PDA

Vis full versjon : Vi krangler så...

mizuno
17-12-2002, 13:48
Jeg sliter litt om dagen jeg...:leiseg: Jeg og min samboer krangler nesten hver dag... Vet ikke helt hvorfor det skjer, begynner gjerne med at jeg påpeker noe jeg ikke er fornøyd med eller som jeg opplever som negativt.:uff: Han reagerer med å bli sint:grrr: så blir jeg enda mer sur og gjerne sint etterhvert jeg også...

Krangelen kan bli veldig heftig og det tar ofte lang tid før vi greier å bryte ut av det... Da er begge veldig lei seg og slitne, men samtidig såra...:leiseg: Jeg føler at vi kommer litt lengre bort fra hverandre for hver gang :trist!: Vi bestemmer oss hver gang for at nå skal vi ta oss sammen og takle dette bedre neste gang det skjer, men sånn blir det ikke...:(

Vi er glad i hverandre :elsker2: det vet jeg, men det er liksom blitt så tungt nå. Det hjelper ikke på at jeg er trøtt og sliten hele tiden heller.. Jeg vil helst bare sove:sover: Dette skulle jo være en lykke tid, vi vil jo begge ha dette barnet og vi gleder oss... Vi får det bare ikke til å fungerer :leiseg:

Dette var litt frustrasjon fra meg, godt å kunne skrive det ned.

Hilsen mizuno og :baby: i magen
6+4

solregn
17-12-2002, 14:22
Huff da.... Dette hørtes ikke bra ut!!!! Du kan vel kanskje bruk hormoner som raser i kroppen som argument og forklaring på hvorfor det blir slik!?!? Sjøl så merker jeg at jeg har lettere for å bli irritert og har kortere lunte nå enn til vanlig. Men så er både jeg og samboeren min ganske tålmodige av oss, så det skal MYE til før det blir ille! Trur jeg, vi har enda ikke krangla faktisk!!!

Det kan vel også hende at samboeren din er litt stressa av den nye situasjonen deres, og derfor ikke tåler så mye kritikk som før? Kanskje han er litt redd for å ikke strekke til, være bra nok i den nye rollen som vordende pappa?

Sjøl så har jeg og samboeren en liten debatt for tida når det gjelder bruk av otrivin nesespray!!!! Jeg er forkjøla, og til dels blirr avhengig av otrivin. Ihvertfall om natta. Og så har han lest at den skal brukes med forsiktighet av gravide, og derfor vil han ikke at jeg skal bruke den i det hele tatt. Og på toppen av det hele så glemte jeg å spørre legen min om det der i dag! *sukk* Så han var litt misfornøyd med meg da.... Men, men...

Håper dere kan kose dere med den voksende magen etterhvert dere også!!!!!!!!

*klem*

Carina
17-12-2002, 17:46
Det er veldig lett å skylde på hormoner, men på samme tid er det jo masse hormoner som faktisk er i omløp i kroppen. Mange bare smiler når man skylder på hormoner og tror ikke riktig på det, men hvis man selv merker at man oppfører seg 'rart eller urimelig' er det nok hormonene som styrer deg.

Det er mulig typen din blir så sin fordi du treffer et ømt punkt ;)
Kanskje han ikke har forsonet seg med at nå når du er gravid er det slutt med livet på latsiden. Nå er han nødt til å ta sin del husarbeidet.

:findag:

karo
17-12-2002, 18:48
Her er noen trøsteklemmer :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: fra meg. Det er så tøft i sånne perioder. Jeg tror jeg vet litt om hvordan du har det. Vi har også nylig hatt en periode med fler og vondere konflikter enn vi pleier. Heldigvis ser det værste ut til å være over nå, uten helt at jeg vet hvorfor. Jeg tror noe av det viktigste for meg, var å bli bedre til å akseptere at ting noen ganger er litt for vanskelig til at alle konflikter kan være utviklende, og at overskuddet noen ganger svikter når vi trenger det mest. Og at det ikke behøver å bety mangel på respekt og kjærlighet.

Uansett; jeg sender deg noen varme tanker, og håper dere snart finner overskudd til å møte hverandre på en mindre vond og "utslitende" måte.

:klem:

mizuno
18-12-2002, 10:42
Tusen takk for tanker og ord... Jeg tror nok faktisk det er noe i dette med hormoner, for det virker liksom som om jeg ikke helt styrer følelsene mine...:???:

Vi fikk snakket litt sammen i går uten å krangle, og sambo sier da at han opplever dette som mange nye ting på en gang... Han gleder seg, men begynner vel å forstå at ting aldri vil bli som det har vært... noe som skremmer han litt. Han ba også om unskyldning for at han blir så sint når jeg tar opp ting, men ber meg også om å forstå at han har behov for å forsvare seg. Ja,ja vi har det vel ikke så lett noen av oss. Ble enige om å ta tiden til hjelp, og roe tempoet litt ned. Vi er begge aktive mennesker, og vi har forsøkt å gjøre like mye som før...det har nok blitt litt slitsomt :uff:

Vi kommer nok til å måtte jobbe enda en stund, men jeg håper og tror vi skal klare det... Nå som vi venter på lykke :baby: vår!

Klemmer til alle dere andre der ute også!

Hilsne mizuno som har det litt bedre i dag :klapp: