Vis full versjon : 7+0!
Jøss som tida flyr! I dag kan jeg altså skrive 7+0, og det er allerede over tre uker siden jeg fant ut at jeg er gravid!
Helt utrolig fantastisk å tenke på hva som er i gang i kroppen min for tida, blir helt matt jeg!
Nå er jeg i den situasjonen at jeg har noen kilo for mye på kroppen i utgangspunktet, så det tar nok en stund før jeg får synlig mage. Vanskelig å si hva som er "fleskemage" og hva som er "babymage" i mitt tilfelle trur jeg! *ler* Men jeg gleder meg til den dagen kommer at det ikke er noen tvil om at det vokser et lite vdunder i min mage!
Morsomt at tida flyr. Jeg har alltid hørt at de første 12 ukene går tregt, men akkurat nå synes jeg det går fort. Og det kommer det i hvertfall til å gjøre i jula! Så vips er det januar og vi er nærme 12 uker :)
Tror det kan ta tid før magen min dukker opp også! Men den kommer nok. Akkurat nå er den akkurat like myk som vanlig, men litt oppblåst innimellom. Det hender at jeg må kneppe opp en bukseknapp, men det er jo bare pga. luft, da! Da er det greit at det er kaldt på jobben, så jeg kan ha en stor og god fleece jakke som skjuler den åpne bukseknappen :p
Klem fra Balumba :)
(7+2)
Var det ikke en som skrev at dag 49 er litt spesiell, og at det først er fra da spiren blir kalt foster? Jeg er 7+0 i morgen. Jeg syns imidlertid ikke tiden går så fort for tiden. Jeg gleder meg til jeg kan si i hvert fall 12+0 ...
Er det ikke da snakk om fosterets dag 49 :???: Jeg mener at når de snakker om dag 1, dag 25 osv, så er det jo etter befruktningen, er det ikke :???: Og embryoet / fosteret er jo 2 uker yngre enn det vi er på vei. For befruktningen skjedde jo to uker etter 1. mensdag som vi regner utifra. Da vil det i så fall si at dag 49 er på 9+0 dagen, og da stemmer det vel litt bedre med bøker osv, hva som er utviklet osv? Er jeg helt på jordet, eller? :???:
Jeg har blitt ganske forvirra av alle denne regningen, jeg... Leser i "Et barn blir til" boka, og der står det jo uke 5 osv. Sånn jeg har skjønt, så er det embryoet / fosterets 5 uke og min 7 uke.
Litt forvirret Balumba :uff:
Dette er ikke lett det! Men, det stemmer at fosteret er 5 uker og jeg er 7 uker gravid. 7 fullgåtte uker vel og merke, så jeg er i svangerskapets 8. uke!!!!!
Kan bli svett og sliten av mindre!
Gratulerer Solregn!
Deilig med alle milepæler som er overstått :)
Jeg syns det blir noe rot, hvis vi både skal snakke om fosterets dager og våre! Men det kan godt være det er det man gjør. Kunne man ikke bare si det som det er: Et svangerskap varer ca 38 uker, ikke 40, og man er ikke gravid før man har hatt eggløsning sånn ca to uker ETTER siste mens????????? :???: :???: :???:
Men det kan godt være du har rett, Balumba; - at spiren ennå ikke kan kalles noe foster :( (Men den må da snart nærme seg et foster?)
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.