Vis full versjon : Celleforandringer - synes de?
Har vært på 1. svangerskapskontroll hos legen i dag og tok GU. Det var visst noe som hun så, men siden hun ikke rer norsk, fikk hun ikke forklart det ordentlig til meg. Hun bablet noe om noen celler fra livmoren som skulle være "inni" og som nå satt på utsiden av livmorhalsen. Hun sa også at det ikke hadde noe innvirkning på svangerskapet og at det kunne ordnes av gyn etter fødsel... :shock: :???:
Skjønte jo ingenting jeg og når jeg kom hjem igjen, begynte hodet å rotere... Celler, livmorhals,... celleforandringer? kreft?
Men nå lurer jeg altså på: kan det synes ved GU? Hun hadde som sagt ikke tatt celleprøven ennå, den er jo nå sendt inn... Liker meg ikke helt her jeg sitter... Noen som vet litt mer om temaet eller hva dette kan være for noe????
Leger som ikke kan godt norsk er noe av det mest irriterende og frustrerende i slike situasjoner! Forstår godt at du har blitt mer engstelig etter en slik opplevelse. Jeg aner desverre ikke hva hun mente, men hadde jeg vært deg hadde jeg bestilt ny time til henne, bedt henne tegne og forklare og bruke ordboka si slik at du forstår hva hun mente. Alternativt bestilt ny time til en annen lege og lagt fram problemstillingen. Kjedelig å ikke vite!
En liten tanke jeg fikk bare av det legen sier er at det kan være litt endometriose hun så. Det er rett og slett slimhinnen i livmoren som har vokst seg litt ut av livmoren og nedover. Dette kan man nok se med det blotte øyet.
Ønsker deg masse lykke til! Håper du får svar på hva det er så du slipper å engste deg!
:klemme:
Takk for svar, Ekorn. Det var nok det du skriver: slimhinne som har vokst seg utover. Var innom henne igjen i dag og spurte og så tegnet hun det opp for meg. Skikkelig kjedelig helg som har vært... Men at det var Endometriose, sa hun ikke (visste ikke at det var det det var heller - lært noe nytt i dag ;) ) Nå skal jeg lete litt mer på det, men skjønte jo at det ikke var noe å bekymre seg for.
Godt du fikk det skjekket! Har endometriose selv jeg - men med mest spredning innvendig (eggstokker, inni buken) - og når man først har blitt gravid så er det ikke noe problem! Men vet at endometriose kan være en årsak til at noen kan ha vanskelig for å bli gravid. Det finnes mange grader av den.
Riktig god kveld!
:klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.