Vis full versjon : Fødsel og bekkenløsning
Kansje et dumt spørsmål dette, men jeg spør likevel......
Jeg har bekkenløsning:leiseg: og lurte litt på dette med å føde da...... sex blir det lite av her i heimen, for det gjør så vondt.....
men er det vondt å føde da? med bekkenløsning mener jeg.....
Tidl. bruker
18-12-2002, 22:08
Jeg hadde bekkenløsning under forrige svangerskap (har det vel egentlig litt værre nå, for jeg kan ikke spre bena),
Jeg ble lagt på rygg under forrige fødsel, og lå der fra ca 0100 til gutten var ute 0718. Jordmoren som tok imot gutten sa mens hun sydde meg, at det var helt utrolig at jeg hadde klart å ligge så lenge pga bekkenløsningen.
Men saken er den at jeg kjente ikke bekkensmertene før jeg skulle reise meg og gå i dusjen, og selv da var jeg så oppgiret etter alt som var skjedd at det ikke gjorde spesiellt vondt.
Jeg tror rett og slett at fødselsmertene overdøvet bekkensmertene, og jeg var så fokusert på det som skulle skje at jeg faktisk glemte bekkenet helt. Heldigvis.
Da hadde jeg mest smerter bak i ryggen og baken. Jeg er litt mer skeptisk denne gangen da jeg har mye smerter fremme i lysken, og ikke klarer spre bena. (derfor ingen sex her heller).
Men jm anbefalte at jeg skal være mye mer oppe å bevege meg, og føde på knærne over en dyne eller saccosekk. Krakk som jeg godt kan tenke meg å prøve, anbefalte hun ikke. Men jeg ser jo også at jeg der måtte ha spredt bena.
Lykke til!
Klemz
Jeg har akkurat født nå og hadde kraftig bekkenløsning. Bekymret meg veldig for hvordan det ville bli denne gangen. Med de to store jentene ble jeg lagt automatisk på rygg og det var mye belastning på bekkenet da. Hadde ganske vondt i bekkenet etter fødselen oxo.
Denne gangen hadde jeg prata med fysioterapauten om hvilke stillinger hun anbefalte meg. Det beste sa hun var at jeg var så mye som mulig i bevegelse og når jeg skulle føde at jeg fikk avlastet bekkenet ved evt. å ligge over en sakkosekk.
Det ble ikke så lett for meg for jeg hadde ganske mye ledninger rundt meg. Det jeg fant ut var at jeg ville ligge på siden med det ene beinet i "holderen". Det var faktisk ganske avlastende for bekkenet mitt. Når fødselen var over og jeg skulle stå opp, var jeg ganske frisk og rask med en gang. Trengte ikke krykker i det hele tatt. Har faktisk ikke brukt dem i det hele tatt etter fødselen.
Takk for svar......kjekt å vite til det blir min tur........
Unregistered
24-12-2002, 13:40
Hei.
Hos noen blir bekkenløsningen bedre de siste dagene før fødselen. Det er fordi hodet ligger langt nede og stabiliserer bekkenet.
Jeg hadde bekkenløsning og var bekymret for det samme som deg. Bekkenet ble ganske mye bedre siste uka før fødsel. I tillegg så lå jeg på sida under fødselen. Det var behagelig for bekkenet.
Det er kun i helt spesielle tilfeller du må ligge på ryggen.
Dersom du har ille bekkensmerter uansett, kan epidural hjelpe bra .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.