Vis full versjon : Til dere som ville vite kjønnet på ordinær ul
Er litt nysgjerrig, bare! Spørsmålet er til dere som ønsket å vite kjønn under ordinær ul og som er ferdige med kontrollen: Fikk dere vite kjønnet?
Tidligere Bruker
18-12-2002, 17:52
Da jeg gikk gravid med Julian fikk jeg vite kjønnet på UL i uke 23. Og det var veldig tydelig at det var en gutt. ;)
:mervink:
Krysset av for at vi fikk vite det med stor sikkerhet fordi det svaralternativet passet best. Må likevel si at jordmor understreket at man aldri kan være 100% sikker, men at hun trodde at det var ei lita jente.
Har arvet massevis av klær fra bekjente, så skapet er fylt opp med veldig "jentete" klær. Fikk derfor litt småpanikk da en lege ved praksisstedet mitt kommenteret at jeg hadde guttemage :eek:
Har jo egentlig ikke noe å si da, må bare omorganisere litt...:p
Bluelady
18-12-2002, 19:21
Vi ville vite det og jordmora sa at det ganske sikkert var ei jente.
På begge ultralydene fikk vi besjed om at det ble jente, så jeg holder en finger på det.......
:klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Elin 28+5
Tidligere bruker
18-12-2002, 20:54
Hos oss var det litt vanskelig å se, for navlestrengen lå i veien. Men hun trodde hun så en utovertiss. Men var usikker. Så hun ville ikke si 100 %
Selv tror jeg på jente, så vi får vente på fødselen, om jeg ikke plutselig skulle få en ekstra UL av en eller annen grunn!
DL 19+5
Jordmora var veldig sikker på at det var en jente, og det var det:D
Spurte ikke om kjønnet på ordinær UL,men jeg synes jeg så hva det var(gutt).
Jeg var på nok en UL i uke 29 (privat ul) og da spurte DR.Heldaas om jeg visste kjønnet.Jeg svarte at jeg er 99% sikker på at det er en gutt.Og da svarte Dr.Heldaas at han var 100%. Det var ikke til og komme ifra.Det var helt klart og tydelig en gutt som gjemmer seg inni magen min. :D
Klem fra Xina 33+6
Var hos Heldaas jeg også. Og det var ikke tvil å spore da han sa at magen var en gutt :D Spurte forøvrig hvor stor feilmargin det var, og da svarte han at han hadde tatt feil 1 gang i løpet av alle de årene han hadde jobbet med dette her, og dette er en godt voksen lege altså ;)
På den ordinære UL noen uker tidligere fikk vi ikke vite en dritt. Det tok ca 3 minutter med selve UL, og legen ble sur da samboern spurte om hankunne se kjønnet. DET var ikke hensikten med UL sa legen, og ble, om mulig, enda mer ordknapp enn før.
Derfor bestilte jeg dagen etter en privat UL hos Heldaas. Og fikk både bilder og video :)
Margreth
19-12-2002, 00:20
Hei.
Både denne gangen og sist var det umulig å se kjønn på ordinær ultralyd. Jeg får imidlertid ekstra oppfølging med relativt hyppige ultralyder, så på senere ultralyder var legene 99% sikre på gutt sist (stemte) og på jente nå...får se om det stemmer da, men jeg tror nok det...:)
Lykke til!
Klem T-22
Legen var veldig sikker i sin sak da han avslørte at det var en gutt i magen min.
Og det stemte det :D
Gynekologen sa med stor sikkerhet at det blir jente. Hun er kjent for å være dyktig. Da var jeg 22 uker på vei.
Så var vi inne på en vekstkontroll da jeg var 36 uker, og da sa en assisterende lege (er det en turnuskandidat eller?) at det kanskje var gutt, men at hun ikke var sikker...
Vi bråbremset iallefall alle jentetanker, og jeg har termin om seks dager, så det blir spennende å se hva som skjuler seg inni meg.
Sine T-6
:p
Diamanda
19-12-2002, 02:30
Fikk vite det ganske sikkert i uke 12, og helt sikkert i uke 18, vi får ei jente, men det var ikke på ordinær ultralyd, vi fikk valget å ta en utvidet UL pga. vår historie, og har gjennomgått den lille omstendig 2 ganger ved nasjonalt senter for fosterdiagnostikk, og vi tar enda en kontroll i uke 30-32.
Yes, det var ikke vanskelig å se hvilket kjønn det var nei! :p Glad for at vi fikk vite kjønnet, hadde blitt kjempe sur hvist jordmoren hadde nektet oss å få vite det!
denne ganger kunne ikke jordmora se om det var gutt eller jente, babyen ville ikke snu på seg... (virket ikke som hun var så ivrig etter å finne det ut heller....), derfor skal vi på ny UL i morgen :D
I forrige svangerskap fikk vi beskjed om på den ordinære UL at det var en gutt, tok en privat UL i uke 28 for å være på den sikre siden, fikk også da beskjed om at det var gutt, og ut kom faktisk en liten GUTT...
Jordmora som tok vår UL sa helt klart at vi venter ei jente.
Da jeg spurte hvordan hun kunne være så sikker (hører jo om at de tar feil iblant) viste hun oss at det ikke var antydning til penis, så hun ville nok bare konsentrert seg om jentenavn hvis hun var oss. Siden jeg var skeptisk lo hun og sa at hun ikke kunne si det 100%, men at det 95% sikkert var ei jente.
Nå håper jeg hun har rett. Både mannen min og jeg er så innstilt på det, så det blir litt rart om det er en gutt - selv om han selvsagt blir akkurat like velkommen!!
Zurufa og "lilletøtta" 25+6
Vi fikk en antagelse i uke 18, men stolte ikke på den på grunn av hvordan hun sa det. Har lest rimelig mye om at dersom de ser kvinnelige kjønnsorganger så er det en jente, men det at de ikke ser en pung og penis er ikke tegn på en jente. "vår" jordmor på ordinær UL sa "så ingen tisseman" og det ble for usikkert for oss. Har hatt noen UL siden men da kunne de ikke se sikkert og sa det.
Hei,
jeg hadde vel egentlig ikke tenkt til å få vite kjønnet, men når jeg lå der på ul klarte jeg ikke dy meg. Det var en liten gutt, og det var ikke spørsmål om det engang. Vi fikk med oss et bilde av tuten som står rett opp, så her blir det nok mange barnebarn...:D Jeg har også vært på en ul etter det, og han sa også at det var en gutt, uten å virke i tvil. Så da er det vel det...
Micro
termin 10 april
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.