PDA

Vis full versjon : Hjertet mitt dundrer avgårde!

Ardita
08-08-2005, 22:17
Hei!
Er litt bekymret om dagen - har nemlig nå et døgns tid hatt noen "rare" greier i kroppen. Et slags press som kommer på noen pulsslag, og som liksom presser luft oppover, slik at jeg må hoste. Det kjennes ut som om det er hjertet som jobber ekstra og pumper et hardt slag innimellom. Det er skikkelig ubehagelig, men jeg er selvfølgelig aller mest bekymret for om dette er skadelig for babyen.

Resten av formen er det så som så med, har for det meste ligget på sofaen i dag og sovet. Er mye sliten og har en del vondt i hodet. Men mest plagsomt er det altså med denne dunkinga i brystet hvert 5 sek. Hmmmmm ......liker ikke dette helt.

Det jeg derfor lurer på er om det er noen av dere som har vært borti noe liknende eller som har en teori på hva dette kan være. Har sef. bestilt legetime, men fikk før om en drøy uke.....blæææh!

minerva
08-08-2005, 23:17
Det ligner litt på noe jeg selv opplever for tiden og som jeg var plaget med under forrige svangerskap; ekstraslag. Mer presist er det slik at hjertet hopper over et slag og da kjennes det neste slaget hardere på en måte. Er ikke sikkert det er det, men beskrivelsen ligner. Har du prøvd å kjenne på pulsen din når du føler dette. Jeg kan ikke kjenne at hjertet mitt hopper over slag, men når jeg tar pulsen på halsen min merker jeg det. Skikkelig ekkelt, men apparently helt ufarlig ,iallefall i følge legene jeg har spurt ved forrige graviditet.

Tidl. bruker
09-08-2005, 19:16
Ja, det høres ut som du har endel ekstraslag. Har også hatt endel ekstraslag i sv.skapet. Jeg hadde faktisk ganske mye av dem tidlig i sv.skapet, heldigvis har det blitt bedre nå. Veldig ekkelt, men heldigvis ikke farlig! Hvis du føler det veldig usikker på dette, kan du kanskje få en henvisining til sykehuset til 24-timers EKG. Da for du mulighet til å ha på deg en båndregistrering som kan kikke på hjerterytmen din i et døgn.