PDA

Vis full versjon : Skattekort

Stompi
17-12-2002, 19:58
Jeg fikk skattekortet i posten i dag jeg...... jeg får ikke permisjonspenger av arb.giver, så det får jeg av trygdekontoret...

Hvem skal da ha skattekortet mitt?
Arbeidsgiver?

Håper på svar for dette lurer jeg fælt på, håper ikke det var dumt spørsmål.....:???:

Elin 28+4

cormatic
17-12-2002, 20:41
Jeg lurer på akkurat det samme selv...

LaLuna
17-12-2002, 21:46
Hvis du skal ha noe i lønn fra arbeidsgiveren i 2003 (med andre ord: hvis du fortsatt er i arbeid), så skal vel både arbeidsgiver og trygdekontor ha skattekortet.
Hvis ikke, holder det vel å levere det til trygdekontoret.

*@ilin*
17-12-2002, 21:49
Lurte akkruat på det selv og!

Gretchen
17-12-2002, 23:31
Svaret er egentlig gitt: den som betaler deg pengene skal ha skattekortet!!
Gretchen 16+1 ;)

sylvi
18-12-2002, 00:25
Nå får jeg svangerskapspenger fra BÅDE trygdekontor og arbeidsgiver (50/50), jeg har ikke levert skattekort til trygdekontoret, men det trekkes jo likevel skatt fra dem også.

Man får jo bare ett skattekort - et til hovedarbeidsgiver og ett til biarbeidsgiver, det blir jo feil å kalle trygdekontoret biarbeidsgiver, vi skal jo ikke skattes så høyt av fødselspengene??

Tror jeg tar en telefon til trygdekontoret for sikkerhets skyld jeg, men jeg regner egentlig med at det er arbeidsgiver som skal ha skattekortet.....får se....

Maz
18-12-2002, 00:26
Trygdekontoret trenger ikke skattekort. De får info direkte. Det er iallefall beskjeden jeg har fått her i byen

sylvi
18-12-2002, 02:08
Bor i Trondheim jeg også, så da vet jeg det!!

Tidl. bruker
03-01-2003, 14:14
Det stemmer det som Maz sier. Trygdekontorer trenger vanligvis ikke skattekortet ditt. Men hvis det er noen endringer på din inntekt neste år i forhold til ifjor må du gå å få endret skattekortet ditt, og da må trygdekontoret få en kopi av det nye skattekortet. F.eks: hvis du skal ha permisjon i 52 uker med 80% lønn vil du da ha mindre inntekt neste år enn det du hadde ifjor. Da må du rette på skattekortet. Hvis alle opplysningene som følger med skattekortet stemmer om deg, trenger du ikke å gi skattekortet til trygdekontoret. Dessuten,- hvis du er sykemeldt mottar du jo sykepenger fra trygdekontoret, og da har de allerede fått opplysningene fra din arb.giver om hvor mye du tjener... Og hvor mye skatt som skal trekkes.

Hvis du skal jobbe noe i 2003, må arb.giveren din få skattekortet. Ellers blir det trekt 50% skatt.