PDA

Vis full versjon : Får ikke i meg mat om dagen.

Føniks
16-07-2005, 21:04
Nå begynner jeg å bli små bekymret. Er 14+6 i dag, og ble kvitt kvalmen for ca 2 uker siden. Men problemet nå er at nesten alt byr meg i mot. Har ikke lyst på noen ting. Klarer å få meg litt suppe og et par knekkebrød om dagen, det er alt. Passer på å få i meg rikelig med drikke, men det er jo ikke nok. Sliter med en alvorlig mage-tarm-sykdom(Ulcerøs colitt) som gjør at det er vanskelig å holde på maten i den andre enden(sorry detaljer).

Har vurdert å ta noen form for protein-drikke slik at jeg får i meg næring. Noen som har gode råd på naæringsrik, lett spiselig mat.

Er jo nødt til å ta det opp med legen på neste kontroll. Men er livredd for å havne med intravenøst i lange tider.

Solstråle.
16-07-2005, 21:18
Helsekost har mange typer "næringsdrikker" men de vitaminer og mineraler vi trenger.
De er veldig flinke til å hjelpe deg for å finne den rette.
Jeg brukte det selv da jeg hadde spiseproblemer, spise nesten ikke noe. Det hjalp meg veldig så jeg ikke gikk under.

Det er bra du klarer å drikke. Det er viktig. Håper du finner matlysten snart.

Alpengold
17-07-2005, 11:23
Har lest at alle protein-og tilskudsdrikker kan være ikke bra for gravide. Du må snakke med din lege ,så kanskje finner hun noe løsning.Men du sier at du spiser lit suppe og knekkebrød. Det er mat vel. Så du får i deg litt næring likevel ,og det er bra. Har du prøvd å spise noen grønnsaker eller frukt ? Når jeg hadde problemer med mat ,så spiste jeg bare ravioli og moreller. Men så smakte jeg på en ny gulrot og det gikk veldig bra. Men det var lit slitsomt å knaske på den ,så jeg raspet den helt fint i en foodprosessor ,og blandet i litt honning.
For å få i meg litt kjøtt ,måtte jeg nesten kverne kjøttbiter og blande dem i poteter eller pasta ,sånt at jeg ikke kunne se at det var noe kjøtt i det helle tatt. Det hjælp meg også veldig mye.

Prøv å lure deg selv eller be din mann til å hjelpe deg. Se på noen matbilder fra matsider på internet ,de lukter ikke ,men kanskje du får lyst på noe :-). Ikke gi opp!!!