PDA

Vis full versjon : Flere med gjentatte blødninger?

Fru Blom
13-08-2005, 23:42
Blir litt lei dette her jeg......klarer ikke å glede meg i samme grad som sist, for har vært plaget med flere blødninger iløpet av dette svangerskapet. Først i uke 6, så i uke 17 og nå i uke 23 hvor jeg blødde såpass at jeg lå 4 døgn på sykehus. Er pålagt å ta det veldig med ro, så mye med ro at samboer må være hjemme fra jobb for å passe bøllefrøet. I dag skjedde det igjen, så har akkurat vært og fått en undersøkelse nå. Alt ser fint ut, og det var så lite at behøvde ikke å legges inn heldigvis, men måtte ringe om det utartet. Mistet i uke 12 i februar, det gjør det jo ikke akkurat bedre.
Blir jo helt smårar av engstelse, og tar ALLE tegn som helt sikkert er helt vanlige med negativt fortegn Det er naturlig å ha litt vondt - det skjer noe der nede som skal jo skje, livmoren utvider seg, kynnere osv - men i og med at jeg er så redd for at noe skal gå galt blir også dette tolket i verste mening. Slitsomt! Årsaken til blødningene er at morkaken ligger og gnisser mot indre mormunn - drar den seg ikke oppover før fødsel må jeg ha ks, så tenker på det også - URK!

neon
14-08-2005, 18:22
Jeg hadde en stor blødning for 2,5 uker siden, med sykehusinnleggelse ei helg, og blør fortsatt litt - dvs. brunaktig utflod enkelte dager. Kjenner godt igjen det du sier om å ikke klare å glede seg helt:( Føler meg så sikker enkelte ganger på at dette må gå galt - man skal jo liksom ikke blø når man er gravid. Og det bekymrer meg at det "aldri" slutter helt, at jeg kan ha en dag eller to uten blødning, og så kommer det plutselig litt igjen... Mister på en måte litt av motet hver gang det er kommet litt mer blod.

Men ungen har det jo bra, det har vi sjekket på UL mange ganger de siste ukene, så jeg burde prøve å tenke positivt. På toppen av et hele er det jo fryktelig kjedelig å ta det med ro sånn som vi må, det gir iallefall meg alt for god tid til å tenke. Tenker jeg kommer til å engste meg for blødninger og komplikasjoner i 25 uker til:urk: Det sliter på humøret, men vi må jo holde det ut - premien er ufattelig bra:)