Vis full versjon : Uæææææ. strekkkmerker.
Lille Persille
23-08-2002, 08:54
:sint: Når diskjusjonene om strekkmerker har vært oppe, har jeg bare holdt pusten.
Men nå har de kommet til meg også, nederst på magen på høyre side. :leiseg: Og som trøst fra en "erfaren førstegangsmor" venninne sa hun: det blir fler....2 mnd igjen vet du....
Men så hører jeg flere si at de blir borte etter fødselen, men stemmer det da? Da hadde det vel ikke vært så mye snakk om disse strekkmerkene av noen, hadde det vel?
Ja ja, måtte bare få dele strekkopplevelsen min.
21+4
Det med strekkmerker er så individuellt.
Det kan godt hende at du ikke får noen flere og det kan hende at dette er som din venninde sier, bare de første...
Jeg kjenner noen som har fått strekkmerker helt opp til under puppene, lilla på farge og 1 cm brede på det værste.
De er bleknet nå, men ser ikke bra ut enda. Hun som har dem stakkars hun står på venteliste for laserbehandling.
Men på den lyse siden, så kan det hende du er av den typen som strekkmerkene blir lyse med en gang etter fødsel.
Men borte blir de dessverre aldri. Du vil kunne se små hvite striper etter dem .
Det som skjer er at underhuden din sprekker opp. Ingen kremer hjelper deg der
:uff:
Strekkmerker er nemlig hormonellt betinget. og kommer hos noen i svangerskapet.
Jeg for min del fikk noen lyse på puppene etter forrige svangerskap, fordi dem gikk opp nesten 3 str over natta når melken kom...:(
men de er så godt som borte nå, ser så vidt noen lysere striper under på siden...
Krysser for at du ikke får så mange da:)
Men på den annen side, de er jo bare en påminnelse om at du faktisk har vært så heldig å gå gravid og født et barn;)
:findag:
Hei!
Jeg vet ikke om det var derfor, men jeg smurte meg med Cocoa butter stick fra bodyshop (som er til formålet..), og jeg fikk ingen merker der jeg smurte, men ellers fikk jeg litt på puppene. Neste gang smører jeg der oxo!!
Det finnes et hav av desperate uvitende mennesker der ute og kosmetikkbranskjen vet å utnytte det....
Det er INGEN kremer som kan gi deg elastisttet (elastin) langt derifra så klarer du å smøre underhuden...
Da hadde jo ingen hatt problemer med hverken rynker eller strekkmerker da..
jeg smurte meg i hele forrige svangerskap både på magen og puppene... i dette svangerskapet så har jeg ikke giddet å smøre noe særlig, har ikke fått strekkmerker enda.....
men det er klart at hvis du har litt penger som brenner i lommen, så : løp å kjøp:lol:
:findag:
Hallo!
Jeg tror nok litt på det Karius sier for jeg har smørt meg litt med venlig fuktighetskrem innimellom (når det har passet meg og det er ikke så ofte) Jeg har enda ikke fått et eneste strekkmerke på magen eller puppene, men jeg har derimot mere enn nok på rumpa og øverst på låra. Når mamma så de flotte strekkmerkene mine så sa hun: Du er akkurat som meg du, får bare strekkmerker der. Så det er nok hormonelt betinget hvor disse flotte merkene havner hen. Det er faktisk blitt så ille på rompa nå at det kan nok hende at jeg undersøker mulighetene for slik laserbehandling før neste bikinisesong:gal2:
Lykke til:eek:
Klemmer fra BigMama 33+2:D
Jeg må si meg enig med Karius her. Jeg tror ikke slike kremer har særlig innvirkning. Jeg har ikke smørt meg i det heletatt og jeg har ikke fått noen merker enda. Jeg tror det er individuelt hvem som får merker. Noen får merker og de vil komme uansett om man smører eller ikke.
Jeg synes Karius sa det på en fin måte: "Men på den annen side, de er jo bare en påminnelse om at du faktisk har vært så heldig å gå gravid og født et barn" :klapp: :klapp:
Tove 32+0
Lille Persille
23-08-2002, 18:54
Hei, og takk for støtte.
Har smurt meg med vanlig fuktighetskrem, men da mest med tanke på at det lindrer på kløen og kjøler i varmen.
Er enig i at jeg er heldig som er gravid, tok jo noen år før jeg ble det, men det er fryktelig lett å glemme hvor heldig man er noen ganger. :blush:
31+4 :findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.