Vis full versjon : Tips om flotte svangerskapsbøker
Hei på dere som har gått gravid en stund.
Jeg vil gjerne ha tips om bra bøker ang svangerskapet. En som er detaljert og oppdatert og passer oss i dag!!!
Og også linker til internett sider med detaljert informasjon om hva som skjer med fosteret de forskjellige ukene.
Ha ellers en flott dag alle sammen!!!!! :) :)
Kjøp deg Gro Nylanders "På vei"!
Jeg leser den nå, og synes den er kjempefin! :klapp:
LeiaOrgana
23-08-2002, 13:28
Jeg har kjøpt "Den nye boken om svangerskap og fødsel". Den synes jeg er kjempegrei, står mye nyttig i den.
Ellers kjøpte jeg "Den store babyboken" nå i sommer, men det var fordi den var på salg til halv pris. I den står det mye greit, både fra svangerskapet og i tiden fram til barnet er tre år. Likte særlig godt den delen det står om barnesykdommer o.l.
"Et barn blir til", av Lennart Nilsson. En bok med masse bilder filmet INNI livmoren helt fra befruktningsøyeblikket og fram til fødselen. Fantastisk bok:)
Jeg kjøpte og leste Nylanders 'På vei'.
Og den er veldig grei med hensyn til hva som er "vanlig" rundt graviditeter. Som en innførings- eller informasjonsbok fungerte den fint for meg.
Men, den er full av pekefingre!
Hvis du ikke er ung og sprek og ser på graviditet og fødsel som "det mest naturlige av alt" vil du nok føle deg som en uskikkelig outsider.
Det ble litt mye vel Romantikk når alt er så Naturlig!
Litt mer realisme var det i novellesamlingen "Forløsning", red. Janniken Øverland. Ti-tolv norske forfattere har skrevet om sine svangerskap og fødsler.
Her er mer ekte saker, ja.
Som samlet bok gir den innblikk i så ulikt dette oppleves.
Mener å huske at boka kom ut i 1993. Prøv på Deichman.
Anbefales varmt!
Her er skrekkfødsler, graviditeter som ikke går som forventet (på godt og vondt), møter med høyst ulike jordmødre, leger og sykehus, tanker og følelser som følger av både planlagte og ikke-planlagte svangerskap, m.m.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.