PDA

Vis full versjon : Hjelp..

linea
03-08-2005, 13:16
Begynner å bli litt redd her..har sånne småknip nede i magen der babyen ligger:shock: det kommer et knip (akkurat som stikksmerte) å så går det vekk å etter litt kommer det et til sån har det vert i hele dag. Er det noen andre som har opplevd det samme el lignende?? El holder jeg på å miste:vetikke:

Lina og nurket
03-08-2005, 13:45
Kan være livmorbåndene som strekker seg.

Men er du veldig usikker, så ring: lege/jordmor event føden,så får du sikkert komme på sjekk. berde å ringe en gang for mye enn for lite.
Lykke til. :klemme:

Solstråle.
03-08-2005, 14:04
Jeg har hatt stikkinger og strekk i magen og mens murringer løpet av den tiden jeg har vært gravid. Jeg har regnet med at det er normalt. Det er mye som skjer der ned i magen, det er jo gullet som bygger sitt rede.

Men er du redd og usikker så ring legen, så får du nok komme på en kontroll.

Emmy20
03-08-2005, 14:21
jeg har og hatt en del murringer og veldig vondt i ryggen...men hvis det er sterke smerter synes jeg du skal kontakte lege. men så lenge du ikke blør er det neppe noe farlig...klem

Tihi
03-08-2005, 14:23
Det er helt vanlig med slike magesmerter. Stikkinger. Kanskje spesielt når du reiser deg opp eller anstrenger deg, men kan også komme uteom. Det er livmoren som vokser. Kjenner det ennå jeg og jeg er 23 uker nå.

Hvis du fortsatt føler deg usikker og føler at noe er gale, så bør du ta en telefon til legen din (eller jordmor). Ikke kjekt å gå å bekymre seg. Håper alt er OK :klem:

linea
03-08-2005, 14:56
Takk alle sammen, takk for alle svar. Ringte legen men han var selfølgelig på ferie å reservelegen var faren til kjæresten min:shock: å det kan bli litt pinli :rødme:

chanel
03-08-2005, 14:59
Høres ikke spesiellt farlig ut. Ta i betraktning det alle andre har sagt her, og samtidig så tenker du på det at fodøyelsessystemet ditt går litt tregere nå, og derfor kan forårsake noe luft m.m.

Hør med lege hvis du er usikker, men som det er sagt tidligere her, uten blod så er det små sjangser for at de er noe galt. I dette tilfellet hadde jeg oppsøkt lege hvis jeg hadde en historie bak meg med SA'er og MA'er..

Håper det blir bedre:)

Tidl. bruker
03-08-2005, 15:05
Hei, jeg spurte legen min om akkurat det samme i går, og hun kunne berolige meg og fortelle at siden livmoren vokser, så vil man kunne kjenne slike smerter innimellom. De går som regel over etter noen sekunder. Varer smertene dine derimot over lengre tid, bør du kontakte legen din.

Lykke til videre i svangerskapet! :klemme: