PDA

Vis full versjon : Å ta opp ultralydseansen på hjemmevideo

Tidl. bruker
14-12-2002, 15:24
På torsdagen er tiden inne for den siste ultralyden i dette svangerskapet (forhåpentligvis.... ) På grunn av at storebror hadde en hjertefeil så har vi vært mye inn og ut på fostermed. i Trondheim.

Nå gikk det plutselig opp et lys for meg... Har hørt noe om at dersom man har videokamera så kan man få tatt opp hjemmevideo av bebisen mens den er i magen....

Er det noen andre her inne som har tatt opp ultralyden på film? Hvordan gjøres det? Og hva slags overgangskabler trengs?

Dette hadde jo vært et kjempefint og morsomt minne. En litt annerledes start på "Filmen om meg"

tvilling75
14-12-2002, 19:44
Hei

Når vi var til ultralyd gikk det ikke ann å koble videokameraet til ultralydmaskinen, så mannen min filmet likesågodt skjermen. Det ble bra resultat og kjempegøy å se på hjemme.

mvh

Tidl. bruker
14-12-2002, 23:15
Jeg har nettopp vært på ordinær UL.
Hadde på forhånd spurt fastlegen min om å bli henvist til gynekolog istedetfor til sykehuset.
Gynekologen har nemlig vidoespiller koblet til UL-apparatet sitt.
Så alt vi trang å gjøre var å ta med videokassett! :D

Nome
15-12-2002, 10:35
Vi tok også med en videokassett. På den ordinæra UL hevde legen at han ikke visst hvordan dette utstyret funket, så da ble det ikke noe. Men siden vi også hadde en privat UL 2 uker senere hos en vi visste vi kunne få opptak av UL, så tok vi med oss kassetten dit. Og fikk 10 minutter med liten baby i magen på video :D

Ida
15-12-2002, 17:40
Da vi var på UL filmet vi rett og slett skjermen! Det ble kjempebra og gjett om vi har sett filmen mange ganger:klapp:

sheila
16-12-2002, 13:16
Vi filma hele seansen vi. Jeg som lå der og skjermen og det hele. Vi fikk det til og med da jordmor sa at det var jente i magen min!! vi har sett på det mange ganger og vist det til storebror. Artig!!!

Tidl. bruker
16-12-2002, 15:03
Takk for svar :)
Vi får nok bare ta å filme TV-skjermen vi også... Ringte til St Olavs i dag, og der hadde de aldri hørt om dette :(

Men det blir nok bra likevel :klapp: