Vis full versjon : Yogakurs!
Cazandra
15-07-2005, 12:06
Når er det greit å starte på Yoga?
Ser SportsClub skal ha yogakurs 8 fredager fremover fra 12 August
Da er jeg ca 11 uker på vei og vil være 19 når det avsluttes!
Er det noe vits?
Det finnes jo egne yoga-kurs for gravide - ville heller satset på det. Ellers skulle det gå greit med et vanlig kurs, men vær klar over at det er en god del stillinger som ikke anbefales til gravide. Hvis du har en flink instruktør, vil h*n kunne fortelle deg hvilke du ikke kan gjøre, og evt. gi deg alternativer. :) Men du vil kanskje føle at du mister litt av kurset hvis du er den eneste gravide, og bare kan være med på halvparten av øvelsene? :snill:
Cazandra
15-07-2005, 12:21
Dette er et kurs for gravide,jeg bare lurer på om det er vits i å gå så lenge jeg er såpass lite langt på vei ? :)
Åh... sånn å forstå :glis:
Ja, da vil jeg anbefale det. Øvelsene du lærer vil du jo kunne bruke også etter kurset. Dessuten er flere av øvelsene gjerne styrkende for bekkenet, og det er jo alltids lurt å forebygge før du evt. får problemer. (Jeg ser faktisk etter yogakurs for gravide i Oslo-området selv.:hyper: )
Chiquita_x
15-07-2005, 16:38
Når er det greit å starte på Yoga?
Ser SportsClub skal ha yogakurs 8 fredager fremover fra 12 August
Hei Cazandra
Jeg er 9 uker på vei når det starter, men jeg skal være med på dette kurset:)
meldte meg på idag:heia:
Snakkes der da!
E
Cazandra
15-07-2005, 19:16
Kult!!! :heia:
Godt jeg ikke blir alene om å ikke ha mage. :knegg:
Chiquita_x
15-07-2005, 21:08
Helt enig:)
Gleder meg jeg!
Trener du annet utenom på sportsclub?
Alpengold
17-07-2005, 11:30
Jeg har kjøpt meg en CD med Yoga for absolutt nybegynnere. Tror dere den er greit til å bruke eller bør jeg absolutt kjøpe kurs for gravide? HAr kikket litt på det programmet jag har ,og synes ikke det er noe trening i det i det hele tatt. HVa synes dere?
Cazandra
17-07-2005, 12:48
Helt enig:)
Gleder meg jeg!
Trener du annet utenom på sportsclub?
Jeg trente på Tennisland frem til Oktober i fjor, nå går vi på Havanna!
Trener bare på SP,ja. :)
Tidl. bruker
17-07-2005, 13:53
Hei!
ser dere snakker om yoga i sandnes.. - det hadde vert morsomt å prøvd... vet dere om det er noen grense for hvor langt en kan være på vei? ( kansje litt for sent for meg, regner med å føde innen 8 uker ) Har dere peiling på om øvelsene er vanskelige når en har en "GEDIGEN" mage ??
Chiquita_x
17-07-2005, 14:05
Då e d nok ikkje vits for det, for kurset begynne 12 august å vare i 8 uker:)
Chiquita_x
17-07-2005, 14:08
Jeg har kjøpt meg en CD med Yoga for absolutt nybegynnere. Tror dere den er greit til å bruke eller bør jeg absolutt kjøpe kurs for gravide? HAr kikket litt på det programmet jag har ,og synes ikke det er noe trening i det i det hele tatt. HVa synes dere?
Gå på www.mammanett.no
Der finner du at yoga er bra, det står ingenting om at det må være gravid-yoga.
Tidl. bruker
17-07-2005, 15:28
Då e d nok ikkje vits for det, for kurset begynne 12 august å vare i 8 uker:)
nei, det er vel ikke det da... - for jeg hadde kansje bare fått vært med på 2-3 treninger .... Men det virker veldig spennende :snill:
Chiquita_x
18-07-2005, 10:15
nei, det er vel ikke det da... - for jeg hadde kansje bare fått vært med på 2-3 treninger .... Men det virker veldig spennende :snill:
Bli med da! det blir vel gøy de 2-3 gangene???
Der finner du at yoga er bra, det står ingenting om at det må være gravid-yoga.
Det er allikevel stillinger som ikke anbefales for gravide: som f.eks. skulderstående og hodestående stillinger. Men sannsynligvis vil farlige stillinger føles ubehagelige lenge før det virkelig er farlig. Regelen i yoga er at ingen stillinger skal gjøre vondt (men en behagelig god/vond strekk er greit.)
Chiquita_x
18-07-2005, 13:29
Takk for rettelse maradia!
Jeg kom på det når jeg så du hadde skrevet det.
Det skal vel være hovedregelen med all trening, når du får smerter må du stoppe.:nikker:
Cazandra
13-08-2005, 19:14
Var på treningen i går og er kjempestøl i lår og rumpe. :knegg:
Chiquita_x
13-08-2005, 22:45
Jeg var på trening igår jeg og....men har hatt vondt i hofta/magen.
men jeg prøvde å se etter deg, har du kanskje klyppa håret ditt?
husker du meg? Jeg hadde brune klær og va en av to som var 9 uker på vei.
Hei på dere Sandnes jenter !Vet dere om yoga kurset er fullt eller om det fortsatt er mulig å hive seg på ?
Jeg bor på Randaberg og trener på sports club i Stavanger. Har sett at de skal begynne med yoga timer i Stavanger nå, men ikke spesielt for gravide... Kanskje en ide å ta kurset beregnet for gravide i Sandnes først da ? Viss det er ledige plasser altså....:vetikke: Og ellers....var det vanskelig syns dere :snill: ?
Chiquita_x
14-08-2005, 11:19
Du kan jo ringe inn, det kan være noen som har sluttet.
Det har kun vart en gang.
Men det som er, først var det helt fullt med lang venteliste, så startet en dag til med samme kurset, så det kan hende de kanskje har noe ledig, jeg vet ikke.
Det er ikke så veldig tungt, ivertfall ikke for oss som ikke er så høygravide enda:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.