Vis full versjon : Varierende symptomer normalt?
Er det fler som opplever/har opplevd at svangerskapssymptomene varierer fra dag til dag, og til forskjellig tid på dagen? Jeg har feks vondere pupper utpå dagen enn på morgenen, og mer vonde en dag enn en annen. Jeg har også mensmurringer bare innimellom, men stort sett hver dag (ikke veldig sterke, kan dette ha noe med at jeg heller aldri har hatt sterke menssmerter? De kjennes jo ganske like ut) Trøtt og kvalm er jeg stort sett hele tida, så det forandrer seg ikke like mye. Har mine paranoide stunder da symptomene ikke er like tydelige, i og med mine to tidligere SA'er. Men så kommer de tilbake, og jeg kjenner at jeg er gravid igjen :)
Jeg er ganske sikker på at disse variasjonene er normale, men det er alltid så betryggende å se andres erfaringer :)
Klem jubel
Jeg måtte smile litt når jeg leste innlegget ditt, for jeg stilte nesten det samme spørsmålet for noen måneder siden. Ja, det er helt normalt at symptomene varierer gjennom svangerskapet, og spesielt i 1. trimester har jeg hørt. I 2. trimester pleier ting å stabilisere seg litt mer for de fleste, men også da kan symptomene variere.
Med andre ord, jeg tror ikke du skal bekymre deg, selv om det er nokså normalt for oss "gravidedamer!" :snill:
Takk for beroligende svar :) Men, jeg klarer jo ikke helt å la være å bekymre meg da. Det som bekymrer meg mest nå, er at jeg ikke har hatt like ømme pupper de to siste dagene. Jeg var øm rundt brystvortene, mens nå har det flytta seg til sidene og under. Også er de fortsatt harde og litt større.
Jeg er fortsatt trøtt, kvalm og svimmel, men i min paranoide tilstand innbiller jeg meg at disse symptomene bare er der fordi jeg er så redd for å miste.
Noen fler som kan dele sine erfaringer med meg og forhåpentligvis berolige meg litt? Det er så vanskelig å være rolig og nøktern når jeg ønsker så inderlig at det skal gå bra denne gangen, og samtidig bare må vente og se..
Blir veldig takknemlig for svar! :snill:
Klem jubel
Tidl. bruker
09-08-2005, 14:55
Mine syptomer kom og gikk hele den første tiden. Den ene dagen følte jeg med kjempe gravid, mens neste dag trodde jeg nesten ikke jeg var gravid. Brukte mye tid på bekjempe negative følelser og bekymringer den første tiden. Jeg tror de aller fleste går å kjenner veldig mye på syptomene den første tiden.
Takk for beroligende svar :) Men, jeg klarer jo ikke helt å la være å bekymre meg da. Det som bekymrer meg mest nå, er at jeg ikke har hatt like ømme pupper de to siste dagene. Jeg var øm rundt brystvortene, mens nå har det flytta seg til sidene og under. Også er de fortsatt harde og litt større.
Jeg er fortsatt trøtt, kvalm og svimmel, men i min paranoide tilstand innbiller jeg meg at disse symptomene bare er der fordi jeg er så redd for å miste.
Noen fler som kan dele sine erfaringer med meg og forhåpentligvis berolige meg litt? Det er så vanskelig å være rolig og nøktern når jeg ønsker så inderlig at det skal gå bra denne gangen, og samtidig bare må vente og se..
Blir veldig takknemlig for svar! :snill:
Klem jubel
Sånn var puppene mine også; en dag var de kjempeømme, så var de helt normale igjen i kanskje en uke, men så ble de ømme igjen. Det er noe som varierer hele tiden! Se forøvrig om du kan finne noen beroligende svar her: http://www.snartmamma.com/plassen/search.php?searchid=476354
Som du ser er det mange som bekymrer seg over varierende svangerskapssymptomer! :klem:
Takk for svar :snill:
I dag er jeg ikke like bekymra, men har uansett bestemt meg for å ringe legen og høre om jeg kan få komme inn til han på UL før avtalt tid om en mnd (får veldig god oppfølging av snill fødselslege på sykehuset). Tror ikke jeg kan vente så lenge og samtidig prøve å nyte dette her..Det er jo bare en uke siden vi var på UL og så at alt avr i orden, men det virker som evigheter siden..
Bea81; den linken virka ikke...kan du prøve på nytt? :)
klem jubel
hvordan går det med deg? jeg er også veldig bekymret og tenker ikke på noe annet enn at dette kommer til å galt...har og mistet ømheten i puppene, tisser nå bare et par ganger hver natt...føler meg ikke gravid...eneste var vondt etter orgasme:snill: ....kjenner du noen symptomer?fikk du komme inn litt før til undersøkelse? jeg ksal inn over helga.
Jeg er bare usikker, et øyeblikk føler jeg meg gravid, det neste ikke..Men puppene er ikke like ømme som for noen dager siden. Nå er det rundt den tida jeg har mistet før, så det er også derfor jeg er så nervøs. Trøster meg med at vi har jo sett hjertet, og det øker jo sjansene..:snill:
Legen min kommer ikke på vakt før tre, så skal ringe og høre om jeg kan få komme inn før helga. Vil heller vite om det har gått galt med en gang istedet for å gå og tro at jeg er gravid. Men håper jo med hele meg at alt er bra..
Håper alt går bra med deg også, ingen fortjener å bli skuffa gang på gang.
Klem jubel
det er slik som meg..om natten føler jeg meg litt gravid...tisser et par ganger og kjenner litt vondt i ryggen...men på dagen er alle tegn forsvunne. du må si fra hvordan det går etter hvert.
klem fra meg
Jeg er fortsatt usikker, men prøver etter beste evne å lytte til samboers råd om å slappe av og tenke positivt. Det er jo sant som han sier, at det utgjør ingen forskjell om jeg går og forventer det verste - skuffelsen vil bli akkurat like stor som hvis jeg tenker at det går bra. Jeg er bare så redd for at fallhøyden blir så mye større hvis jeg tenker at alt er bra, også er det ikke det. Samtidig vet jeg at uansett tanker og følelser på forhånd vil skuffelsen bli like stor hvis det nå går galt enda en gang, jeg ønsker jo å få barn mest av alt i hele verden uansett. Det jeg egentlig synes er verst å tenke på, er at jeg skal skuffe samboeren min hvis vi ikke får til det her. Jeg har fortalt han det, og han sier at det er det jeg må bekymre meg minst for, og jeg vet jo egentlig det. Men jeg ønsker så sterkt å få til dette med han, og jeg føler at det er "min feil" at det ikke går siden det er min kropp det ikke vil være i. Selv om jeg vet at det like mye kan være hans "feil".
Kunne det ikke bare gått an å omprogrammere hjernen og slette alle negative tanker og bare slappe av til de magiske 12 ukene har gått?
Ringte legen i går, og han sa jeg bare måtte slappe av og ikke bekymre meg før eventuelle smerter og/eller blødninger. Han sa at alt var jo helt i orden på forrige sjekk og at det var ingenting som tydet på et unormalt svangerskap - tvert imot. Skulle få komme på ultralyd om 1 1/2 uke, han hadde ferie neste uke. Synes det var litt lenge å vente, men jeg har ikke så mye valg. Vet jo at han uansett ikke får gjort noe fra eller til, annet enn å gi meg et svar på det ene eller det andre. (og det er jo egentlig bare det jeg vil ha nå...)
Jeg er i uke 9+0 i følge menstermin og uke 7+4 i følge ultralyd. Flere som har erfaringer med avtagende symptomer på denne tida?
klem jubel
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.