PDA

Vis full versjon : Symfyse mål

Jenimar
08-08-2005, 19:25
Symfysen min ble målt første gang i uke 17 og har siden det ligget laaangt over kurven. Jeg har ikke hatt fastlege til nå (pga jeg ikke var folkeregistrert her) og har derfor ikke hatt noen fast lege som jeg har kunnet spurt. Vært litt her og der. Prøvde å spørre litt hos han jeg var hos sist..men han var så stressa og svarte "feil" på andre ting jeg spurte om.( ang. kynnerene mine) Det eneste han sa om symfyse målet var at man måtte følge litt med så det ikke ble for mye fostervann!! Noen som vet noe om dette??? Føler noen ganger jeg får bedre svar her inne enn hos stressa uinteresserte :lege: Leste også et sted at hvis man har for masse fostervann så er det risiko for å føde for tidlig. Noen kloke hoder der ute???

julibe
12-08-2005, 23:22
Akkurat dette med mye fostervann kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, men man skulle jo tro at lege/jordmor ville reagert dersom målene tilsier at du er i faresonen.

Ta det opp på neste kontroll igjen, og be evt om en henvisning til UL, så du får sjekket det.

(Hvis du ikke går til jordmor i tillegg til lege, vil jeg anbefale deg å få deg en time. Jordmor har som regel mye bedre tid enn en lege, og har bedre tid til å snakke om ting man lurer på, er bekymret for osv.)

marita_81
12-08-2005, 23:29
Mitt mål ligger over det grønne feltet, så jeg spurte legen min om dette
var unormalt. Hun sa at så lenge målene mine fulgte sin egen kurve, så var alt
slik det skulle. Det var verre hvis jeg plutselig fikk et stort fall eller hopp i kurven min.