PDA

Vis full versjon : Lang navlesnor

Helenemor
15-07-2005, 22:30
I mine graviditeter har jeg hatt en såkalt lang navlesnor. 75 cm + .Den har også vært rundt halsen på barnet ved fødsel, surret både en og to ganger.

Jordmor gav meg en forklaring på min bekymring da jeg spurte om det utgjorde en risiko. En risiko ved at barnet får navlesnoren rundt halsen og dør like før fødsel. Hun mente at en snor som er lang er mer tøyelig og ikke så lett å stramme. Så barnet kan snurre seg mer inn i en navlesnor som er lang. Jeg synes det høres ut som en rimlig forklaring.
Noen med noen andre tanker omkring dette, og hvor vanlig er det da at jeg får en lang navlesnor igjen?

Susanne
15-07-2005, 22:37
Uff, hørtes skummelt ut!
Får håpe det er som hun sier at den er mere tøyelig da!

Her røyk navlestrengen fra morkaka når morkaka skulle ut. Jeg tenkte ikke noe over det før jordmora sa at hun hadde tatt imot over 1000 babyer og dette var første gangen det skjedde. :sjokk:
Men det jeg tenkte på senere var. SFmålet mitt økte ikke de to siste ukene i svangerskapet. Så jeg lurer på om det kanskje var forde navlstrengen var så tynn at hun fikk lite næring? :vetikke:
Hun ble født i uke 39 og veide bare 2620 og var 46 cm.

Happy
16-07-2005, 17:11
alle mine har hatt lang navlesnor (75, 95 og 115 cm). Jordmor mente at aktive banr ofte får lengre "snører" enn rolige fordi snora strekker seg når barna turner rundt og tuller seg inn. Turbo som hadde 115 cm lang snor hadde den i kryss om kroppen og 3 ganger rundt halsen, enda hadde han ingen pusteproblemer.

Helenemor
17-07-2005, 18:31
Høres logisk ut det du sier, Happy :nikker: