PDA

Vis full versjon : når begynner brystene å forandre seg?

Emmy20
02-08-2005, 22:42
bli større?mørkere...?hva er deres erfaringer?

Alpengold
03-08-2005, 07:33
HAdde bare ømme brystvorter fram til ca uke 9-10. Så begynnte de plutselig å vokse ,og da kom smerter ,særlig når jeg ligger på ryggen. Jeg merker ikke noe særlig fargeforandring ,for vorter har aldri vært rosa ,men mørke. Kanskje bite litegrann :-). Mannen min virkelig opplever nå at pupper er ikke lenger hans leketøy ,men noe som han får lov bare å se eller ta såååååååå forsiktig på......hehehehehe

Emmy20
03-08-2005, 07:50
HAdde bare ømme brystvorter fram til ca uke 9-10. Så begynnte de plutselig å vokse ,og da kom smerter ,særlig når jeg ligger på ryggen. Jeg merker ikke noe særlig fargeforandring ,for vorter har aldri vært rosa ,men mørke. Kanskje bite litegrann :-). Mannen min virkelig opplever nå at pupper er ikke lenger hans leketøy ,men noe som han får lov bare å se eller ta såååååååå forsiktig på......hehehehehe

hehehehe:haha:

EliseGH
03-08-2005, 08:21
jeg har allerede gått opp en og en halv størrelse og jeg er i uke 11 i dag.

i går måtte jeg kjøpe nye klær, og endelig nye bh `er noe jeg sårt trengte..

disse spilene er IKKE gode når brystene er så ømme.

Men hva ER det med mammabukser... de går bare opp til halsen da eller?:vetikke:

matelulla
03-08-2005, 08:33
Mine hadde allerede vokst ut av bh'n etter en måned. :shock: Nå etter 10 uker, har jeg fått nye strekkmerker, over de jeg fikk forrige graviditet.:Panne:
Uff! Hvor skal dette ende! Skal jeg liksom måtte handle nytt hver måned fremover eller? :kokko: :fnise:

matelulla
03-08-2005, 08:34

Jepp! De er kombinert bukse og bh...:knegg:

maya80
03-08-2005, 09:19
Sist gang jeg var gravid endret di seg veldig fort sånn di første mnd. denne gangen har jeg ikke merket di har endret seg noe eller litt, bruker samma bh størrelse og det mørke er lite endret ennå litt er det jo men ikke mye.

Cazandra
03-08-2005, 09:28
Opprinnelig melding av EliseGH:

Jepp! De er kombinert bukse og bh...:knegg:

:knegg:

Forandringene kom i uke 9 hos meg sist gang, merket godt at de vokste.
Denne gangen tror jeg ikke noe har skjedd ennå, uteom ubehag i brystvortene!

chanel
03-08-2005, 09:33
:knegg:

Forandringene kom i uke 9 hos meg sist gang, merket godt at de vokste.
Denne gangen tror jeg ikke noe har skjedd ennå, uteom ubehag i brystvortene!

Samme her:nikker: Også har brystknoppende blitt litt mørkere enn de var sist jeg var gravid....

Solstråle.
03-08-2005, 09:59
Jeg fikk øme pupper i peridon jeg testet posetiv, uke 4. Og nå uke 6 var gått måtte jeg kjøpe en størrelse strørre i bh.

Tidl. bruker
03-08-2005, 10:50
De ble ømme veldig tidlig, og så i slutten av 1. trimester begynte areola og bli mørkere. I løpet av 2. trimester ble de større og tyngre, men nå i 3. trimester så er de ikke ømme lenger. Men brystvortene står rett ut hele tiden...

Camilla82
03-08-2005, 11:50
Mine var veldig ømme de 6 første ukene, nå har de kanskje vokst en liten størrelse og blitt litt mørkere på ringen rundt. Jeg får også ut blank væske og noen ganger hvit, dette kom for noen uker siden.

Kari79
03-08-2005, 13:03
Det har ikkje skjedd noko verdens ting med mine enno, og eg er i veke 30. Så ikkje alle som forandrar seg. Rekner med det skjer noko når mjølka kjem..

Jenimar
03-08-2005, 13:07
Fikk sinnsykt ømme pupper fra jeg testet positivt til jeg var ca 12 uker på vei, brystvortene har blitt større og mørkere, men brystene har ikke vokst NOE!! Må være helt unormal jeg!!!

Emmy20
03-08-2005, 13:33
skulle ønske mine kunne gå opp minst to størrelser hehe....

hvemsomhelst
03-08-2005, 13:42
Mine var ømme samme dagen jeg testet positivt... altså på selve mens dagen... :knegg:
ømme er de ennå.. men ikke fuldt så ille nå lenger.. har gått opp en størrelse jeg da...:snill:

Tidl. bruker
03-08-2005, 13:59
Sårt punkt for meg dette, for jeg har ikke gått opp en halv str i graviditeten engang :lei_seg: og jeg sliter med dårlig selvtillitt fra før p.g.a små bryster...

