PDA

Vis full versjon : Svangerskapsforgiftning....???

Tidl. bruker
16-08-2005, 15:40
Var hos jordmor i dag, Blodtrykket hadde steget en del siden sist, jeg har fått ødemer i fingre og føtter og det var spor av protein i urinen.. :trist: Skal tilbake på lørdag for å ta nye prøver.
Hun sa jeg ikke skulle tenke det verste, men det er jo klart jeg gjør! Så nå har jeg lest litt om preeklampsi, og jeg må innrømme at jeg er ganske bekymra..... :leppe:

Tidl. bruker
16-08-2005, 18:44
Ingen trøst å få her, nei...

Aivi
16-08-2005, 18:53
Nei, du skal ikkje tenke det verste- men det kan jo vere godt å vere forberedt på at ein kan få den beskjeden òg.
Håper at alt står bra til med deg *klem* Lykke til!

Pricilla
16-08-2005, 19:03
Hei! Hvor høyt blodtrykk har du da? Så lenge du kun har spor av proteiner i urinen er det nok ikke forgiftning.. Jeg hadde p+1 fra og til fra uke 30, uke 34 hadde jeg p+2, så fikk jeg full pott på preoteiner, altså p+3. Over og undertrykket steg med 10 på fire dager. Var på kontroll på sykehuset (gått til kontroller der hele tiden siden jeg hadde større sjans for å få forgiftning) og da hadde jeg 150 over 95 i blodtrykk og 3+ i proteiner og fikk beskjed om at jeg hadde fått forgiftning.. Da var jeg i uke 38+3, og ble satt i gang samme dag. De tok blodprøver av meg, for å se hvor "ille" det var, men blodet var fint. Babyen hadde det flotters inni magen. :) Og nå ligger han og over fredfullt i vugga si. :snill:

Jeg hadde vann i hender og beina fra det ble varmt, men da hadde jeg ikke forgiftning. Det er helt normalt mot slutten, særlig nå nå det er varmt. Drikk masse vann, flere liter om dagen - det hjelper.

Som sagt er det neppe forgiftning med kun spor av proteiner. Men vær allikevel obs på pannehodepine, kvalme, feber, flimring for øynene og svimmelhet. Ta det mest mulig med ro, så holder trykket seg nede. :) Skjønner at du er bekymret, men det trenger du nok ikke være.. :klem: (lett å si.. hehe.. bekymra meg halvt i hjæl sjøl)

Fint du får god oppfølging, da er du i gode hender. :comfort:

Vil også legge til at jeg hadde proteiner og blod i urinen den ene uka, og tre uker etter var urinprøven helt fin igjen. Det er normalt å ha litt proteiner i urinen mot slutten, fordi nyrene jobber ekstra.

Håper neste prøve er fin! Lykke til!

:vink:

Tidl. bruker
16-08-2005, 22:50
Håper alt viser seg å være bra på lørdag :klemme:

Karianne
18-08-2005, 22:29
Må sei eg kjente meg igjen der. Det va sånn det starta på meg også, men på meg utvikla det ganske fort og det trur eg var på grunn av ei på jobben som stressa meg veldig opp.... Så TA DET ME RO e mitt beste råd. Eg blei sykemeldt etter noen uker med høyt blodtrykk men va sykemeldt ei uke før eg havna på sykehus,lå på sykehus i 4-5 dager før de måtte ta keisersnitt på meg var da bare i uke 27. Men alt går KJEMPE bra me dattra mi :) Vil ikkje skremme deg med dette men syns liksom eg burde si det.

Ønsker deg masse lykke til, og det me ro. IKKJE STRESS.