Vis full versjon : Flere som har passert de 40 her inne?
Fillefransa
23-07-2005, 19:17
Bare lurer jeg, tror kanskje ikke det er så mange av oss her inne nemlig.
Er fyllt 41 og er fortsatt 41 hvis jeg går helt til termin denne gangen - begynnelsen av februar 2006.
Vært gravid mange ganger, men aldri klart å holde på spiren lenger enn ca 8-9 uker. Idag er jeg 12 uker på vei og har endelig et godt håp om at dette kan gå bra!
Har 2 mislykkede IVF forsøk bak oss, og hadde akkurat sendt inn adopsjonspapirene, så satt denne spiren!!! Gjett om overraskelsen var stor da.
Hadde totalt gitt opp håpet om biologiske barn nå:shock:
Mistenker at jeg er den eneste som har fyllt 41 her inne, men hadde vært gøy å se om det var flere som var rundt de 40 da:heia:
Får alltid høre at jeg ser mye yngre ut da - og de fleste får sjokk når de hører alderen min. Tippes som regel til ca. 35 eller yngre:vetikke:
Koselig det da, føler meg ikke som 41 akkurat heller og håper både kropp og sinn takler både svangerskapet og en fødsel bra.
Hei på deg
Tor ikke det er så mye gang på disse sidene her, akkurat....
Så jeg ville i allefall gi deg et lite svar!
Men jeg er ikke over 40. Jeg er 33 i en måned til. Vil være 34 når babyen kommer. Føler meg absolutt ikke gammel, men innser at jeg er gammel nok til å bli karakterisert som moden i denne sammenheng :-)
Vi sees uansett i februar-klubben :-)
Kolergol
27-07-2005, 16:43
Ikke passert 40 men er 39 om en måned.
Hei hei,
Er heller ikke over 40 men jeg er 38 nå og når Småttisen kommer. Vårt første så dette er veldig spennende. I uke 13 skal vi på Riksen og ta UL og blodprøve, vi har valgt det istedenfor fostervannsprøve nå som det er tilgjengelig i Norge. Andre som har gjort det? Hvis - er det innvendig eller utvendig UL?
Lykke til videre :mervink:
I uke 13 er det innvendig UL som teller. Jeg var på det når jeg var 12+4, og det var helt fantastisk :-) Fikk se sprellende armer og bein og ti fingre osv... Lykke til :-)
Vesla1963
28-08-2005, 21:02
Hei, jeg fylte 42 i sommer, og har termin rundt 7 februar 2006. Er altså 17 uker på vei. Har tatt fostervannsundersøkelse for en uke siden, og føler at jeg ikke helt klarer å forholde med/glede meg skikkelig før jeg har fått svaret på at alt er i orden. Så om en uke eller to håper jeg å gi mer lyd fra meg her inne "sprudle litt" he he he. Ha en fin uke alle sammen. Hilsen fra meg i Stavanger. :gravid:
Fillefransa
29-08-2005, 10:13
Hei Vesla1963,
det er godt å se at flere enn vi får det til - på tross av at vi har passert de 40!
Jeg ønsker deg masse lykke til med svar på forstervannsprøven, håper alt er som det skal være.
Selv valgte vi å stå over fostervannsprøve, pga risikoen for abort etterpå.
Har istedenfor vært til utvidet ultralyd med spesialist i fosterdiagnostikk og slo oss til ro med at alt så fint ut der. Ingen unormale avvik eller indikasjoner på Downs, etc.
Uansett, hadde vi fått beskjed om at det kunne være feks Downs, så vet jeg ikke om jeg hadde klart å ta det bort. Men det hadde ihvertfall vært greit å være forberedt på det som måtte komme.
Nå venter vi bare på ordinær ul som fastsetter endel andre ting. Skal ha den 08. sept så bare litt over en uke igjen nå.
Håper å høre fra deg og andre i samme alder snart igjen.
Klem
Jada, her kommer en gamling til,40 år!! Testet positivt i dag, så jeg er vel litt tidlig ute med å engasjere meg i klubber allerede.......men det er jo så spennende!!! :hyper:
Vesla1963
08-09-2005, 22:51
Endelig, etter to uker og 4 dager fikk vi idag svar med beskjed om at alt er iorden og at vi venter en liten gutt. ENdelig kan livet starte opp igjen, det har stått helt på vent de siste ukene. Nå er vi så lettet og utrolig glade. Endelig kan jeg klare å glede med skikkelig!!!!
Fillefransa
08-09-2005, 23:24
Så moro å se at det stadig blir flere av oss. På tross av masse hindringer og ikke minst alder så er det godt å få slike solskinnshistorier.
Tror vi blir fine mammaer jeg, vi er jo modne nok ihvertfall.
Har en liten følelse av at jeg selv kan bli en liten hønemor.....
Vi har vært på ordinær ul idag og fått beskjed om at vi mest sannsynlig venter ei lita jente (ganske så sikker da jordmora sier - her skulle det vært en tut hvis dette var gutt!). Da stemte min magefølelse også.
Ønsker oss alle masse lykke til videre, la oss holde litt kontakt underveis. Tross alt - vi har jo 2 fine ting felles; alder og det at vi faktisk er :gravid: :heia: :heia:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.