Vis full versjon : Omega 3
Noen som vet om man kan ta omega3 tabeletter? Har tatt et helt glass og så sa noen at det kanskje ikke var så bra!!?? :vetikke:
Jo altså, legen min sa i dag at man ikke skal spise GraVitamin (eller annen multivitamin) sammen med Omega-3 som OGSÅ inneholder A- og D-vitamin, for disse vitaminene lagres i kroppen, og kan øke sjansen for overdose. Men han sa at det skulle MYE til å få "overdose" av A-vitamin.
Hvis du kun tar Omega-3 med A- og D-vitamin + folat separat så er det ok. Håper du ble klokere.
Donnalita
24-08-2005, 12:26
Eg fikk beskjed av min jordmor om å begynne å ta omega3. Så da må det vel være bra da. Men kan jo være at det ikke bør tas sammen med andre tilskudd. Det vet eg ikke. Tar omega3 og jern eg, etter beskjed fra jordmor
Jo altså, legen min sa i dag at man ikke skal spise GraVitamin (eller annen multivitamin) sammen med Omega-3 som OGSÅ inneholder A- og D-vitamin, for disse vitaminene lagres i kroppen, og kan øke sjansen for overdose. Men han sa at det skulle MYE til å få "overdose" av A-vitamin.
Hvis du kun tar Omega-3 med A- og D-vitamin + folat separat så er det ok. Håper du ble klokere.
Godt du oppklarte dette! :kidoki: Har kjøpt gravitamin, og tatt dette nå... Hadde tenkt å begynne på omegaen i morgen i tillegg... men det gjør jeg ikke da.... Bytter ut gravitamin med folat når jeg får kommet meg på apoteket..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.