PDA

Vis full versjon : Endometriose og akupunktur

Karla
15-12-2002, 13:56
Hei ! Har akkurat fått diagnosen endometriose etter lapraskopi på fredag. :( Kirurgen mente at IVF var løsningen for oss. Men jeg lurte på om det var noe annet vi kunne prøve før vi velger den løsningen. Er det noen her som også har denne diagnosen, men som har blitt gravide uten IVF ? F.eks med hjelp av akupunktur e.l ? Blir veldig glad for svar, er ganske lei meg nå. (Har heldigvis en datter på snart 5 år.)

Klem, Karla

charlie
18-12-2002, 14:05
endometriose er vel no muskelknuter eller vevsansamlinger av noe slag i livmoren, hvis jeg husker rett?

ser ikke helt hvordan akupunktur kan løse det - det blir på en måte en mekanisk hindring, mens akupunktur går på å rette opp ubalanse i energiene.

så det tar vel neppe kortere tid med akupunktur selv om det skulle virke - heller lenger.

gå for IVF, dere. det er vel ikke så fryktelig lang venting på det nå, tror jeg. ellers kan man ta det privat i f.eks. danmark, men da koster det jo endel tid og penger.

hilsen

charlie,termin 23.06.2003 ;)

Tiden flyr
09-01-2003, 15:37
En nær slektning av meg hadde det. Det førte til at eggelederene hennes grodde igjen. Hun fikk dem "blåst opp". Tror det var sånn at hun med en liten opperasjon fikk luft blåst inn i eggelederene for å åpne kanalene. Det var smertefullt ett par dager etterpå, men så kom det en hel skokk med unger! Så hun er ganske fornøyd med resultatet.