Vis full versjon : barbering nedentil
noen som tar bort litt av hårveksten der nede selv om dere er høygravide?
husker det var så flaut å ha masse hår der da jeg var på svangerskapskontroll og legen og jordmoren kom borti hårene da de skulle måle magen min ..
sikkert et dumt spørsmål, men jeg er litt nysgjerrig av meg da vet dere :Plystre:
M.Marlene
01-08-2005, 14:10
Jeg barberer meg. Klarer du det ikke selv, så får du kjæresten til å gjøre det!!
Tar bort det meste jeg ja..liker ikke kjønnshår :urk:
Alpengold
01-08-2005, 14:32
Du kan jo prøve å bruke elektrisk barberings maskin Braun eller Phillips. Da trenger du ikke å se på hva du gjør og unngår kuttsår. Veldig behagelig. Og trimm delen er og veldig enkelt å bruke. ;-)
Jeg barberer, og kommer til å få kjæresten min til å hjelpe meg når jeg ikke lengre når til selv ;)
i forrige svangerskap sluttet jeg når magen ble for stor. kommer nok til å spørre kjæresten om hjelp neste gang :)
Helene Harefrøken
01-08-2005, 20:11
Jeg barberer, men nå har jeg mått ty til hjelp. Klarer ikke bena engang selv :glis:
Myrsnipa
01-08-2005, 20:23
Jeg fikk til å gjøre det selv hele forrige svangerskap og satser på det nå også.
jeg kommer til å fortsette å barbere meg mens jeg er gravid. men jeg lar det vokse en del ut igjen før jeg barberer
LatinoBaby
07-08-2005, 00:49
vokser bort alt på mandag, jeg!:blunk: lei av alt håret, føler meg så utrolig usexy...:urk:
-Filippa-
07-08-2005, 08:37
Barberer nå;) Og kommer til å fortsette med det. Sist fødsel var det barbering dagen før hun kom, hadde ikke lyst til å komme som en urskog til føden....:lettet:
pusedama
07-08-2005, 20:22
Jeg tar bort alt, klarer det selv nå, men mannen skal hjelpe meg hvis det blir vanskelig å komme til...
anesesse
13-08-2005, 22:12
Jeg barberte meg hele forrige svangerskap
Men ikke på slutten... E så jo ingenting..
Brydde meg ikke så veldig mye om det heller akkurat da....
To tre dager etter fødselen fikk e samboeren min til å kjøpe barberhøvel til meg. Så e barberte meg på sykehuset.. Det var en lettelse.. :fnis:
Lillevips
13-08-2005, 22:19
Barberte meg helt til før sommeren, men da så jeg ikke noen ting, så nå har jeg gitt blaffen egentlig... :urk:
Føler meg ikke så veldig lekker, men det får bare vente til etter fødselen!
Jeg har barbert meg helt fram til nå, men nå ser jeg absolutt ingenting lenger. I tillegg har jeg nettopp fått soppinfeksjon som jeg begynner å bli kvitt, og siden sjansen er ganske mye større for å få det når man er gravid har jeg ikke så veldig lyst til å barbere i tilfelle det fører til at jeg får det igjen.. :urk:
tigergutt
18-08-2005, 11:59
vokser bort alt på mandag, jeg!:blunk: lei av alt håret, føler meg så utrolig usexy...:urk:
Er ikke det sykt vondt?
Har lyst å gjøre det selv, men har aldri turt da det høres så vondt ut. :grøss:
Alpengold
18-08-2005, 12:37
Voksing der nede :shock: :sjokk: . Jeg bruker epilator på bein og bikini linien ,det går veldig fint,men klarer ikke å epilere helt nede . Det er vond. Men voksing er endå verre. Jeg synes ikke en gravid kvinne skal oppleve sånn smerte før fodsel :lol: . Dessuten vi vet ikke hvordan babyer reagerer på mama sine smerter og adrenalin. Jeg skrev oppe at der er mulig å bruke barberings maskin. Da behøver du ikke se på hva du gjør ,for du kutter deg aldri. Du kan bare kjenne med hånd på hvor godt du har barbert deg. Ganske enkelt.
