PDA

Vis full versjon : Jeg er foreløpig gravid

Nuggett
23-08-2002, 13:52
Hei jenter

Har ikke hatt mens siden 24 juni (over 2 mnd), var hos gynekolog for 19 dager siden og han sa at jeg da ikke var gravid, men jeg hadde hatt EL. Han kunne ikke se når EL hadde vært.

I slutten av forrige uke testet jeg negativt med CB, men da jeg testet mandag kom det frem en svak men godt synlig blå strek. Har testet hver dag denne uken men streken har ikke blitt noe sterkere.

Var hos legen i dag, og legetesten ble negativ. Jeg hadde tatt med en CB-test også, og da vi testet med den sa sykepleieren at CB uten tvil var positiv (streken kom opp med én gang - dog fremdeles svak). Hun sa at CB-testen er den beste på markedet, så den kunne ofte slå ut tidligere enn andre tester.

Men... siden jeg hadde EL en eller annen gang for mer enn 19 dager sider burde kanskje streken være sterkere nå + legetesten burde bli positiv. Det ble tatt en blodprøve, og tirsdag skal jeg tilbake for å ta en ny test for å se om hcg verdien har økt.

Da er det bare å vente og se hva som skjer.

Men jeg er hvertfall foreløpig gravid - håper bare ikke det lave hcg nivået tyder på at noe er galt.

Melder meg ikke inn her riktig ennå, men kanskje i begynnelsen av neste uke???

Klem
Nuggett

Beate
23-08-2002, 15:06
Hei Nuggett!

Har svart deg inne på sg, men sier det samme her: Så flott! Og gratulerer så masse!
Husk at en cb test ikke kan angi noe om hvor høyt hcg-innhold du har i blodet ditt;) Alt er sikkert helt iorden selv om testen var noe svak!

Acsa
23-08-2002, 16:39
Krysser fingrene og håper du melder deg inn neste uke, da! Håper det blir et fint svangerskap! :)

Hennie
23-08-2002, 17:06
Det var koselig. Jeg har også hørt at CB er den beste, og det skal jo ikke ha noe å si at den ene streken er svak. Det som betyr noe er at det er en strek der.:) :)

:findag:

Nuggett
23-08-2002, 20:08
Var nok litt tidlig ute med å melde min ankomst her inne.

Er det ikke ironisk, her har jeg gått siden mandag og vært i tvil pga svak strek, og samme dag som jeg får en bekreftelse på graviditet fra legen så begynner jeg å blø :leiseg:

Har ikke noen tro på at dette er noe annet enn en ny SA - min andre SA nå. Skal uansett til legen igjen på tirsdag.

Hennie
26-08-2002, 11:26
Håper alt er bra med deg og at det ikke var en SA. Hvis det derimot var det:( så er jo den fattige trøsten at babyen sannsynligvis ikke var frisk.

Jeg har ei venninne som også gikk gjennom to SA før hun nå går gravid og er vel i 12/13 uke nå tror jeg. Så det går til slutt. Dere bør kanskje vente en stund, slik at kroppen din får normalisert seg noe igjen, før videre forsøk. Det fikk iallefall min venninne bekjed om av spesialist.

Lykke til videre og håper det bare var en liten blødning.

Tenker på deg.