Vis full versjon : Hvor mange av dere er sykemeldt nå ???
og hvorfor??
(annet enn at dere selfølgelig er gravide da :p)
Selv jobber jeg 40 % nå, men kommer til å be om
100% sykemelding, da bekkenet verker mer og mer,
kvalmen er tilbake og jeg har en fysisk slitsom jobb :(
:findag: Puu 30+3(:???: savner terminkalkulatoren jeg, går litt i surr :uff: )
...grunnet tvillingsvangerskap. Ble 100% sykmeldt rundt uke 21. Så dette har vært en lang og lat sommer, gitt! :cool:
lotus, 34+1
Har en ganske så tøff og krevende jobb, så jeg har vært 100%sykemeldt omtrent hele svangerskapet. Det blir jo selvfølgelig litt kjedelig innimellom, men når man ikke har noe valg så har man jo ikke det! Vi holder på med oppussing, så jeg har nok å styre med her hjemme!
Klemmer fra BigMama 33+1:cool:
Stinemor
23-08-2002, 13:24
Jeg har vært sykmeldt en stund pga bekkensmerter og økende kvalme, kombinert med tung jobb. Jeg har omstilt meg ganske bra synes jeg, og begynner nesten å føle meg som en ekte "husmor".
Jeg skal jo tross alt være hjemme i ett år til da...:uff:
Sambo nyter godt av det da, kommer hjem til ferdig middag nesten hver dag. :D
Stinemor
Neida, ingen sykemelding på meg...og det blir det vel neppe heller. Vet ikke helt hva jeg synes om det. På en måte er det herlig å være frisk og rask og ha en jobb som ikke er fysisk krevende, men samtidig er jeg så uinspirert på jobben for tiden at dagene bare snegler seg av gårde. Dessuten blir jeg jo sliten da av 100 % stilling og laaaaaaang reisevei (reiser 10 mil hver dag), så ofte går jeg rundt og ønsker at legen finner en eller annen grunn til å sykemelde meg...men da må det være pga. noe som verken er smertefullt eller farlig *ha ha ha*
Har faktisk ikke vært borte fra jobben en eneste dag i dette svangerskapet, så jeg får jo litt blod på tann, da, og sier til meg selv at jeg skal gå helt til permisjonen starte uten en fraværsdag.
Det positive er i alle fall at jeg kommer til å virkelig nyte permisjonstiden når den endelig kommer, for da kommer jeg sikkert til å være mer enn klar for den :)
Divine (30+5) og Lilleulv
Elisabet
23-08-2002, 14:05
Jeg har vært kvalm, bekkenløsning og dårlig form hele svangerskapet, men har forsøkt å vært på jobben det jeg kan.
Fikk heldigvis en avtale med arbeidsgiver de første 3 månedene om å komme senere på jobb om morgenen, så da slapp jeg å være sykemeldt. I mai var jeg så utslitt av å gå dårlig hele tiden at jordmor sykemeldte meg 100 % i 4 uker + at jeg hadde 2 uker ferie. Så gikk det 2 måneder med 20 % sykemelding, men for ett par uker siden så ble kvalmen og bekkenløsning så mye værre igjen at nå er jeg 50 % sykemeldt.
Jordmor ville jeg skulle ringe hvis det ikke gikk, men jeg skal prøve å holde ut 1 uke til på jobb til jeg skal tilbake på kontroll. Da er det nok bare å kaste inn hånkle for meg fram til permisjon å gå 100 % sykemeldt.
Jeg føler i hvertfall selv at jeg har prøvd så godt jeg kan i forhold til jobben, men når det på arbeidsplassen jobber stort sett bare mannfolk så er det ikke så veldig mange hensyn som blir tatt heller.
Har også lyst til å kunne nyte resten av svangerskapet uten å være totalt utslitt hele tiden. Jeg synes i alle fall at vi fortjener det.
Elisabet (31+2):)
Jeg er nå 100% sykemeldt.
Jeg startet med 100% i 2 uker pga av en gammel kneskade som ble overbelastet på jobb. Deretter har jeg jobbet 50% helt frem til for 2 uker siden.
Mest for å holde belastningen på kneet under kontroll.
Jeg måtte gi meg pga at jeg jobber med barn, og går mye hele dagen. Og det ville verken rygg eller bein være med på. Ikke får jeg sitte så mye heller, for da verker det i høyre ribbe.
Så nå går jeg hjemme, og merker at det er det riktige for meg nå.
Formen er generellt bedre, og nå kan jeg ta hvilepuser når jeg har behov for det. Litt vanskelig å gjøre det når en jobber med barna.
30+6/29+3 UL
lillemusmeg
23-08-2002, 17:00
Hei!
Jeg er i min 34. uke, og er 40 % sykemeldt. Dette er første uken jeg er det, og jeg skal gå sånn i tilsammen 4 uker - da begynner permisjonen. Har ikke noen spesielle plager, men blir sliten og sover dårlig - så jeg unnet meg litt 'luksus' den siste tiden. Dessuten har vikaren allerede begynt, så ting går fint på jobb selv om jeg ikke er her 2 dager i uken! Ellers så har jeg ikke vært borte fra jobb pga svangerskapet....
Håper denne varmen snart gir seg!
Ha en fin helg alle sammen!:)
Jeg er 100% sykemeldt, har vært det hele svangerskapet pga hyperemesis, kynnere og bekkenløsning.
Sunniva 32+6
*Trixie*
23-08-2002, 17:51
Jeg er sykmeldt jeg, har vært det siden juni/juli pga. bekkenløsning. Men så lenge jeg er flink til å ta det med ro går det iallefall litt bedre.:)
Lille Persille
23-08-2002, 18:44
Jeg skulle vært sykemeldt hvis det ikke var for at jeg har vært det ett år nå. Kan godt fortsette å være sykemeldt men får ingen penger fra trygdekontoret lenger. Har vært stort sett 50% syk gjennom hele svangerskapet, 100% før det.
Jobber derfor litt nå og tar noen feriedager, før jeg starter permisjonen litt før de vanlige 3 ukene.
31+4 :findag:
Jeg har vært 100 % sykemeldt siden uke 23, pga.
tvillingsvangerskap. Legen ville egentlig sykmelde meg fullt fra uke 20, med samme grunn. Jeg fikk "mast" meg til å jobbe til skoleåret nesten var over (var klassestyrer for en 1.klasse), og det fikk jeg, men etter det var det 100% sykemelding, og det var like greitt, hadde en del kynnere og følte da at jeg fikk avslutte jobben skikkelig. + at jeg deltok i litt rydding og avslutning med klassen etter at jeg ble sykemeldt også;)
Klem fra Sola 32+2 og :baby: :baby:
Jeg er 100% sykemeldt. Har hatt ryggproblemer hele veien, og nå også bekkenløsning. Har en jobb der jeg sitter hele dagen, og det gikk ikke. Prøvde å jobbe 50% en stund, men kroppen sa stopp til slutt... :(
Har vært sykemeldt mesteparten av svangerskapet og har ikke dårlig samvittighet for det! :)
Kos Puncky :birth: 4.oktober
Jeg har vært 50% sykmeldt siden slutten av juli - grunnet slitenhet og nedsatt immunsystem. Det har hjulpet meg enormt.
Fra 1.september blir jeg 100% sykmeldt, siden legen menere jeg har bare godt av å ta det mer med ro!:klapp:
- og det stemmer! Det ser jeg veldig frem til.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.