PDA

Vis full versjon : Har dere fortalt det til noen?

Nomi
17-12-2002, 03:28
Hei

Ja, nå begynner det å gå opp for meg at jeg er gravid og nå er det bare artig. Gleder meg masse og er i kjempe humør om dagen.:D

Men spm er om jeg skal fortelle det til mine foreldre og svigers. Jeg har veldig lyst til å si det til jul. Det hadde vært den beste julegaven.

Jeg har ingen planer om si det til alle enda, bare de aller nærmeste.

Men det er jo veldig tidlig og usikkert enda. Derfor spør jeg om dere har fortalt det til noen enda? Hvis ikke, når kan man si det til de nærmeste?:???:

Dere få ha en fin dag!

Nomi

Zelda
17-12-2002, 10:22
Heisann!
Jeg har fortalt det til flere, mamma var faktisk den første som fikk vite det (tom før pappaen!), for hun ringte meg to minutter etter at jeg tok testen. I tillegg vet svigermor, min søster, ei venninne samt noen kollegaer av meg det. Hadde en SA for 2 mnd siden, og de samme personene visste det da også, og det var veldig greit, for da kunne jeg snakke om det istedet for å skjule at jeg var lei meg.
Fortell det når du føler for det du, men det er jo en kjempefin julepresang å fortelle dine nærmeste da :). Datteren vår på 5 år skal få vite det på julaften, også få fortelle det til de andre (som har fått beskjed om å være overrasket!).

:findag:

Balumba
17-12-2002, 13:21
Jeg har fortalt det til to venninner og søsteren min. Planen var at mamma, pappa og svigers skulle få vite det lille julaften, men nå ser det ut som vi må fremskynde det med mamma og pappa i hvertfall. Har malt et rom i huset, og jeg trodde det skulle gå greit å få lufta ut og tetta igjen sånn at det ikke lukta maling andre steder. Men nå stinker hele huset maling, og jeg tror jeg bør bo hos mamma og pappa noen dager... Må jo liksom fortelle hvorfor, da :p

Ellers finner du flere svar fra når vi diskuterte dette for en liten stund siden her: Link (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=16002)

Klem fra Balumba :)
(7+0)

Adrienne
17-12-2002, 15:30
Jeg har fortalt det til en veldig god venninne, men ingen andre. Hun har visst at vi har prøvd en stund, og det falt seg helt naturlig og fortelle henne det. Nå skal vi feire nyttår sammen med henne og mannen, så de hadde nok forstått det snart alikevel.

Søsteren min vet også at vi prøver, og jeg kommer nok til å fortelle det til henne relativt snart også, men jeg tror jeg venter til etter jul, dersom jeg klarer å holde meg så lenge...

Vi skal feire jul sammen med svigers, og jeg håper at jeg slipper unna kvalme og tretthet til iallefall etter det, for vi har ikke tenkt å fortelle hverken mine foreldre eller svigers ennå. Grunnen er mest fordi jeg vet min mor vil gå å engste seg veldig mye til jeg har passert 12 uker, det er bare slik hun er. Og så vil jeg ikke at svigers skal vite, og ikke mine foreldre, litt rettferdighet må det være.

Alle andre får pent vente til jeg har passert 12 uker minst. Litt deilig å gå å ha en hemmelighet også.

Adrienne 4+5 :)