meg temmelig lost hvis ikke også, da, men så er jo Dublin en litt annen historie enn Oslo. Det var 80.000 tilskuere på en gigantisk rugbystadion. Vi prøvde å ta med en stol som jeg kunne sitte på, men det gikk ikke. Vi måtte pent legge den fra oss på utsiden. Men de hadde et område på en slags scene med stoler og tilrettelagt for rullestoler. Jeg kunne få sitte der hvis det ble et stort problem. Men det ble det ikke. Vi satt en del på bakken mens vi ventet på U2 (og misunte litt dem som hadde vært lure nok til å ta med seg et pledd), og mot slutten av konserten gikk jeg ut på siden og satte meg på rekkverket foran sitteplassene. Jeg hadde god utsikt! Vi fikk tatt mange fine bilder selv om vi stod litt unna catwalken. Nå skal det være sagt at det var 60.000 som satt og "bare" 20.000 som stod, og på Valle Hovin er det vel gjerne trangere om plassen? Så da blir det kanskje en litt annen sak.

I hvert fall: Jeg vet jo ikke i hvilken form du er, men jeg anbefaler deg absolutt på det sterkeste å få med deg konserten. Jeg syns jo egentlig også at din mann burde stå med deg, men det er kanskje først nå det går opp for meg hvor heldig jeg var som har en mann som tok det som en selvfølge... Men det kan jo godt være at din mann er en enda mer ihuga fan, og da må jo kanskje du vurdere hvor stort offeret ville være for ham! Men jeg syns nå mannen også kan ta sin del av graviditeten, da.

tante grønn
15-07-2005, 13:10
Og tenker slemme tanker om at mannen skal holde seg sammen med meg......HuMor sitt innlegg fikk meg til å skjønne hvor slemt det er:rødme: , og det vil jeg jo ikke være!!!!!:trist: Og det hørtes ikke så fristende ut heller, etter beskrivelsen av Valle Hovin......

:leiseg: With or without you, Bono! :bælje:

Jeg mener ikke at det er slemt av deg å ville ha mannen din ved din side. Selvfølgelig ikke! Det jeg mente, var at det for deg kan bli en mer slitsom enn herlig opplevelse og at det kan ødelegge for de du drar sammen med. Jeg forstår jo at du gjerne vil se denne konserten og da bør ikke jeg eller andre du ikke kjenner få ødelegge det for deg!
Jeg har erfaring fra flere av mine gravide venninner som vanligvis elsker å dra på konserter, som plutselig har sett på det som et mareritt når de har vært gravide, men vi er forskjellige!

Min siste konsert på Valle Hovin var Guns'n Roses for en mannsalder siden og da lovte jeg meg selv dyrt og hellig at jeg aldri skulle på konsert der igjen. Den dagen var det over 30 varmegrader og alle guttene hadde bar overkropp og når vi ble presset bakfra så skled jeg mellom de svette overkroppene helt frem til scenen selv om jeg egentlig ikke gjorde noe forsøk på å komme så langt frem... :urk: Og det tok oss evigheter og komme ut fra stadionen etter konserten. Jeg fikk nesten klaustrofobisk anfall. Men det var den gangen, det er et annet publikum på U2, og det er ikke sikkert d er så varmt heller, og har du med en stol eller pledd, går det nok bra! (Det skulle vært en egen innhegning til gravide hvor det var eget toalett og masse fint å leske seg på :ide: ) Håper du finner ut av dette! :klem:

TRULTEMOR27
15-07-2005, 13:22
Hei,

Jeg og min kjære skulle også på konserten, men jeg fant ut fort at jeg like gjerne måtte selge billetten min. Jeg elsker u2. men jeg tror jeg elsker mitt lille nurk enda mer. Leste i en gravid bok at vi burde unngå høye lyder og mye støy de siste tre månedene. Det sto at vi skulle unngå rockekonserter etc. Dermed ble mitt valg ganske enkelt, selv om absolutt alle vennane våre også skal.

Men sann situasjonen min er i dag er jeg ikke i tvil om at jeg gjorde det rette, jeg hadde aldri klart å vært der. Hinker rundt på krykker og sitter en del i rullestol pga bekkenløsning, itillegg til at min lille tulle prøvde å komme ut i uke 30. Måtte settes på drypp 2 ganger før riene ga seg. Så jeg må være helt i ro. Spørsmålet nå er om min kjære skal tørre å gå. Ifølge legene kan jeg føde når som helst. Men vi har bestilt flybilletter til min kjære. Vi får håpe ingenting skjer.....

Du får ha lykke til uansett hva du bestemmer deg for, men jeg ville aldri godtatt å stå alene. Tenk hvis du blir uvel etc. og du har ingen rundt deg du kjenner? Du må huske på at du er gravid og kroppen din tåler ikke like mye som ellers.

klem trultemor 33+5

Ostepop
16-07-2005, 21:00
(Det skulle vært en egen innhegning til gravide hvor det var eget toalett og masse fint å leske seg på :ide: ) Håper du finner ut av dette! :klem:

Hehe, ja DET hadde vært noe!!!:jippi: Men dessverre er det jo ikke sånn:trist2: , og nå har jeg sagt til mannen at jeg ikke kommer til å gå og at vi selger billetten min. Tror han ble veldig fornøyd med det, så slipper han å ha dårlig samvittighet også for at jeg står der alene en plass langt bak......Som mamma sa "dere har jo hele livet å dra på konserter, og vi skal være barnevakt!" Så da så!:blunk:

Nei, jeg kommer nok over det, og lille Pops får beholde hørselen sin......

HuMor: jeg trengte å lese et innlegg som ditt skjønner du, for jeg VISSTE innerst inne at jeg var litt egoistisk når jeg ville ha mannen ved siden av meg.....(Selv om det ikke var det du mente:snill: ). Nå får i alle fall en av oss nytt konserten til fulle. Og jeg regner med at det ikke er siste gangen U2 har konsert, og NESTE gang er det min tur!!!:woohoo: (og mannens:blunk: ).

Klem fra Ostepop!

Deskjet
21-07-2005, 14:13
Jeg skal på U2-konsert! Har spurt 2 jordmødre om det kan skade barnet, begge sa nei og anbefalte meg å dra. Jeg hadde tenkt til å ta med meg en "ryggsekk-stol" (100,- på biltema MED rygg), men skjønner at jeg kanskje må nøye meg med et pledd. Det får gå. Jeg har tatt det som en selvfølge at pappa in spe står sammen med meg, men jeg gir han nok gladelig litt fri om han vil det. Om et står noen andre gravide er det bare til å komme bort til meg!!