Vis full versjon : Intimbarbering
Unregistered
22-08-2002, 22:32
Jeg føler at dette med intimbarbering blir mer og mer vanlig (allikevell syns jeg det blir litt pinlig :blush: )
Hvor mange av dere barberer dere nedentil, og hvor mye tar dere?
* bare litt langs trusekanten
* under og på sidene, lar det være igjen stripe/trekant
* alt
* ????
Selv barberer jeg bare den gode gamle bikinilinjen, selv om jeg også får inntrykk at det nå er mer eller mindre "ut". Må si at når det gjelder glattbarbering av både damer og menn, så synes jeg det blir noe litt rart med voksne mennesker uten kjønnsbehåring, som om de er store barn, liksom...uh. Folk får gjøre akkurat som de vil, men selv kunne jeg ikke tenke meg å være helt uten hår!
Vi barberer alt; mannen min på meg og seg selv (jeg tør ikke, for jeg er så redd for å kutte i ham :blush: )
Dette gjør vi også for å sette en liten spiss på sexlivet, og jeg må jo innrømme at det er deilig å være nybarbert!!!
Her forsvinner rubbel og bit! Ikke et hårstrå er igjen når jeg er ferdig. :D
Var veldig skeptisk de første gangene, men nå syntes jeg nesten det er ekkelt med masse hår! ;)
Men hver sin smak vet du! :)
Her barberes det meste bort. Har bare en knøttliten firkant igjen.. Hadde en stund helt glattbarbert også, det var deilig det, men sambo synes det var veldig alright med den lille firkanten - Han mente nemlig at da fant han fortere frem til herligheten :lol: Jeg er også av den oppfatning av "Hva i huleste skal vi med dette håret?" Har ikke bruk for hår andre steder enn på hodet jeg i alle fall ;)
Tidl. bruker
23-08-2002, 12:56
Her barberes nesten alt bort bare en litten strek igjen.
Er jo fantastisk sexy på mannfolk også da:o
Hva skal man med alt det håret da:???:
Unregistered
23-08-2002, 13:12
Klør d ikke noe vanvittig når d vokser til igjen? Har barbert meg sånn av og til, men det klør å stikker noen inn i granskauen etter et par tre dager, holder jo på å bli gal... gjør d ikke d på dere, hva bruker dere etter barbering. Har hørt at aloevera gel skal være supert, men funker ikke på meg...
Det jeg tror er at hvis man barberer litt oftere i begynnelsen så blir man litt herdet i hudet. Jeg barberer meg i dusjen. Dusjer først for å myke opp huden. Tar så på masse såpe (Vaseline Int.Care) og barberer og ordner.. Etterpå smører jeg med en god fuktighetskrem (ta en som ikke er for sterk), du kan også bruke en base-massasjeolje. Dette funker i alle fall helt fint for meg. Jeg barberer meg ca hver 3 dag, noen ganger går det lenger tid. Kommer an på hvor fort håret vokser ;)
Lykke til!
Sessa :klem:
Dere som er hårløse *s*, bruker dere høvel? All the way?
Hvordan får dere det til og blir det ikke endel kutt og slikt?
Noen som bruker hårfjerningskrem?
Har prøvd med høvel, men det ble rett og slett vondt, fikk massevis av røde prikker også..
Gikk bedre når jeg brukte bare vanlig hårfjerningskrem...
Fint om dere har noen tips og råd?
Savanna 27+6
Jeg bruker den første høvelen for damer Gillette kom med (ikke den venus saken, synes den egner seg bedre på leggene og under armene) :) Er det første gang du skal barbere deg er det veldig greit å få bort lengden på håret først. Klipp det bort med saks... Deretter barberer du MED hårene, ikke mot!!!!
Tar også bort alt på meg selv. Bruker høvel, men tenkte jeg skulle prøve med hårfjerningskrem etter graviditeten. Føler ikke for å smøre meg inn med så sterke kjemikalier når jeg er gravid...
Mannen min prøvde også en gang, men det syns jeg var ekkelt. Syns han ble for "myk" i huden. Syns menn skal være litt "grovere" (selv om jeg syns det er veldig greit at han fra naturens side ikke har så mye på brystet...)
Vi bruker den vanlige gilette sensor ecxel (???) for menn, men pass på at det er et nytt blad hver gang!!! Jeg bruker bladet under armene og på leggene etterpå, men har oppdaget det samme som deg, nettopp røde prikker og kløe. Jeg tror det kommer av "sløvt" blad og såperester, og det er ikke noe godt, nei.
Ellers er det lurt å kjøle ned med isbiter el. hvis du merker svie.
Lykke til hva du enn velger å gjøre!!
..nesten..lar det være igjen en liiiten stripe :cool:
Ser bedre ut det..*min meningen*
Ikke skjønner jeg hva man skal med alt det håret der nede :lol:
(og det er da bare i veien for guttene oxo ;))
Det stikker og klør litt de første gangene syns jeg å huske..
