PDA

Vis full versjon : Bekkenløsningsmerter

Føniks
03-08-2005, 21:25
Er det noen av dere andre som sliter med bekkenløsning som også har sinnsykt vondt i skambeinet? Kjenner ut som om noen har tuppet meg i skambeinet, og er skikkelig øm i overkanten av skambeinet også. Det er vondt når jeg bøyer meg frem. Kan ikke huske at jeg slet noe med det sist, selv om jeg hadde bekkenløsning fra uke 12.

Nå er jeg i uke 17.

chanel
06-08-2005, 15:05
Denne gangen så begynte smertene i symfysen, men ettersom ukene har gått så har den satt seg i rompe/rygg området istedet. JM min mente at symfysesmerter kom av bekkenløsning, men også fordi isjasnerven for havner litt galt i forhold til foster, og livmor. Så da kan man risikere å få dobbelt opp. Og dette er vondt nok som det er... Men bekkenløsning som merkes i symfysen er ihvertfall ikke unormalt:) JM anbefalte manuell terapi mot akkurat dette, ikke fysioterapi... Prat med JM din, hun kan sikkert hjelpe deg:)

julibe
06-08-2005, 21:58
Du har tre ledd i bekkenet. To bak i korsryggen (ett på hver side), og ett foran, nemlig symfysen.
Så bekkenløsning kan ofte slå ut som symfysesmerter ja.

Jeg hadde selv bekkenløsning i forrige svangerskap, og var aller mest plaget med symfysesmerter.

Det er viktig at du for å forebygge passer på å ikke gjøre for mange sidebevegelser med bena, ikke ta for lange skritt, går inn og ut av bil med samlete ben osv.

Ta ellers en titt på www.lkb.no for flere tips.

M.Marlene
06-08-2005, 22:12
Jeg har vondt i den ene rompeballen liksom. Akkurat som om noen stkker en kniv i meg og jeg knekker sammen. Vondt for og puste når dette skjer. Er nok Isjas-nerven som kommer i klem...