PDA

Vis full versjon : Når kan man se fosteret?

Susanne
19-07-2005, 20:46
Jeg var på UL idag.
Legen så bare en tom fostersekk, så hun mente jeg enten er kortere påvei enn jeg tror og at det er derfor vi ikke så noe foster.
Eller så er det bare en tom foster sekk. Da kommer det til å bli støtet ut av kroppen selv snart sa hun.

Men det jeg lurer på Når man ikke bare ser en tom fostersekk, men også et bittelite foster inn den?

agnes cecilia-heimen
19-07-2005, 21:27
Hvor langt er du på vei da?
Vi så en liten PRIKK bare, i uke 6 trur jeg det var.....
Men jeg mener da det var NOE liksom, noe foster nei,,,,,men det var et knappenålshue rett og slett. Veit ikke om det var det som var ungen eller sekken eller what ever.....har lite peil på dette gitt.
Men forrige gang tok vi UL i uke 7, og DA så vi definitivt en kropp i det minste!

Susanne
19-07-2005, 21:38
Jeg er 5+noe etter menstermin viss den stemmer.
Hadde det vært noe der som var synlig hadde dem nok sett det, for jeg var på nationalt senter for fosterdiafnostikk og tok UL!

Stine-mor
19-07-2005, 21:48
Da jeg var 5+3 med Storebror, så jeg et 3 mm stort foster med bankende hjerte. Gynekologen mente jeg var lenger på vei, men jeg ble satt tilbake på ordinær UL.

Det er mange som ikke ser noe som helst før de er 6+. Ting kan også ha skjedd på veien. Egg i dvale o.l, og plutselig er man kortere på vei enn man tror.

Lykke til. Håper alt er bra med spiren din. :lykke:

Susanne
19-07-2005, 21:54
Har lest om at egget kan ligge i dvale jeg også!
+ at jeg har testet med eggløsning noen ganger før å da har jeg ikke hatt EL før på dag 17, så viss det i tilleg har ligget litt i dvale kan det jo hende jeg bare er 4+noe??

Håper så inderlig at det er noe der inne at det ikke bare er en tom fostersekk! :trist:

Vannlilje82
24-07-2005, 21:16
Akkurat det samme skjedde med meg. Jeg var til ul i uke 5/6, og da så vi kun en tom plommesekk. Jeg fikk samme beskjed som deg, og ny time 9 dager etter. Da jeg kom til den timen så vi fosteret som lå i plommesekken med et bankende hjerte, og gynekologen mente jeg var 6/7 uker på vei.

Emilia
24-07-2005, 21:58
Akkurat det samme skjedde med meg. Jeg var til ul i uke 5/6, og da så vi kun en tom plommesekk. Jeg fikk samme beskjed som deg, og ny time 9 dager etter. Da jeg kom til den timen så vi fosteret som lå i plommesekken med et bankende hjerte, og gynekologen mente jeg var 6/7 uker på vei.

Samme her....
Var på UL pga blødninger da jeg var 6+0, og da så de kun en tom fostersekk. Fikk beskjed om at det mest sannsynlig var gått galt, men for sikkerhets skyld skulle jeg få ny UL en uke etter. Og på 7+0 (og hadde hatt store blødninger siden sist, så vi var sikker på at det var en SA), så var det et 7 mm foster med bankende inni fostersekken. Idag er det en livlig 3 årig jentunge som vi akkurat har måttet tvinge til sengs!

T-9(KS)

otika
24-07-2005, 23:41
Var på ultralyd i uke 5+4 og de så kun plommesekken, tilbake akkurat en uke senere og da fant de et bankende hjerte,fikk på ordinær ultralyd flyttet termin 5 dager frem og det forteller meg at jeg bare var 4+6 på første ultralyden,ikke rart dem ikke så noe da.Tror nok det samme gjelder for deg .Lykke til, dette går nok bra :snill: