Vis full versjon : Ærlighet varer lengst?
Unregistered
16-12-2002, 17:01
Forsikringsselskapet mitt skylder meg penger, og nå ser det ut til at jeg får utbetalt 5 700,- mer enn jeg skulle hatt. Jeg har ikke tenkt å si fra, men burde jeg gjort det? Hadde du tatt imot pengene og latt som ingenting? Det er jo mye penger da, de kommer godt med...
???
snøkrystall
16-12-2002, 17:21
Jeg hadde ikke sagt fra ! Det er ikke din feil :)
MokkMokk
16-12-2002, 17:40
"Vet ikke", men det er ikke fordi jeg er spesielt over-ordentlig av meg - langt ifra.. ;)
Grunnen til at jeg ville nølt litt med å "slippe jubelen løs" over pengene,
er at disse selskapene stort sett er forbannet gode til å finne igjen slike feil, gjerne lenge i etterkant.
Og DA skal selvfølgelig rett være rett - selv om det er DE som har gjort en feil! :sint:
Og jeg ser for meg en situasjon der jeg blir avkrevd 5700,- på et tidspunkt jeg absolutt ikke har disse pengene liggende - festlig! :eek:
Derfor hadde jeg nok ikke løpt til telefonen for å varsle feilen,
men hadde heller ikke brukt opp pengene med det første tror jeg..
Om jeg hadde fått en grunn til å føle meg trygg på feilen ikke ville bli oppdaget,
hadde jeg grabbet til meg pengene med et stoort smil og masse herlig skadefryd! :D
Klem fra
cormatic
16-12-2002, 17:41
Jeg ville ikke sagt fra. De fleste forsikringsselskaper er sleipe, og penger har de nok av!
enig med deg cormatic:klapp:
Ta i mot pengene og se lyst på levet. Det hadde jeg gjort!
Tidligere Bruker
16-12-2002, 23:40
Enig med verene. :uff: Tenk visst de oppdager feilien, og krever pengene tilbake? Det ville nok vært litt kjedelig.
Jeg står på at ærlighet varer lengst. ;)
Men hadde jeg havnet i din situasjon, så vet jeg ikke helt hva jeg ville gjort... :lol:
Jeg hadde tatt pengene og kost meg med dem! Jeg har funnet ut av egen personlig erfaring at ærlighet varer ikke lengs nei :sint:
Er av natur veldig ærlig og liker å ha ting på det tørre! Men etter utalige ganger som jeg har fått svi for det fordi jeg har vært ærlig, så har jeg sluttet med det! Hadde det vært en privat person som f.eks.skyldte deg penger og betalte for mye ville jeg sagt i fra. Men ikke når det gjelder de uærlige drittsekk forsikrings selskapene, som aldri overhodet er ærlig. Nei da hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger nei!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.