PDA

Vis full versjon : Gruer meg til julelunsj

Balumba
18-12-2002, 12:14
:uff: Uff, her kommer litt klaging, men jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på...

Vi skal ha julelunsj her på jobben etterpå, og det er bestilt inn en posjon mat til hver. Med masse mat: ribbe, laks osv, osv Og jeg som er så kvalm... Har prøvd å holde kvalmen borte i dag, og har spist knekkebrød hver time og hiver innpå med ifa innimellom, men nå hjelper ikke det heller. Er like kvalm enda, og brekker meg bare ved å tenke på denne julelunsjen. Ikke kan jeg si noe heller, for sjefen er en raring og fortelle han at jeg er gravid er det jeg har grua meg til helt siden jeg begynte i denne jobben...

Jeg får vel bare spise det jeg kan, og spise så sakte at jeg holder brekningene unna :p Huff, håper det går bra. Litt kjedelig å ikke ha matlyst og være kvalm nå i jula som det er SÅ mye god mat...

Ellers fortalte jeg hemmeligheten til mamma og pappa i går :D Måtte det for jeg må bo der et par dager pga. maling hjemme. Men i alle fall fikk de en førjulspresang med en bitteliten body og et par bittesmå sokker og et kort hvor jeg hadde skrevet:
"Hei Bestemor og Bestefar! Kan dere være snille å passe på klærne mine til jeg kommer på besøk til dere i begynnelsen av august? Klem fra "Mini" *Etternavn*"
Skal si det ble en super overraskelse:D Mamma begynte nesten å gråte og pappa ble kjempehøytidelig! Morsomt! Og så fikk jeg lov å bo der et par dager :)

Klem fra Balumba :)
(7+1)

karo
18-12-2002, 13:26
-Ikke av kvalmen og julelunsjen, selvfølgelig, men av kortet og førjulsgaven til de kommende besteforeldre ... Det var en søt måte og fortelle det på.

Ellers kan jeg bare føle med deg, og ønske deg lykke til med julelunsjen. Det går jo an å si du er litt uggen, uten å si hvorfor ..? Jeg skal også på julebord i dag. Det er heldigvis om kvelden (pleier ikke å føle meg så dårlig da), og så er det med svigerfamilien, som vi uansett har tenkt å innvie i "hemmeligheten" i dag. Så jeg vil i hvert fall bli møtt med forståelse ...

Ha det så fint du kan.

Hildepia
19-12-2002, 03:13
ja, jeg føler med deg, for selv sliter jeg med forklaringer når venner og familie byr meg på alkohol!

Vi skal fortelle svigers lillejulaften og foreldrene mine julaften, så blir det vel til de nærmeste vennenne, men har lyst å vente til ut i januar, så imens får jeg bare lure meg unna både gløggen og alle festlige lagene med venner og vin.
Det er så vanskelig, kommer helt sikkert til å få vinflasker til jul!

nei det er ikke enkeltå være tidlig på vei.

Håper det gikk bra med deg!

Klem Hildepia termin 13.08.03

Balumba
19-12-2002, 09:26
Jeg hadde klart å få i meg 8 (!) knekkebrød før lunsj, og de holdt kvalmen nogelunde borte. Så da klarte jeg å få ned to brødskiver med julepålegg på :D Var rimelig kvalm etterpå, da, men det gikk greit under lunsjen! Må jo le litt også, da, det er helt ille hvordan det er å tenke på mat for tida. Jeg tenker på mat hele tida, for jeg MÅ jo spise ellers blir jeg kvalm, men så blir jeg jo kvalm av å tenke på mat også :bonk: Ja, ja, det går jo over om ikke altfor lenge. Dessuten så er det jo et tegn på at det foregår ting inni kroppen, og det bør vi jo være veldig glad for :)

Klem fra Balumba i godt humør, men lei av knekkebrød :p
(7+2)