Er t.o.m redd jeg ikke får melk... men jeg vet jo babyen får det den trenger uansett str da... :uff:

Emmy20
03-08-2005, 14:13
liffy, ikke vær lei deg.folk er så forskjellige..(lett å si ja jg vet d)
men hovedsaken er jo at lille nurket blir velskapt:)

Tidl. bruker
03-08-2005, 15:08
liffy, ikke vær lei deg.folk er så forskjellige..(lett å si ja jg vet d)
men hovedsaken er jo at lille nurket blir velskapt:)

:klemme: Joda, det er klart! :bryn: sa til meg her en dag: Har puppene dine blitt større??:shock: (synsbedrag mener jeg) Å, nei!! Jeg vil ha de gamle tilbake!!!
:rødme:
Merkelig mann! Jeg ble glad da..... :flau:

MartheF
03-08-2005, 15:12
Mine pupper har heller ikke blitt større :) De virket litt tunge og ømme rundt uke 10-12, men så ga det seg. Syns det er greit jeg, slipper å kjøpe nye bh'er annenhver uke ;)

Årsmodell81
03-08-2005, 17:01
Jeg bruker alltid å ha ømme pupper før mensen kommer, så jeg trodde at den var på gang. Men nei, den kom aldri men puppene ble mer og mer øm. Jeg tok en test og den var :heia: . Dette var i forrige uke og i dag er jeg akkurat 6 uker på vei, så puppene ble større og øm allerede i uke 4/5. Blodårene på brystene er mer synlige og brystvorten står liksom ut, hvis du skjønner. Jeg har lest at brystvortene begynner å bli mørkere allerede i uke 7. Spennende å se hvordan kroppen forandrer seg allerede! :gravid:

LatinoBaby
03-08-2005, 17:39
gratulerer med positiv test!!!!:klem:

mine bryster var tidlig ømme, og fikk fort det beryktede edderkopp-nettet av blodårer. men syns ikke de har voks så mye (enda), og brystvortene er fortsatt ikke blitt mørkere!:vetikke:

håper du får et fint svangerskap!!!

Tidl. bruker
03-08-2005, 18:47
Mine bryster ble ømme tidlig i svangerskapet, og begynte å vokse. Var vel i rundt uke 5-6 at de for alvor ble skikkelig vonde. Nå har brystvidden min økt med 5 cm, men jeg har heldigvis sluppet å kjøpe nye bh-er. Noen av bh'ene er blitt for trange, mens andre var det greit med plass i fra før.

Jeg har lest at brystvortene blir mørkere, men det har ikke skjedd med mine. Ikke ennå, i hvert fall...
PS: Samboeren min sier at det ser ut som om jeg har fått silikonbryster! Hihihi... Så han er storfornøyd. Jeg synes de ser bra ut, men de er jo veldig ømme da.

Lille_blomst
16-08-2005, 20:51
Brystene mine forandret seg tidlig. Gikk opp fra c til d-cup etter et par-tre måneder. Brystvortene ble også større og veldig ømme. Fargen har også blitt mye mørkere enn før. Nå er jeg 6 mnd på vei og det har begynt å renne litt av og til også (hurra......... :dåne: )

nabojenta
17-08-2005, 12:29
Før mitt første svangerskap hadde jeg fine, små og faste bryster(75 b).Utover svangerskapet vokste de altfor fort, og altfor mye... Masse strekkmerker!!!!!! Ved mitt andre svangerskap bare fortsatte de å vokse, og selv fem år etter siste fødsel var de store og bare i veien.(85 dd) Heldigvis var de faste og ikke så hengete, som en skulle tro de ville bli. Så når jeg nå ble gravid igjen, og brystene var grusomt såre og ømme, begynte jeg å grue meg for at de skulle bli enda større.... Men til nå har de i grunnen bare blitt litt mindre..??...:lettet:

Er utrolig lettet, men samtidig vet jeg jo at jeg har mange måneder igjen av svangerskapet:shock: , og frykten for store forandringer er absolutt tilstede.
Så om brystene ikke vokser, bør dere bare være glad for det.Store bryster er bare en plage, og du finner ALDRI klær som ser pent ut på kroppen...bare vulgært!!!:urk:

maja79
19-08-2005, 10:43
Mine ble ømme før jeg visste at jeg var gravid.. Deretter hadde jeg gått opp en str etter 2 måneder, 2 str. etter 3 måneder og hele 3 :dåne: str. etter 5 måneder. Nå har de heldigvis stabilisert seg, jeg fikk nesten litt panikk, for fra å gå fra en halvfull B til en E cup synes jeg var litt drøyt.. De er ikke ømme lenger, tror det ga seg i 5 måned også. Den mørke ringen rundt brystvorten kom nesten med en gang, den har utvidet seg litt etter litt og det brune på brystet er blitt større og holder på å bli enda mørkere...

petchy
19-08-2005, 10:52
jeg hadde ømme bryster et par uker mellom ca uke 4-6 men det ga seg. ellers ingen forandringer i str eller farge heller, de er akkurat som de var før! (jeg er 16+1 i dag) jeg regner med at de forandrer seg når melka kommer hvis ikke før. vi er alle forskjellige, venninna mi gikk fra C til F i løpet av de første 8 ukene!