Vis full versjon : Dumt spørsmål???
:o Dumt spørsmål kanskje men det er første gang jeg skal gjennom dette. Hordan kjennes kynnere ut? Og hvordan vet du at riene er i gang? :blush:
Jeg har hatt litt "mensen" vondt i ryggen et par ganger nå og har da selvfølgelig begynt å håpe på at NÅ er det i gang :birth:
Noen ganger har jeg kjent det i 30 - 60 min, en gang hadde jeg det en hel dag. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg skal kjenne etter. Det hadde vært fint om noen kunne forklare det til meg.:bonk: :uff:
mamsen27
17-12-2002, 23:57
Hei
Du må ikke lete etter symptomer,for når de kommer da merker du det garantert.
Jeg gjorde det samme.
Jeg merker krampelignende smerter i magen,dagen før fødselen.
Men jeg trodde det kom av at jeg syklet :)
Hele dagen,hver halv time kjente jeg dette.Så gikk blodproppen.Og neste morgen kom disse milde smertene oftere og oftere.
Fra hver halv time til hvert kvarter (eller noe sånt.)
Så hvert 10`de minutt osv.
Du merker smertene (milde) i magen og så i ryggen og magen.
Jeg merket at natten før jeg skulle føde,begynte jeg desperat å rydde mye.Men begge ungene mine.
Med første jenten min kan jeg huske jeg var på stor-shopping dagen før og var utslitt.Jeg visste og følte at hun ville komme før tiden.Og hun kom 2 uker før.
Men da gikk vannet før veene.
Uansett,lykke til!!!:klapp:
stormmamma
18-12-2002, 14:14
Det kjentes akkurat ut som begynnelsen på en magesjau.....
Jeg kavet meg opp og satte meg på do. Men etter en to-tre minutter var smertene over.
Så kom de igjen 7 minutter etter og da sa hjernen min....
AHA...... også tok jeg med meg en klokke og gikk meg en tur ut på tunet. (var på en hytte langt uti gokk akkurat da) og sjekket tiden i mellom Magevondtene.....
Når det hadde gjentatt seg en 10-12 ganger, uansett hva jeg gjorde var jeg temmelig sikker.....
Og ringte sykehuset.
Jeg tror at de ekte åpningsriene, (ikke bare kraftige kynnere,) er så tydelige at man ikke kan ta feil. Det kan bare være en ting.
Det er allikevel veldig individuelt hvordan de arter seg...... men alle jeg kjenner som har født sier at da riene virkelig startet var de ikke i tvil.
Lykke til.....
u
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.