Men huden venner seg fort til det..
Problemet nå er magen :lol:
Ikke særlig enkelt å se noe der nede nå nei...
*derfor skapte gud mannen:???:*
Puu 30+4
Her blir det fjerna av og til liker og overaske sambo med at det er borte. Orker ikke det stresset med og holde det borte hele tiden så her kommer og går det som det passer.
Men enig med alle andre hva skal vi med det nede der egentlig??
Steinbukk
01-09-2002, 21:36
Tror dere leger o.l. kommer til å "reagere" om man er barbert under en fødsel...?
Liker å være barbert under (lar det være igjen litt over) men har problemer med f.eks. GU o.l.
Synes det er så ekkelt å se (på film foreløpig) babyens hode komme ut av en urskog av hår....:gal2: men tror dere leger o.l. vil tenke noe?...om man er barbert?
Klem fra *flau* Steinbukk
Jeg tar bort alt utenom en liten trekant.
Tror neppe at leger/jordmødre vil reagere på dette under en fødsel! De har nok sett det meste som er å se allerede. ;)
Ellers bruker jeg bestandig nytt barberblad. + Barberingsskumm fra Gillette (for kvinner). Syns det fungerer mye bedre en vanlig såpe. Fikk også røde utslett i begynnelsen, men når jeg begynnte å bare rake med hårene så ble det bedre med en gang! (Raker man mot hårene så skader man hårsekkene litt, å da svir/klør det etterpå).
Begynner å få litt vanskelig for å se hva det er jeg driver med nå når magen begynner å bli stor bare, så fra nå av har samboeren min fått ta over oppgaven med barbering. (Å han koser seg veldig ser det ut til... ;) )
Jeg barberer ganske mye, det er igjen bare ei lita flystripe. Men jeg må si meg enig i at tuster er skikkelig usexy og de kommer med en gang, iallefall nå etter jeg ble gravid. Alt hår vokser mye fortere nå. Og for meg som nesten har hårfobi (utenom det på hodet selvfølgelig) er det veldig plagsomt. Barberer legger, lår og armer faktisk. De fleste synes jeg er sprø, men det er så mye bedre uten alt håret.
Her går alt, bortsett fra en søt liten trekant. Det er sambo som står for friseringen, han koser seg og jeg slipper....Synes det er forferdelig kjedelig. Jeg har også tenkt på tanken hva leger tenker når jeg kommer glattbarbert i stolen. Lot hårene gro ut til en anstendig size til GU....
MEN i en bok som jeg har lånt om svangerskap og fødsel står det ett eller anna om at du kan velge om du vil barberes nedentil før fødselen...Har jeg aldri hørt om før..Har dere?
TajMahal
05-09-2002, 14:56
Barberer meg ikke, men bruker hårfjernings krem ;)
Tar alt vekk..somregel. Artig å lage sveis av og til også da men ..hehe
Høvel brukes kun hvis min mann skal fjerne det for meg ;)
Alt av utstyr står han for da.
Steinbukk
05-09-2002, 17:25
Må jo si at å være barbert under en fødsel høres jo betraktelig bedre (og renere) ut enn å ikke være det.
Man blir jo ofte barbert før div. operasjoner o.l.
Tenker på alt "sølet" med forstervann og blod o.l. som kommer ut... samt at man kanskje revner og må sy....
Ikke noe gøy å skulle vaske seg skikkelig der nede da, og få alt "sølet" vekk fra håret. Var slik jeg begynte i utgangspunktet å barbere. Ved mensen ble det for "messi" rett og slett.
Og nå som gravid så har jeg jo betraktelig mere utflod enn vanlig...og det er ikke gøy med hår da heller. Føler for å dusje både tidlig og seint, men det gidder jeg ikke.
Ja ja...vil legen tenke rart om meg så til pokkers med ham
:D Jeg vil nyte min fødsel og ikke tenke på annet enn meg og bebis
Steinbukk 24+2 (UL 23+4) Tror jeg:???: har visst mistet tellingen...
jeg tar alt jeg!
syns hår er så møkkete og ekkelt (og jeg er frisør til og med.. he he)
men nå har jeg ingen gutt å vise det til, så jeg skal innrømme jeg har blitt litt sløv.. går noen ganger mange dager mellom hver gang..:o
skal helt klart være helt barbert under fødselen også (hvis jeg når ned under magen så lenge da:???: ) jeg tenker heller at legen ser rart på meg hvis jeg har skikkelig buskas der nede!! uhh
Legen kunne vel ikke brydd seg mindre.......:)
80martine
11-09-2002, 16:36
jeg også like å fjerne hår, men jeg har hørt at man ikke skal barbere seg der nede før fødselen, i tilfelle keisersnitt. Da det kan komme infeksjon. Hvis man skjærer seg eller noe. Det er visst bedre at de gjør det selv.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.