PDA

Vis full versjon : Tidlige tegn på svangerskapsforgiftning?

Lurendreier
05-08-2005, 10:20
Noen som kan fortelle meg hva som er de tidlige tegn på svangerskapsforgiftning? :snill: Jeg har i de siste ukene vært en del plaget med hodepine og neseblod... Og mer skal det jo ikke til for at en førstegangsgravid blir nervøs:angst: For hodepine og neseblod kan jo være tegn på høyt blodtrykk...

chanel
06-08-2005, 14:59
Jeg har hodepine hver eneste dag, og jeg har blødd neseblod siden jeg var i uke 13 eller noe. Dette trenger absolutt ikke å ha noen sammenheng med høyt BT. Mitt er nemlig 80/50, og det er ganske så lavt.

Så hodepinen din kan komme av at du har lavt BT, ikke er flink nok til å drikke masse i løpet av dagen, stresser mye, lavt blodsukker, lav jernprosent osv. Å blø neseblod er rimelig vanlig fordi slimhinnene blir så skjøre i svangerskapet, noe som gjør at de brister lettere enn de vanligvis ville ha gjort.

Tidlige tegn på sv.forgiftning er proteiner i urinen, høyt BT, hodepine, smerter i mellomgulvet o.l. Men det er sammenhengen mellom disse som er viktig, ikke at de oppstår enkeltvis. Hvis alle disse symptomene fremtrer samtidig så er det fare på ferde, frem til da, så er de ganske normale for gravide å få.

Er du redd, kontakt lege, bedre å være safe then sorry, men forløpig så høres du bare ut som en normal gravid dame for meg:)