Jeg barberer meg ikke. Grunnen er ganske enkelt at jeg leste at man ikke bør gjøre det når man er gravid. MEN jeg gleder meg til lillenurket kommer ut.Da skal jeg barbere meg med en gang.........
supermamma
20-08-2005, 23:23
Jeg barberer meg. Er plaget med kollosalt mye utflod, så det føles rett og slett ikke hygienisk å ha hår der i det hele tatt!
Jeg barberer meg ikke. Grunnen er ganske enkelt at jeg leste at man ikke bør gjøre det når man er gravid. MEN jeg gleder meg til lillenurket kommer ut.Da skal jeg barbere meg med en gang.........
Hva mener man er grunnen til at man ikke bør barbere seg når man er gravid da?
LatinoBaby
21-08-2005, 12:47
Er ikke det sykt vondt?
Har lyst å gjøre det selv, men har aldri turt da det høres så vondt ut. :grøss:
det var ikke så vondt som jeg trodde!!og så sinnsykt deilig nå i ettertid....en stund siden jeg vokset, og det er fortsatt ikke hår der!!!:snill:
Jeg prøvde å barbere meg for ett par dager siden nå... Føler for å være litt "velstellt" når jeg skal på kontroll :snill:
Men nå angrer jeg på at jeg gjorde det... Det hele ble (pga magen i veien) utført i blinde - og resultatet ble ikke pent (ser ut som ern slagmark) :lol: - Og ikke minst utrolig vondt nå... Tror nok kjæresten min må hjelpe meg neste gang, selv om jeg for å være helt ærlig syns det er litt flaut.. :flau:
Hva mener man er grunnen til at man ikke bør barbere seg når man er gravid da?
Det er vist mindre fare for at bakterier skal komme snikende hvis det der hår der som beskytter.......
Men du verden det er ikke så veldig sexy akkurat med en urskog der nede.
Tidl. bruker
27-08-2005, 11:29
jeg fjerner det, men når jeg er gravid så er jeg litt sløv, ellers så gjør :bryn: det ;)
men jeg er så plaga med å bli "irritert" når det vokser hår igjen ut.. etter en stund i såfall og da må det bort..
Barberte meg helt til før sommeren, men da så jeg ikke noen ting, så nå har jeg gitt blaffen egentlig... :urk:
Føler meg ikke så veldig lekker, men det får bare vente til etter fødselen!
:lettet: :lettet: Bra det ikke bare er meg!! Har barbert meg/ holdt en viss frisyre der nede så lenge jeg kunne, men nå driter jeg rett og slett i det!! Kanskje må jeg stusse litt der nede før fødselen, slik at ikke helsepersonell skal slite med å finne Trønderfåret når han først er ute, men kjenner jeg meg selv riktig, gidder jeg ikke det engang..:urk: Må nesten ta leggene igjen før jeg drar i svømmehallen, og det er ILLE nok.. Gleder meg til etter fødselen, når hele kroppen er min igjen! Da skal alt vekk!!
Tidl. bruker
28-08-2005, 12:08
Jeg barberer meg og mot slutten kommer jeg til å la sambo hjelpe meg. Har innført en egen velvære dag på tirsdager og da er det barbering, langt varmt bad og hårkur som gjelder.... Det er så deilig :-)
Jeg barberer meg og mot slutten kommer jeg til å la sambo hjelpe meg. Har innført en egen velvære dag på tirsdager og da er det barbering, langt varmt bad og hårkur som gjelder.... Det er så deilig :-)
Hørtes ut som en god ide! :jupp:
terminpånyttårsafta
04-09-2005, 14:10
Jeg fikk også hjelp fra samboer til å barbere meg da jeg var høygravid.. Føler deg temmelig hemmet når man ikke ser finstasen ;)
Hadde ikke noe problem med å klare det sist, men da fik jeg ikke så veldig stor mage. Føler at jeg aldri fikk bli høygravid!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.