PDA

Vis full versjon : Ultralyd

Jaquie
16-12-2002, 17:08
Hei alle sammen,

Jeg ser det er veldig mange av dere som har vært på veldig tidlig UL. Hvor tidlig er det noen vits i å gå (dersom ikke noe er galt)? Jeg har veldig lyst til å ta en tidlig UL på en privat klinikk, for å se at alt er som det skal og får at det skal gå opp for meg at det vokser noe inni magen min. Er forresten fryktelig sulten, våkner gjerne opp fordi jeg er sulten også har jeg kjempe vondt i ryggen. Men jeg klager absolutt ikke! :)

Carina
16-12-2002, 18:27
Det er normalt å gå til UL rundt 12 uke, tror jeg.
Jeg var på min første svangerskapskontroll på onsdag og da tok legen en rask UL bare for morro skyld. :D Vi så jo ingenting, det var bare en liten flekk på skjermen.
:findag:

solregn
16-12-2002, 20:07
Jeg var på en tidlig ultralyd, men det var definitivt ikke fordi jeg var nysgjerrig og ville se hvordan det så ut! Det var jo fordi jeg hadde blødninger og det måtte undersøkes om alt var i orden der inne! Og gynekologen så det hun trengte å se for å kunne si at alt var i den skjønneste orden! Og jeg så også at det var "noe" der.

Så hvis du i utgangspunktet ikke har noen plager og komplikasjoner vil jeg anbefale deg med å vente med UL til "vanlig" tid, uke 17-18.

Tidl. bruker
17-12-2002, 00:27
Tilbud om ultralyd får alle et sted mellom uke 17 og 19. Det er sa størrelsen på fosteret er ganske likt og de kan sette termindato utfra målene.
Flere og flere legekontor har ultralyd som gjør at mange har ultralyd før den tid og noen blir sjekket pga f.eks blødninger.

Jeg skal ikke på ultralyd før den "obligatoriske" et sted mellom uke 17 og 19. Så sant det ikke skulle skje noe hvertfall.