PDA

Vis full versjon : er bare nysgjerrig jeg

litlestar
15-12-2002, 23:42
Er egentlig bare litt nysgjerrig jeg...:)

Jeg er 20 år og har fikk vite at jeg var gravid for 5 dager siden.. Jeg har kjøpt meg bøker om graviditet og blader. prøver å sette meg inn i den situasjonen jeg nå er i. Jeg har røyka i 5 år, men har nå allerede sluttet med dette (er litt stolt av akkurat det)..

Jeg har lest at det er masse gravide ikke skal og skal spise, og hvilke vitaminer som er viktige å få i seg for å forhindre forskjellige sykdommer hos barnet.
Jeg vet jeg kanskje ikke burde uroe meg før jeg er minst 3 mnd på vei, men jeg kan ikke la vær.

så jeg bare lurer på om noen vil dele sine erfaringer med meg ang svangerskapet, og jeg tar gjerne imot tips.. jeg er takknemlig for alt jeg får vite..

klem litlestar:)

Chickxsy
16-12-2002, 03:02
Står en artikkel på forsiden av Snartmamma om Statens Næringsmiddeltilsyn som har kommet med råd om hva man kan/bør spise og motsatt. Alt annet kan du bare gi beng i =)

http://www.dagbladet.no/dinside/2002/12/12/356174.html (
Linken til sida

Kan tenke meg at du har mye å tenke på ja... Er bare 21 selv, og fikk litt av et sjokk 5-6 uker siden. Men nå bare koser jeg med magen min og prøver å holde motet oppe mens jeg spyr som en gal. (les: advarsel om hva som kommer ;) )

Siv
17-12-2002, 17:14
:klapp: Gratulerer med den gode nyheten

Folatsyre tabletter er lurt å spise for de motvirker ryggmargsbrokk hos babyen, de sier at du skal spise dem før du blir gravid og i de tre første månedene.
Tran er også veldig lurt å spise, det er forsket på dette og det kom frem av den rapporten at de mødrene som tok tran under svangerskapet fikk barn som var mer intelligente enn de som ikke tok tran. Ellers så prøv å spis minst en fiskemiddag i uka og mye grønnsaker, kunne ha vært flinkere til dette selv, men har vært flink til å svelge trankapslene mine ;)

LYKKE TIL

charlie
18-12-2002, 12:05
..tran - eller omega 3, det blir det samme. det er bra for modningen av babys hjerne og forebygger for tidlig fødsel. i tillegg kan jeg melde om at jeg har fått kjempefint hår, he-he...

hilsen

charlie,termin 23.06.2003 :D

Maz
20-12-2002, 01:16
Nyttige råd du har fått der. Rådene fra SNT kan du også finne på www.snt.no.

Jeg vil også oppfordre deg til å bruke terminklubben din, gjerne smuglese i de foran deg også. Der er det andre som har eller har hatt de samme spørsmålene du har nå. Øverst på siden finner du en søkfunksjon der du kan søke etter gamle diskusjoner på dette temaet.

Jeg har iallefall lært mye her inne, og tror jeg har lagt fra meg litt nyttig info også.

Forresten Gratulerer:klapp: :klapp: