PDA

Vis full versjon : Jeg er så lei meg...

Unregistered
17-12-2002, 11:18
I går kveld sa sambo at rumpa mi har blitt mye større, og spurte hvorfor jeg ikke fikk det bare på magen som andre gravide. Støtt og stadig kritiserer han klærne mine, selv om de er kjempefine og jeg får skryt fra andre. "Du kan da ikke gå kledd sånn". Han sier jeg går rart. På toppen av det hele har vi aldri sex mer, og det er flere måneder igjen til termin. Han sier han ikke gidder å "jatte med" og være hyggelig bare fordi jeg er gravid, og at jeg bør sette pris på at han er ærlig. For øvrig veier jeg nå 68 kg, er 160 og er over halvveis i svangerskapet. ¨
Uff, dette ble sutrete men jeg sitter og griner på jobb.

Unregistered
17-12-2002, 12:46
Fy til samboeren din!!!
Samboeren din har et problem! Håper virkelig at det er ham du gråter over, og ikke kroppen din, klærne dine og måten du går på. Dessuten, hvis han tror at gravide bare legger på seg over magen, da har han jaggu ikke mye snøring! Du får sende ham en tur hit, så skal han få se på rumpe som swinger seg! Den høyden og vekta di er jo så normal som den overhodet kan få bli! Du vet det, ikke sant? Du har all grunn til å være kjempefornøyd med den biten, i hvertfall!
Mannen din trenger å settes på plass, sånt sier man bare ikke til sin gravide kjæreste. Har du fortalt ham at det sårer deg at han er så totalt uvitende og respektløs? I tillegg til å lære seg vanlig folkeskikk, trenger han å få satt ting litt i perspektiv. At kroppen forandrer seg under svangerskapet – mener han virkelig at det er en for stor kostnad å ”betale” for å få et lite barn? Vet han ikke at man skal ha litt ekstra på kroppen til den perioden man sannsynligvis skal amme? Vet han ikke at kroppen ordner seg med litt ekstra å tære på? Og at det meste av dette faktisk forsvinner i løpet av det første året etter fødselen (hvis dette betyr så mye for ham, da…) Tørk tårene dine, si ham noen sannhetens ord! Forstår så inderlig godt at du er lei deg og skuffet over ham, du har min fulle forståelse og sympati. Fortell ham hvordan du føler deg når han sier sånt. Hjelp ham til å fokusere på hva som virkelig betyr noe, og at den kroppslige forandringen faktisk er en forutsetning for at han skal få dette barnet som han forhåpentligvis ønsker seg og gleder seg til.

tiger
17-12-2002, 14:42
ÅÅÅÅ så sint jeg blir når jeg leser slikt!!!
Dumme mannfolk!!!

Som om han hadde vært i stand til å gå igjennom alle plager og problemer som følger med et svangerskap,
og så VÅGER han å kritisere deg!!!!?!!

Også på slike ting!?

Jeg må bare spørre: hvor gammel er han?
Ikke stort mer enn 16 i hodet, i alle fall!

Nei! Be han skjerpe seg!
Lese en bok om emnet eller noe.
For han har overhodet ikke peiling på hva han snakker om!

tiger

(PS! Bare for å ha nevnt det: din vekt i forhold til høyde er normal selv om du IKKE hadde vært gravid....)

Miriam
17-12-2002, 14:59
En kommentar fra meg: Hvorfor skal man på død og liv være "ærlig" hele tiden da? Jeg mener det er noe av den mest misforståtte oppførselen jeg vet om. Å skryte av at man er så fordømt ærlig er bare å skryte av at man liker å sende sure/spydige/sårende kommentarer i ansiktet på folk. :sint:
Det er IKKE noen god egenskap å ha. Fortell mannen din det.

Forøvrig: Jeg har også blitt bredere over baken, og er stolt av det. :)
Sender deg masse trøste :stakar: :stakar: :stakar: , og håper det ordner seg for deg.

Siv
17-12-2002, 15:33
:leiseg: Nå blei jeg skikkelig lei meg på dine vegne :leiseg: Mennene våre har ofte en dårlig måte å ordlegge seg på og vi damer er veldig sårbar nå når vi er gravide og kroppene våre forandrer seg. Det jo krise når man oppdager at mannen er som dette nå når man er gravid, men kanskje dette er noe han har slengt ut av seg også før du ble gravid?
Kommentarene hans bunner ut i hans egen usikkerhet, det er han som har et problem og ikke du. Og du er ikke nødt til å finne deg i slike kommentarer. Du må prøve å snakke ham til fornuft og forklare at du blir lei deg når han sier slike ting, hvis dette ikke går så for guds skyld ikke bli i et dårlig forhold for enhver pris. Et barn har ikke godt av å vokse opp med en far som er stygg mot moren. Husk at uansett hvilken far barnet har så vil denne faren være et forbildet for dette barnet.

Jeg har selv vært i et lignende forhold, heldigvis så fikk vi aldri barn sammen, så det var lett for meg å gå da jeg endelig innså hvilken idiot jeg var sammen med og hvor stygt han behandlet meg. Dette har gjort meg til en sterkere person i dag, men jeg brukte mange år på å komme meg etter psykisk mishandling.

Jeg har i dag funnet Mr. Right og er verdens lykkeligste, men det har vært en lang vei å gå

:klem:

Monstra
17-12-2002, 15:48
Henger meg på det de andre har skrevet her!!

Jeg håper virkelig du får ham til å åpne øynene - for en slik holdning er ikke bra for dem rundt ham. Jeg mener også at man ikke alltid må være så ford... ærlig hele tiden. Jeg sier ikke at man nødvendigvis skal lyve, men hvis man ikke har noe fint å si - så LA VÆR å si noe da vel!!

Jeg er selv veldig misfornøyd med kroppen min for tiden. Jeg er bare 12 uker på veg, men har kun én bukse igjen som passer. Jeg trøster meg med at alt dette forsvinner igjen etter fødselen... (på meg i hvert fall). Samboeren prøver så godt han kan å komme med positive tilbakemeldinger, men jeg "ser" jo at han ikke er helt ærlig... MEN jeg vil heller at han gjør det enn å si: "Nei Monstra!!! Nå tyter jammen valkene dine godt over buksekanten - rompa har est ut også ser jeg!!!" (Da hadde jeg ikke snakket til ham på 1ÅR!!!! - i hvert fall 1 MND!!!)

Tidligere Bruker
17-12-2002, 16:22
:eek: Herlighet. :(
Skjønner godt du er lei deg.:(

Men du veier absolutt ikke mye.
Synes også du skal snakke med han. Synes det er utrolig dårlig gjort av han, å nedverdige deg på den måten nå som du er gravid. :(

:klem:

*@ilin*
17-12-2002, 21:48
68 kg og er halveis??Du veier ikke for mye!.

Dakar deg*:stakar: ...

Kan ikke dere sitte dere og prate litt da??.Og spørre hvorfor han slenger dumme komentarer??..

Og du er gravid,da bør han ha litt RESPEKT!..

Håper det ordner seg!!*

LaLuna
17-12-2002, 21:51
Huff og huff, enig med de andre som har skrevet her. Det er jaggu et par ting han derre samboeren din ikke har skjønt...

Vil bare gi deg en trøsteklem! :stakar:

cormatic
18-12-2002, 01:33
Fy skamme seg til han altså! Må bare si meg enig i det de andre har skrevet her!
:klem: :klem: :klem: :klem: :klem: :klem:

Bluelady
18-12-2002, 02:02
Kan jo ikke annet enn å si meg enig med de andre her.
Kanskje du kunne be samboern din lese litt om emnet før han uttaler seg om ting han tydeligvis ikke kan noe om også...
Alle blir vel litt bredere både her og der når man er gravide. Et tegn på at vi er frodige og fruktbare og det skal vi være stolte over. Det burde mannen din også være synes jeg.

:klem: :klem:

Solstråle
23-12-2002, 00:08
Hjelp
For en dust, kanskje han bare ikke innser hvordan det må føles å få slike kommentarer.
Håper du har fortalt han hvordan det føles ,
jeg sier ; SKRIK OG HYL TIL HAN FATTER POENGET. Det er da ikke så forbannet gøy å gå gravid og attpåtil holde ut med sånne kommentarer.
Kanskje han bare ikke forstår hvor sårende det kan være , håper at det er tilfellet og at hvis du snakker med han om det så forstår han. Hvis ikke .. :bonk: