PDA

Vis full versjon : Hvordan fortelle..?

Unregistered
17-12-2002, 17:48
Saken er som følger:
Min søster har slitt i årevis med og bli gravid, endelig ble det klaff men mistet. (hun har et barn fra før) Det var så "tidelig" at hun ikke hadde fortalt det til meg. Vi har ikke så veldig god kontakt heller.

Men nå er jeg gravid, og har termin ca. samtidig som hun skulle ha født :( Så jeg lurer på hvordan jeg skal fortelle det til henne. Jeg syntes liksom ikke at det passet seg helt og fortelle det til henne da hun fortalte det til meg.

Anyone...?

Hilsen søster

Tidligere Bruker
17-12-2002, 19:34
Jeg ville ha ventet noen uker, til den verste sorgen har gitt seg.

Skjønner at du føler det er vanskelig, men du er jo nødt til å fortelle det en dag. ;)
Men vent til over jul kanskje... :)

Hun kommer nok til å bli litt sjalu, det er jo helt naturlig, men hun kommer nok også til å glede seg på dine vegne.

Lykke til.

:mervink:

Maz
17-12-2002, 19:54
Enig med Bente, men vil gjerne føye til at du bør fortelle henne det på tomannshånd. Dette slik at hun slipper å måtte bruke krefter på å ta seg sammen foran andre.

Ikke vent for lenge dersom du er åpen med andreom at du er gravid. Det værste må være å høre det fra andre. Du trenger ikke fortelle at du vet at hun har mistet, men si at siden du vet at hun har slitt og at mange som er i den situasjonen synes det er tøfft å høre om graviditeter vil du gjerne fortelle henne det på tomannshånd.

Skift eventuelt tema temmelig raskt og la henne bearbeide det og bringe det opp neste gang. Ikke bli for overentusiastisk og prat for mye om graviditeten til henne. Det kan du gjøre med andre intill hun er klar