PDA

Vis full versjon : Sopp....?

Unregistered
16-12-2002, 22:32
Har lenge plagdes med svie og klør i underlivet.
Fikk i råd av legen å prøve canesten, og det har jeg også gjort. Men uten at det hjalp! (Brukte kombinasjonspakken med 6 vagitorer som man putter opp i kjeden..)

Nå hender det at det klør, og jeg får ofte rifter i underlivet. Har ikke sex for tiden (bare for å nevne det..)

En annen ting, er at jeg er veldig hoven på den ene siden (av kjønnsleppen...eller hva det nå heter) Kjennes nesten ut som flere kuler under huden.

kan dette være sopp, eller noe annet?

Er litt pysete jeg da. Har en mannlig lege, og synes det er ekkelt å nevne dette med at jeg er hoven, selv om jeg vet at jeg egentlig burde det.

Er så bekymret over dette at jeg sover knapt om natten!
Tenker på kreft og alt mulig....

Er forresten i uke 33 når, og har hatt dette problemet i ca. 10 uker.

"pysa"

Siv
17-12-2002, 17:02
Husk på at leger ser hundrevis av underliv og for dem så er det ikke noe "pinlig" om du har en sopp infeksjon eller chlamydia, det er jo like vanlig. Uansett så bør du sjekke deg slik at babyen ikke blir skadelidende fordi du synes det er pinlig å gå til legen. Du kan jo finne en annen lege som du føler deg mer komfortabel med. Jeg gikk selv til en lege som jeg ikke klarte å slappe av med og byttet, det har jeg ikke angret på.

Lykke til

yes
17-12-2002, 18:03
Du kan jo bestille time hos en gynokolog.
Uansett så bør du få det undersøkt, og behandlet!

charlie
18-12-2002, 13:54
.. du bør absolutt få undersøkt det, som de andre sier.

det er også endel andre tiltak som kan sørge for at soppen ikke trives/ ikke bryter ut:

bomullstruser, som bør vaskes på høy temp. (min 60). stringtruser trives sopp godt i, fordi det blir for tett oppi underlivet.

du kan få sopp av å bruke for mye såpe i underlivet, selv om det er typer som lactacyd ol. det er vanligivis ikke nødvendig å vaske seg nedentil med såpe hver dag, bruk bare vann.

pass også på buksene dine - at de ikke er for stramme. det er jo særlig en utfordring for gravidedamer.

forøvrig har legen min sagt at det er vanlig å få soppinfeksjon under graviditet.

oppsummering; sopp liker ikke luft - pass på å "lufte" musa - he-
he..... :D

hilsen

charlie,termin 23.06.2003 ;)

litlestar
18-12-2002, 22:40
pass på at du ikke vasker deg med vanlig såpe i underlivet.. jeg gjorde nemlig det en gang... fryktelig dumt.. jeg ble hoven.. jeg er ofte plaget med kjertler nedentil.. når de kommer forstår jeg at kroppen min brygger på ett eller annet..

du burde så absolutt sjekke det