PDA

Vis full versjon : Lilleby eller Midtbyen?

Meg
22-08-2002, 19:56
Er det noen fra Trondheim der ute som sitter med positive/negative erfaringer fra Midtbyen og Lilleby Helsestasjoner? Jeg hører til sentrum distrikt og kan velge mellom disse to når jeg skal bestille time til jordmor...

Maz
24-08-2002, 12:33
Det er så trist å ikke få noen svar. Jeg har ikke mye erfaring men har gått til kontroll i midtbyen noen ganger. Kjenner andre som har gått der og er kjempefornøyd, men de har hatt problemfrie svangerskap.

Dette var i forrige svangerskap hvor jeg fikk tidlig preeklampsi, og i ettertid kan jeg kanskje si at hun burde ha reagert mere på de symptomene jeg påpekte. Disse ble avfeid som ubetydelige. Jeg hadde kraftige ødemer, men disse ble notert som 1, sikkert fordi jeg er stor og hun var sikker på at jeg hadde store legger i utgangspunktet noe jeg ikke har. Når de målte høyt blodtrykk, burde jeg ha blitt informert om hva dette kunne bety og hva jeg skulle gjøre. I det minste bedt meg oppsøke legen. Jeg ble bedt om å komme innom om en uke igjen. To dager senere reagerte en venninde på hevelser i ansiktet osv og insisterte på at jeg kontaktet legen. Jeg ble sendt rett på poliklinikken og lagt inn. S

Jeg er ikke sint i ettertid skjønner at mitt tilfelle er sjeldent og at det sikkert ikke ville ha gjort noen forskjell, men jeg tør iallefall ikke stole på dem en gang til.

Midtbyen ser temmelig "grotty" ut. Det så ut til at en del av samfunnets mest vanskeligstilte brukte helsestasjonen så jeg følte meg ikke vel der.

Jeg ville ha valgt det som var nærmest og derved enklest å oppsøke hadde jeg vært deg. Den som passer for en passer ikke alltid for en annen.