PDA

Vis full versjon : Jeg har termin 20. august...

Maggie
15-12-2002, 20:47
...og da hører jeg vel til her, hvis jeg får lov?

Jeg er i min 5. uke, og har et problem jeg gjerne vil dele med dere, og kanskje noen har noen gode råd?

Saken er at jeg sover fryktelig dårlig om natten. Jeg som normalt sover som en stein hele natta, får rett og slett ikke til å sove! Jeg er urolig i kroppen og svetter mye, og ligger og vrir og kaster på meg hele natta. Dette er veldig plagsomt, for jeg blir så trett og uopplagt om dagen (og SUUUR :sint: ).

Noen som har et råd eller to til en utslitt Maggie? Som for tiden føler seg slik :gal2:

Tidl. bruker
15-12-2002, 21:00
Det skulle jeg også likt å vite. Jeg får ikke sove, eller dvs våkner utrolig tidlig, svetter og ligger og vrir meg. Også er jeg litt kvalm. Så rart, jeg kan plutselig bli kjempesulten og hvis jeg ikke får mat NÅ så blir jeg skikkelig kvalm og raper masse:uff:
Noen som har noen gode råd?

Tidl. bruker
15-12-2002, 21:01
Forresten :blush:
GRATULERER så mye med spiren og velkommen i augustklubben!

skofus
15-12-2002, 21:40
Gratulerer med :baby: i magen :)

Og velkommen hit selvfølgelig.

Når det gjelder søvnproblemet ditt, så kan jeg anbefale Mega B-stress (shit, husker ikke navnet nøyaktig, men det er en b-vitamin koktail). Ta et par (opptil10) sånne, og du sover godt igjen :) Gjorde ihvertfall jeg. Kjøpes på helsekost.

NiCa2
16-12-2002, 00:34
Hei Maggie! :)
Velkommen hit! Og gratulerer så mye m :baby: ! Kjempe kos! Fulgte med deg i spenning da du var på SG.
Jeg sover xo veldig dårlig, spes på morgenen. Sliter så fælt med kvalme jeg og må ofte på do TIDLIG på morgenen, da får jeg ikke sove igjen pga kvalmen. Plagsomt. Jeg kaster aldri opp, men går å bryter meg. Er konstant sulten, blir kvalm hvis jeg ikke spiser ofte, men blir xo kvalm da jeg spiser!! :???:
Jaja, noe får en vel tåle?? Det er en liten pris å betale for lille nurket i magen min! Klem NiCa 6+0 (endelig fått orden på ukene mine!!! )

Balumba
16-12-2002, 09:58
Har ikke noen gode råd for søvnproblemet ditt, men det høres slitsomt ut :stakar: Håper du får orden på det!

Zelda
16-12-2002, 12:32
Gratulerer med :baby: i magen og velkommen hit.

Har nok ingen gode tips til deg ang søvn.

:findag:

petrine
16-12-2002, 13:50
Og velkommen med i augustgjengen! Håper du får det kjekt her.

Eg har dessverre ingen gode råd mot søvnløsheit - det er eit ukjent problem her i garden!

:) petrine (5+6)

karo
16-12-2002, 15:16
og velkommen hit :) Når jeg tenker etter har jeg også sovet dårligere de siste par ukene. Jeg ligger også og svetter og vrir meg. For meg er det imidlertid ikke så ille at det er noe stort problem. Jeg har ikke noen gode råd. Men vi kan jo håpe at det er enda en av de graviditetsplagene som pleier å gå over i løpet av de første tre månedene ... (men så kommer det vel igjen til sommeren, når vi er store og tunge, og det blir varmt utenfor
:uff: )

:findag:

Adrienne
16-12-2002, 16:01
Heisann Maggie, og velkommen.

Jeg er også rimelig ny her, testet positivt på fredag. Jeg har termin bare tre dager etter deg, så vi kommer nok til å følge hverandre de neste månedene.

Når det gjelder det med soving, så er jeg blitt et voldsomt a-menneske siste uken. Normalt har jeg ingen problemer med å våkne når klokka ringer klokken syv, men jeg våkner jo ikke akkurat av meg selv. Men nå kan jeg være lys våken klokken fem-halvseks, selv nå i helgen. :uff: I går klarte jeg å dorme "helt" til klokken åtte, da bare gav jeg opp. Og så er jeg skikkelig trett hele dagen, og sovner i ti-tiden på kvelden.

Mannen er litt oppgitt, for han våkner når jeg våkner, litt fordi han merker at jeg står opp, og litt fordi jeg skrur på lyset og bråker litt (med vilje) slik at han også skal våkne og spise frokost sammen med meg... ;)

Adrienne :)

solregn
16-12-2002, 20:18
Gratulerer, og velkommen hit til oss!

Jeg har heldigvis ikke hatt så store problemer med søvnen, det var bare litt i den første uka, rundt den tida jeg skulle hatt mensen. Da sov jeg dårlig og hadde problemer med å svette mye. Men det har jeg også som regel i forbindelse med EL og mens.... Nå er termostaten i orden igjen trur jeg! Men det spørs hvordan det blir til sommeren ja.... En varm juli-måned er vel ikke det vi ønsker oss aller mest?

Maggie
16-12-2002, 21:09
Tusen takk for den varme velkomsten, jenter! :)

Etter nok en turbulent natt, og en tung ettermiddag, er jeg sånn cirka i normal form igjen. Men at det skal ta så lang tid, og gjett hvem som ikke kommer til å få sove i natt p.g.a. at hun måtte sove litt på sofaen i ettermiddag...?
Men, jeg tåler da dette. Det er en lav pris å betale for å få være gravid, det er desverre ikke alle forunt.

Så jeg går på med friskt mot, og skal kjøpe meg den B-vitaminmixen, takk for rådet!

Sov godt alle sammen!

Klem fra Maggie :)